رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:بی توجهی به بخش خصوصی باعث می شود که ما در اقتصاد مشکلات زیادی از جمله رشد بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و غیره داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین،مراسم رونمايي از نشان و محصولات جديد نفت سپاهان که به یوز ایرانی منقوش شده،با حضور نمايندگان مجلس برگزار شد.

اسدلله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در اين مراسم با تقدير از اقدامات صورت گرفته در شركت نفت سپاهان بر ضرورت حمایت مجلس از بخش خصوصی تاكيد كرد و گفت: در صورتی که بخش خصوصی در کنار بخش دولتی قرار بگیرد به طور حتم انتقال دانش فنی و تکنولوژی ممکن شده و قطعا هزینه ای که در ارتباط با تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی ما ایجاد می شود کاهش خواهد یافت.

قره خانی با انتقاد از نداشتن بورس نفت در کشور، افزود: متاسفانه ما در حال حاضر ماده ای با ارزش را می فروشیم و محصولات بی کیفیت دریافت می کنیم از این رو باید تجدیدنظری اساسی در فروش نفت و محصولات فراوری شده آن داشته باشیم.

همچنین محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نيز در مراسم رونمايي از نشان و محصولات جديد اسپيدي  با تاکید بر اینکه مجلس پشتیبان بخش خصوصی و تولید داخلی است، گفت: رفتن به سمت تولید فراورده های نفتی از سوی شرکت نفت سپاهان کار ارزشمندی است.

نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال

 رییس کمیسیون عمران  با تاکید بر ضرورت توجه دولت به بخش خصوصی افزود: بی توجهی به بخش خصوصی باعث می شود که ما در اقتصاد مشکلات زیادی از جمله رشد بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و غیره داشته باشیم.
 زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نيز با تقدير از اقدامات صورت گرفته در نفت سپاهان و اشتغالزايي در اين بخش گفت: فعال شدن بخش خصوصی می تواند به ایجاد مشاغل مختلف و کاهش بیکاری در کشور منجر شود.

وي با بيان اينكه باید با توجه به صنایع پایین دستی نفت و فرآوری محصولات آن رشد اقتصادی را در کشور ممکن کنیم تصريح كرد: مجلس دهم خواهان کمک و حمایت از بخش خصوصی و تولید داخل بوده و در این راستا از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

مدیرعامل نفت سپاهان هم  در اين مراسم با بيان اينكه با تدابير صورت گرفته در شش ما گذشته زمینه قیمت محصولات صادراتی افزایش تقریبی 100 دلار در هر تن داشته است گفت: در زمان حاضر این افزایش قیمت محصولات صادراتی سود خالصی را برای شرکت دارد به طوری که انگار پالایشگاهی جدید در اصفهان ساخته شده و صادرات جدیدی ایجاد شود.

فدايي دولت افزود: در 6 ماهه گذشته موفق شدیم مشکل مالیاتی شرکت را که از سال 91 حدود 186 میلیارد بدهی بود را به حدود 70 میلیارد تومان کاهش دهیم که این مبلغ نیز به صورت کامل و نقد پرداخت شد و اساسا اکنون هیچ بدهی در این زمینه نداریم.

وي با اشاره به اینکه همه این اقدامات با همکاری صمیمانه اعضای هیات‌مدیره شرکت نیروهای فعال در نفت سپاهان و همچنین عنایت و توجه مدیریت صندوق نفت و یاری خداوند محقق شده است، اظهار کرد: نفت سپاهان در مدت 6 ماهه گذشته همچنین موفق شده است که نقدفروشی را جایگزین فروش اعتباری کند و دیگر هیچ ریسکی در این زمینه برای شرکت پیش‌بینی نمی‌شود تنها موارد مربوط به سنوات گذشته باقی می‌ماند.

مدیرعامل نفت سپاهان وصل و پیگیری مطالبات سنوات گذشته از خریداران خارجی که متاسفانه به صورت اعتباری خریده کرده بودند و وصول بیش از 40 میلیارد تومان مطالبات معوق داخلی و همچنین تسویه حدود 130 میلیارد تومان بدهی بانکی در داخل کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته عنوان کرد.فدایی‌دولت افزایش سهم بازار نفت سپاهان از 14 درصد به بیش از 20 درصد در بازار داخلی را از دیگر اقدامات مثبت 6 ماهه گذشته اعلام کرد.

وی مذاکره با شرکت‌های بزرگ اروپایی به منظور استفاده از تکنولوژی روز در اروپا در جهت ارتقای کیفیت محصولات پایه و روغن نهایی را از دیگر اقدامات نفت سپاهان در اين مدت عنوان و افزود: این مذاکرات تاکنون منجر به پیش‌نویس قرارداد و تفاهم نامه با این شرکت‌ها شده است.

وي پیگیری به منظور تولید روغن جت اویل، روغن هواپیما، در نفت سپاهان را از دیگر اقدامات 6 ماه گذشته عنوان کرد و افزود: با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز به میزان سالانه حداقل 100 میلیون یورو شرکت نفت سپاهان در نظر دارد با شرکت‌های خارجی اروپایی تولیدکننده جت اویل که از مرغوبیت خوبی نیز برخوردار هستند مذاکراتی را به منظور انتقال تکنولوژی‌های برتر و تولید روغن جت اویل انجام دهد.

برند سازی در  فعالیت های اقتصادی ارزشمند است

در ادامه رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس نيز  با بيان اينكه برند سازی در عرصه فعالیت های تولیدی و صنعتی، سرمایه های ارزشمندی برای اقتصاد هر کشور هستند گفت: ایجاد هر برند و معرفی آن در بین مشتریان و فعالان اقتصادی چه در داخل کشور و چه در خارج آن می تواند آن برند را به یکی از اقلام موثر دارایی های کشور تبدیل کند.

علی اکبر کریمی با بیان اینکه حفظ برند و بازار صادراتی قطعا مدیون حفظ کیفیت و ارتقاء آن در بازار است، گفت: ارتقاء کیفیت قطعا منوط به تقویت آرندی و تحقیق و توسعه در هر بنگاه تولیدی است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید جایگاه ما در صادرات ملی و تولید ملی روز به روز بهتر شود، گفت: رویکرد مجلس، حمایت از تولید و صنعت داخلی است و می خواهیم که موانع پیش روی این بخش برداشته شود. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =