بالاخره ملاقات مردان بزرگ آی تی آمریکا با ترامپ صورت گرفت و درحالی‌که ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت قلم سرفیس خود را در دست گرفته بود، تیم کوک آیفونش را جلوی ترامپ درنیاورد.

به گزارش خبرآنلاین، دونالد ترامپ و مشاورش چهارشنبه‌شب در برج ترامپ، مهمان 13 مدیر بزرگ آی تی آمریکا بودند تا خط مشی‌های خود را برای یکدیگر شرح دهند.

ترامپ با این جمله شروع کرد که در این اتاق مردان و زنانی هستند که در هیچ کجای جهان نمونه‌شان کنار هم و یک جا وجود ندارد.

جف بزوس مؤسس و مدیر آمازون، تیم کوک مدیر اپل، ایلان ماسک مؤسس و مدیر تسلا موتورز، لری پیج و اریک اشمیت از آلفابت (پدر گوگل)، شریل سندبرگ از فیس بوک (زاکربرگ غائب بزرگ)، ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت ازجمله مردان و زنان بزرگ آی تی در اتاق کنفرانس طبقه 25 برج ترامپ بودند که خود را معرفی کردند.

بخش عمده‌ای از 90 دقیقه ملاقات به‌صورت خصوصی و دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد اما دیدن ساتیا نادلا با قلم سرفیس و تیم کوک بدون آیفون و نیامدن مارک زاکربرگ به این جلسه از حاشیه‌های ملاقاتی بود که هدفش هماهنگ کردن استراتژی تکنولوژیکی آمریکا بود و البته خبرنگاران جملات کمپینی-میهنی ترامپ درباره بازگرداندن کارخانه‌های اپل به آمریکا و انحصارگرایی آمازون را نشنیدند.

قرار شد مدیران از جلسه خصوصی چیزی به رسانه‌ها نگویند اما ظاهراً یکی از آنها به‌صورت ناشناس به نیویورک‌تایمز گفت: در این جلسه روی موضوعاتی مانند لزوم آموزش‌های حرفه‌ای تر در سطوح مختلف، لزوم ماندن نبوغ در امریکا و نرفتن و نبردن استعدادها به چین، کمک به فناورتر شدن بدنه حکومت آمریکا تأکید شد.

همچنین قرار شد ملاقات‌های فصلی مدیران آی تی با داماد ترامپ، کوشنر انجام شود تا رو موضوعاتی مانند مهاجرت و آموزش برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

پیتر تیل(سمت چپ ترامپ)، سهامدار فیس‌بوک کنار ترامپ بود، کسی که از مؤسسین پی پال بوده و در تیم انتقال ترامپ حضوری فعال دارد و البته نبود مدیر توئیتر، از دیگر حاشیه‌های این ملاقات بود.

بیرون از میتینگ عده‌ای برنامه‌نویس و مهندس کامپیوتر نسبت به توسعه دیتابیس حکومتی که بر اساس رنگ و جنس و نژاد تعریف‌شده هشدار دادند و 500 نفر ازجمله کارکنان گوگل، اپل، مایکروسافت و ... آن را امضا کردند تا ترامپ را متوجه خود کنند.

چاک رابینز از سیسکو، برایان کارانیچ مدیر اینتل، سافرا کتس از اوراکل، الکس کارپ از Palantir تنها نماینده بخش خصوصی در میتینگ، تراویس کالانیچ از اوبر، جینی رامتی مدیر آی بی ام (کنار ساتیا نادلا)؛ از دیگر مهمانان این جلسه 90 دقیقه‌ای بودند. (البته دور میز بیشتر از 25 نفر حضور داشتند!)

قلم سرفیس ساتیا نادلا / عکس زیر

به ترتیب از چپ: جف بزوس موسسو مدیر آمازون، لری پیج از آلفابت (گوگل)، شریل سندبرگ از فیس بوک، مایک پنس معاون ترامپ

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    77 6
    ترامپ مرد خوبیه واسه کشورش و خدمت کاره ملتشه.
  • بدون نام ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    42 5
    ترامپ موذي نيست
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    8 1
    کامنت های مثبت مردم در خصوص ترامپ نشون میده چرا باید نگران بازگشت دوباره احمدی نژاد مانندی در ایران بود
  • رضا SE ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    6 1
    میزگرد تریلیون دلاری