ملاقات با Zo.ai؛ جدیدترین چت بات هوش مصنوعی مایکروسافت

این روزها بات ها / Bots حرف اول را در دنیای آی تی می‌زنند و آنچه مایکروسافت با محصول جدید خود به نام ZO انجام داده در این راستا تعریف‌شده است.

به گزارش خبرآنلاین، پس از تجربه تلخ مایکروسافت باعرضه Tay.ai در 23 مارس 2016 و آفلاین کردن آن پس از 16 ساعت، دومین چت بات مایکروسافت به نام «زو»، برای مسنجر Kik عمیق‌تر تعریف‌شده و محتوای نژادپرستانه در آن دیده نمی‌شود. (دلیل آفلاین شدن  «تای» همین موضوع بود که برای مایکروسافت گران تمام شد)

نمونه‌ای از چت در «زو» را در پایین همین خبر مشاهده می‌کنید.

کارشناسان می‌گویند «زو» نمونه انگلیسی زیان بات چینی Xiaoce است که مایکروسافت پیش‌تر در لابراتوار خود توسعه داده است.

هرچند این بات هنوز یک کودک محسوب می‌شود و غنایی در آن دیده نمی‌شود، اما پاسخ دادنش درباره سیاست و هیتلر و ... قابل‌توجه است.

همگان انتظار دارند چنین سرویسی روی اسکایپ نصب شود اما مایکروسافت ابتدا چت بات های خود را روی اپ های سطح متوسط امتحان کرده و سپس روی اپ های بزرگ نصب و اجرا می‌کند.

 
{این روزها هوش مصنوعی/ AI علم رباتیک به معنای سنتی آن را کم‌رنگ کرده و بات، اپلیکیشنی که تسک های خودکار (اسکریپت‌ها) را انجام می‌دهد کم‌کم دنیای آی تی را تسخیر می‌کند. اگر تا دیروز بخش کاستومر سرویس کمپانی‌ها توسط یک انسان پاسخ داده می‌شد، امروز با چت بات این کار هندل می‌شود و کم‌کم نقش انسانی کمتر از قبل در این بخش می‌شود.}



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =