پیدا کردن جفت برای یک حلزون نادر در توئیتر

دانشمندان انگلیسی یک گونه بسیار نادر از نوعی حلزون جهش یافته ژنتیکی را پیدا کرده‌اند که مارپیچ‌های حلزونی آنها به جای چرخش به راست، به چپ است. به لطف درخواست جمعی از دانشمندان در توییتر، آنها توانستند برای این حلزون یک جفت نادر پیدا کنند.

به گزارش آنا،این جهش‌های ایجاد شده در این نوع حلزون بسیار نادر است و مطالعه آن را برای محققان دشوار می‌کند. حلزون جهش‌یافته، که دانشمندان نام آن را «جرمی» گذاشته‌اند، در یک توده‌ کمپوست یافت شد و مورد توجه یکی از دانشمندان و نسل‌شناسان تکاملی دانشگاه ناتینگهام قرار گرفت.

این دانشمند که حدود 20 سال به مطالعه حلزون‌ها پرداخته بود، تاکنون حلزون باغچه‌ای را با مارپیچی‌های صدف حلزونی به سمت چپ مشاهده نکرده بودند.

این صدف حلزونی متمایل به سمت چپ به شکل چپی معروف است و این در حالی است که بخش اعظم حلزون‌ها، پوسته‌ای با مارپیچ‌های متمایل به سمت راست دارند که در جهت عقربه‌های ساعت هستند. جهش ژنتیکی ایجاد شده در این نوع حلزون تنها در یکی از هر 100 هزار حلزون رخ می‌دهد.

این جهش همچنین به گونه‌ای است که حتی باعث می‌شود اندام تناسلی حلزون هم در جهت مخالف سایر حلزون‌ها قرار گیرد که این امر جفت‌گیری را برای حلزون دشوار می‌کند و حتی این نوع حلزون تا پایان عمر قادر به جفت‌گیری نخواهد شد.

حلزون‌ها «Hermaphrodite» (نرموک)‌ هستند یعنی به‌ طور طبیعی هر دو اندام تناسلی نر و ماده را دارا هستند و بدون نیاز به جفت نیز می‌توانند تولیدمثل کنند. با وجود این، آنها تمایلی به این کار ندارند. دانشمندان با کشف این حلزون جهش‌یافته که قادر به جفت‌گیری نبود، در توییتر و با هشتگ snaillove# کمک خواستند تا اگر کسی حلزون دیگری با مارپیچ سمت چپ می‌شناسد، برای جفت‌گیری با این حلزون معرفی کند.

بعد از انتشار خبر این حلزون جهش‌یافته، نه تنها یک نفر، بلکه دو نفر اظهار کردند که حلزونی با مارپیچ سمت چپ دارند. یکی از حلزون‌ها به نام «لفتی»متعلق به فردی انگلیسی بود. آنها از این که نسل این حلزون‌ها حفظ خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک حلزون‌های مارپیچ چپ دیگری هم متولد می‌شوند، ابراز خوشحالی کردند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    19 0
    قربون اون دل خجستتون. اگه دو تا دفترچه قسط داشتین ...