قاسمی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی گفت: عربستان با حمایت از گروههای تکفیری و تروریستی منطقه را به آشوب می کشاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان درباره جمهوری اسلامی ایران گفت:

« از جمله بازیگرانی که اصلاح رفتار آن برای صلح و آرامش جهانی ضروری می‌باشد، عربستان سعودی است که با حمايت سازمان يافته از گروههای تروريستی تكفيری منطقه را به آشوب كشانده است.»

وی با اشاره به اینکه تروریسم تکفیری بي ترديد، ریشه در اندیشه وهابیت دارد، افزود: «عربستان سعودی از یکسو مسبب جنایات خونین علیه مردم عرب سوریه، عراق و یمن به شمار می رود؛ و ازسوی دیگر بخاطر همسویی و همدستی با رژیم صهیونیستی مرتکب خیانت به مسلمانان، بویژه جهان عرب و آرمان فلسطین شده است.»

قاسمی تأکید کرد: «در گزارش های سازمانهای اطلاعاتی غرب به كرّات تاييد شده كه ارتباط معنادار و سازمان يافته ای بين نهادهای رسمی عربستان و افراطيون تكفيری در سراسر جهان وجود دارد و به نظر می رسد اظهارات وزير دفاع سعودی نوعی فرافكنی نسبت به اين افشاگريهای اطلاعاتی بوده كه در چند روز اخير نيز شاهد انتشار يكی از اين گزارش های مستند بوده ايم.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: «دولتمردان عربستان بجای اینگونه فرافکنی های بی‌حاصل، بهتر است در صدد اصلاح روش و رفتار خود برآمده و به عواقب سیاست ها و اقدامات مخرّب خود بیندیشند. »

گفتنی است محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه با مجله آمریکایی فارن افرز، مدعی شد: "ایران نماینده سه مسئله اصلی در منطقه یعنی ایدئولوژی‌های بدون مرز، بی ثباتی و تروریسم در منطقه است!"

وی در جواب سؤالی درباره آینده روابط ایران و عربستان با طرح ادعاهای واهی نیز گفته بود: "هیچ جایی برای مذاکره با کشوری که ایدئولوژی‌های خود را به دیگر مناطق صادر می‌کند و در تروریسم سهیم است و به نقض حاکمیت دیگر کشورها می‌پردازد، وجود ندارد. اگر ایران روش خود را تغییر ندهد عربستان در صورت همکاری با تهران ضرر خواهد کرد."

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساکن امریکا US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    9 2
    غربی ها به نفت عربستان نیاز دارهد چون ارزشهای آنها موازی یا تابع سیایتهای امریکا و رژیم اشغال گر است. از این جهات عربستان امنیت سرکایه گذاری و در نتیجه تامین انرژی و نفت بیشتری دارد چون شش دانگ در اختیار امریکا است. به این دلیل، رسانه ها نیز از عربستان و دیگر کشورهای نفت خیز عربی دفاع می کنند. من هم موافق هستم که عربستان به جهان اسلام خیامت کرده است و مایه شرمساری مسلمان ها است.