ایسنا نوشت: برای اولین بار از زمان آغاز فعالیت شورای حقوق بشر سازمان ملل، کرواسی توانست تنها با اختلاف دو رای روسیه را در رای‌گیری این شورا شکست دهد. عربستان هم به رغم انتقادات سازمان‌های حقوق بشری، مجددا انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ۴۷ کرسی شورای حقوق بشر به صورت منطقه‌ای توزیع می‌شود و اکثرا یک سوم کشورها مجددا در این هیئت انتخاب می‌شوند. دوره سه ساله روسیه به پایان رسیده بود و باید با مجارستان و کرواسی برای به دست آوردن کرسی شرق اروپا رقابت می‌کرد.

در رای‌گیری مجارستان با اختلاف چشمگیری پیش افتاد و کرواسی توانست ۱۱۴ رای از ۱۹۳ کشور عضو و روسیه ۱۱۲ رای به دست آورد.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: رقابت بسیار نزدیکی بود و با کشورهای بسیار خوبی چون کرواسی و مجارستان رقابت کردیم. آنها شانس خوبی داشتند و این کشورها نقش دیپلماسی بین‌المللی ندارند اما روسیه بسیار نقش ایفا می‌کند. ما چندین سال در شورای حقوق بشر بودیم و اطمینان داریم که در رای‌گیری آتی کرسی خودمان را پس می‌گیریم.

عربستان هم با ۱۵۲ رای مجددا در منطقه آسیا انتخاب شد و علاوه بر آن، چین، ژاپن و عراق هم در این گروه قرار گرفتند. آفریقای جنوبی، روآندا، مصر و تونس هم برای گروه آفریقایی انتخاب شدند. کوبا و برزیل هم از آمریکای لاتین و کارائیب؛ آمریکا و انگلیس هم از بلوک غرب انتخاب شدند. دوره امسال از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ است.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    چی بگه آدم، تو کار این دنیا موندم، آخه عربستان رو کجای دلمون بذاریم با 152 رأی اونم برای حقوق بشر
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
      0 1
      اصلا عربستان می تونه اسم این شورا را درست بنویسه در حالیکه زنان این کشور که نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند از حداقل های حقوق خود محرومند و اقلیت های دینی در این کشور هم وضعیت اسف باری دارند راستی وضع کارگر های مهاجر در این کشور را یادم رفت که مثل برده ها زندگی می کنند
  • احمد IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    عربستان؟ چه جالب
  • بی نام US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 0
    هر دو باید حذف می شدن
  • بدون نام ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 0
    عربستان 152 راي در اسيا?? ما كجاييم???