۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

محمود خاقانی

شهردار محترم تهران در رابطه با گورخوابی نوشته است: "این معضلات محصول نوع نگاه سرمایه‌داری و اشرافی در اداره کشور و جامعه است." و افزوده است: "مردم ما حق دارند که مسوولان خود را در این زمینه بازخواست کنند و مسوولان باید شرمگین وجود چنین حقایقی در جامعه باشند."

آنچه ایشان فرموده اند به خواننده اینگونه می فهماند که ایشان اصلا" درطول عمرشان در این کشور هیچ مسئولیتی عهده دار نبوده اند و تازه وارد گود عمل شده و راهکار مسئول بودن ارائه می کنند و سفارش کرده اند: "مسوولان باید این آسیب‌ها و معضلات را از نزدیک ببینند و با آنها زندگی و برای آنها چاره اندیشی کنند..."

بسیاری از شهروندان ممکن است از شنیدن این خبر و راهکار ارائه شده نظیر این قلم خوشحال شده باشند. زیرا، ایشان منشور حقوق شهروندی را هم مورد تائید و تاکید قرار داده و گفته اند: "سوء استفاده از درد مردم در دعواهای سیاسی ظلم است اما سخن نگفتن و ریشه‌یابی نکردن این معضلات هم صرفا با بهانه برچسب سیاسی زدن ظلم دیگری ست."

ایشان یک شعار انتخاباتی هم داده اند که بسیار جالب است و گفته اند: "با همه توان تلاش کنیم تا مردم داری را جایگزین سرمایه‌داری کنیم."

من‌که هرچه فکر کردم منظور ایشان را از این شعار متوجه نشدم. آیا ایشان منظورشان این است که مشکل اصلی کشور ما سرمایه‌داری است؟ اگر منظورشان این باشد یعنی اینکه دولت یازدهم همه اموال بیت المال را که خصوصی کرده ایم باید از سرمایه‌دارانی که آنها را خریداری کرده اند، پس بگیرد؟ تا نگاه سرمایه‌داری و اشرافی به نظر ایشان در اداره کشور و جامعه موجب پیدایش پدیده ای بعنوان گورخواب نشود؟ آیا آنچه از بیت‌المال خصوصی‌سازی شده است تا زمانی که سود می دادند حق استفاده با آنهایی بود که آنها را خریدند و حالا که تحریم ها یواش یواش برداشته می شوند و رقابت جای انحصار را می گیرد ضرر و زیان می دهند و قرار است با این شعار شهردار محترم تهران آنها را به دولت پس بدهند؟

نقش دلواپسان؟

دلسوزان نظام باید در چارچوب منشور حقوق شهروندی از دولت یازدهم بخواهند که به این مهم توجه کند که لازم ترین مهارت در قرن بیست و یکم توانمندی مکاتبات و ارتباطات است. بطوری که گفته اند فراگیری و پیشرفت در هر رشته ای از طریق مهارت در ارتباطات خواهد بود.

باید اداره کشور و مدیریت جامعه شفاف باشد. مردمداری یعنی با مردم صادقانه و شفاف سخن گفتن. جلب اعتماد مردم به مسئولین نظام فقط و فقط از این طریق میسر است. در یک نظام شفاف، نگاه سرمایه‌داری و اشرافی هم نمی تواند ضربات کاری وارد کند، کما اینکه تاکنون نتوانسته است چنین کند.

عدم شفافیت در ارتباط و سخن گفتن مسئولین با مردم است که این فرصت را به یک دلواپس می دهد تا به راحتی با آشکار کردن پاسخ صادقانه یک مقام مسئول قوه مجریه در یک جمع محرم قوه مقننه موجب تشویش اذهان عمومی شود و به دلایلی مورد مواخذه هم قرارنگیرد. شهردار محترم باید به این سئوال پاسخ بدهند که چرا در کشور ما نظام اداری و از جمله شهرداری ها به ویژه درطول 10 و یا 15 سال اخیر از هرگونه پاسخ به ملت آنهم از نوع شفاف و پاسخ کتبی و یا از طریق ایمیل امتناع می کنند؟ 

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
    0 0
    آقای خاقانی شما خیلی عصبانی هستی یه کم آروم تر در ضمن نظرم راجع به این بحث های قالیباف اینه که ، گورخواب ها نتیجه سیستم اقتصادی و اجتماعی فاجعه بار کشور هست. در ضمن ایشون شهردار هستن و وزیر رفاه ، اقتصاد ، صنعت و معدن ، مسکن که نیستن