به دنبال رشد حجم باتری برای گوشی‌های هوشمند، سریع شارژ شدن آن باعث توسعه فناوری موسوم به کوئیک شارژ یا شارژ سریع شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کوآلکوم آمریکا با رونمایی از فناوری نسخه 4 شارژ سریع ادعا کرد می‌توان 28 وات انرژی برای پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند تعریف کرد.

در حال حاضر کوئیک شارژ نسخه 3.0 در بالاترین سطح می‌تواند 18 وات انرژی را پشتیبانی کند که سوپرشارژ هوآوی با تریک توانسته آن را 22.5 وات برساند و یا اوپوی VOOC تا 20 وات روی نسخه 3 جواب می‌دهد.

از سوی دیگر گوگل اعلام کرده است که سازندگان گوشی را حت فشار قرار می‌دهد تا به‌سوی شارژ گوشی با یو اس بی تایپ سی بروند. ازلحاظ تئوری با یو اس بی تایپ سی می‌توان تا 100 وات انرژی منتقل کرد اما در عمل فعلاً 18 وات بیشتر جواب نمی‌دهد.

کوئیک شارژ نسخه 4.0 هم با 5 وات و هم 9 وات جواب می‌دهد و شارژ با ولتاژ بالا هرچند طبیعی است اما باتری‌های لیتیومی محدودیت پذیرش به دلیل گرم شدن دارند (تریک اشتباهی که مهندسان سامسونگ در نوت 7 زدند که به‌عنوان یکی از دلایل آتش گرفتن این گوشی مطرح‌شده است)

هوآوی و اوپو هر دو در فناوری جدید خود از ولتاژ 5V و آمپر 5 استفاده می‌کنند.

آنچه در نسخه 4.0 شارژ سریع کوآلکوم موردتوجه قرارگرفته است فناوری موسوم به INOV است که بهترین ولتاژ را برای باتری در نظر گرفته و انرژی منتقل می‌کند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =