بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام بهرام قاسمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

دردا که جز به مرگ، نسنجند قدر مرد ...

درگذشت ناگهانی و نابهنگام عالم جلیل القدر و سیاستمدار برجسته عصر حاضر ایران عزیز را تسلیت عرض می نمایم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی پر فراز و نشیب و پربار خود همواره منشاء تلاش و کوشش بی وقفه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و توانمندی و توسعه کشور بودند.

ایشان همانگونه که در سنین جوانی به تحقیق و تالیف کتابی ارزشمند پیرامون زندگی قهرمان مبارزه با استعمار و نماد توسعه و پیشرفت کشور، میرزا تقی خان امیر کبیر پرداختند، خود نیز چون او در طول حیات طیبه خود سعی و تلاشی وافر برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور و رفاه مردم ایران داشتند.

آن مرد فکر و اندیشه، علاوه بر تمامی ویژگی های منحصر به فرد خود در زمینه های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی، در حوزه مسائل بین المللی و سیاست خارجی از درک و فهمی عمیق برخوردار بودند که با توجه به این ویژگی توانستند در برهه هایی حساس و بغرنج کشور را در مسیری سهل تر هدایت نمایند. ایشان همچنین علی رغم نگاه عمیق خود به امر خطیر مدیریت و مسائل اجرایی کشور، همواره در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات نیز شخصیتی مشوق و پیگیر و کارساز بودند.

فقدان این شخصیت کم شمار در تاریخ معاصر ایران ضایعه ای بس جبران ناپذیر برای تمامی آحاد مردم و فرهیختگان کشور، به خصوص آنانی که در حوزه سیاست خارجی و مسائل بین المللی در جمهوری اسلامی ایران در حفظ و پیشبرد منافع ملی تلاش می نمایند، خواهد بود.

بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621302

برچسب‌ها