«تام ویلر» رئیس FCC با انتشار استعفانامه خود اعلام کرد 20 ژانویه و روز حکمرانی ترامپ دیگر بر صندلی ریاست کمیسیون ارتباطات فدرال تکیه نخواهد زد.

وی در زمان ریاست خود قانون جنجالی «اصل بی‌طرفی نِت» یا بی‌طرفی شبکه / Net Neutrality را تصویب کرد که طبق آن‌همه سازمان‌ها و نهادهای درگیر دیتا موظف شدند بدون اینکه بهای متفاوت طلب کنند، با همه کاربرها به‌طور یکسان در توزیع محتوا رفتار کرده و بین کاربران تبعیض قائل نشوند.

کمیسیون ارتباطات فدرال 5 عضو دارد که دو عضو آن را جمهوری خواهان، دو عضو دیگر را دموکراتها و رئیس آن را هم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند و م ویلر را اوباما برگزید و وی باید دوره 5 ساله خود را تا 2018 ادامه می‌داد که با پیروزی ترامپ خوداستعفایی کرد.

قانونا این کمیسیون 3 به 2 به نفع دموکراتها است و ترامپ رئیسی محافظه‌کارتر را بر می‌گزیند، هرچند هنوز دموکراتها بر سر جایگزین کردن نفر بعدی با جسیکا روزن ورسل به توافق نرسیده‌اند.

همان‌طور که گفته شد قوانین مهم درباره اینترنت و محتوای آن توسط این کمیسیون تصویب می‌شود و کمپانی‌های بزرگ مخابراتی-اینترنتی (نت فلیکس، گوگل، کام کست، ورایزون،AT&T و ...) درگیر این قوانین هستند و جالب اینجاست که دو لابی بزرگ مخابراتی- اینترنتی  NCTA و CTIA وی را به اوباما معرفی کردند و رسانه ها بعدا به دلیل مواضع اش به وی لقب دینگو (سگ رام نشدنی) دادند.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =