شکایت مردم از برچسب‌های تبلیغاتی که به در و دیوار منازل و اماکن چسبانده می‌شود، باعث شکایت زیادی از سوی شهروندان شده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معضل برچسب های تبلیغاتی بارها در سرویس مشکلات مردم مطرح شده. گزارشی درباره شکایت شهروندان از کثیف‌کاری برچسب‌های تبلیغاتیدر این سرویس توضیح داده شد و البته شکایت یک شهروند از اینکه برچسب های تبلیغاتی در و دیوار را پوشانده هم گزارش شد. پیش از این عنوان شده بود جریمه قانونی متخلفان ۱۰۰۰ ریال! است و کاری نمی شود درباره این مشکلات انجام داد، ولی اخیرا مجلس آستین ها را بالا زد و  جریمه ۵ میلیونی در کمیسیون مربوطه برای این تخلف تصویب شد.

واقعیت این است با این اقدامات نمی توان جلوی متخلفانی را گرفت که در و دیوار مردم را آلوده می کنند.

یکی از کاربران سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: سلام و خسته نباشید از شهرداری محترم یا مسئولین مربوطه خواهشمند است درخصوص برچسب های فاضلاب تبلیغاتی روی درب منازل ، دیوار منازل ، دیوار خیابان و ایفون تصویری منازل و.... که باعث خراب شدن رنگ دربها و دیوارها و همچنین چهره بسیار زشتی برای خیابانها و کوچه ها و در نهایت شهر به ارمغان می آورد ، فکری اساسی نمایند . به شخصه با تلفن روی برچسب تماس گرفته و خواهش کردم اینکار انجام نشود ولی درنهایت با فحاشی و تهدید تبلیغات کننده روبرو شدم . باتشکر ساکنین شهرک اکباتان و بیمه.

کاربر دیگری اینطور او را مورد حمایت قرار داده که: دوست عزیز این درخواست شما مربوط به منطقه تان نیست مربوط به کل شهر تهرانه و همه اهالی شهر از درخواست شما حمایت می کنند!

اکنون بجاست راهکار برخورد قانونی با این مشکل را یک بار دیگر مرور کنیم.

با متخلفان چه کنیم؟

واقعیت این است که راهکار قانونی برای جریمه این شرکتها، مسدود است و تنها 100 تومان (هزار ریال) برای تخریب اموال عمومی می توان از آنها گرفت. شرکتهایی که تبلیغات می کنند پس از تماس شما و اعتراض به کثیف کاری در و دیوار، اول از همه می گویند خبر ندارند برچسب تبلیغاتی آنها روی دیوار شما جاخوش کرده. عموما این شرکتها می گویند کار تبلیغات خود را به پیمانکار یا شرکت تبلیغاتی داده اند و به آنها ربط ندارد چه کسی، چه کاری کرده.

این دفاع، قدم اول برای از سر باز کردن شماست و البته دروغ است. هر گونه مسئولیتی که ناشی از تخریب اموال خصوصی، کثیف کاری و از بین بردن رنگ در و سنگ و سرامیک منزل شماست، مستقیما به کسی مربوط می شود که نام و نشان و شماره تلفنش در این برچسبها نقش بسته.

اولین کار اصلی، پیدا کردن هویت این اشخاص یا صاحبان شرکتهایی است که شماره و نام خود را با این مدل تبلیغات اشتباه، تکثیر کرده اند. سعی کنید نام و نشان مدیر و محل شرکت را دربیاورید. اگر خدمات بدون آدرس و به اصطلاح "آنکال" از سوی افراد ارائه می شود بهتر است آنها را دعوت به حضور در منزل کنید و نام و نشانی آنها را بپرسید و مطمئن شوید به آدرس ثابتی از آنها دست پیدا کرده اید.

در قدم بعد، شما باید از دادگاه محلی که شرکت در آن مستقر است و نشانی که گیرآورده اید، یک اظهارنامه که همان اعلام و اخطار قانونی است به نشانی فرد متخلف بفرستید و از او بخواهید که خسارت وارد شده به اموال از قبیل نابود کردن زیبایی یا هزینه رنگ آمیزی مجدد در را بپردازد و از تکرار این کار خودداری کند. هزینه تمبر اظهارنامه کمتر از 10 هزار تومان می شود.

پس از مدت قانونی که عموما کمتر از یک ماه است، شما با مراجعه به دادگستری می توانید از پاسخ فرد متخلف مطلع شوید و طبق آن پاسخ، اقدام به طرح شکایت کنید. در طرح شکایت می توانید به این اظهارنامه استناد کنید یا فاکتورهای هزینه ای تعمیرات را به عنوان سند ارائه کنید.

هر چند به نظر می رسد این راهکار، طولانی، وقتگیر و هزینه بر است، ولی فعلا به جز این راه، هیچ چاره ای وجود ندارد و نقدا شهروندان باید هر روز با کاردکی در دست، برچسبهای تبلیغاتی را از در و دیوار پاک کنند و حرص بخورند.

 

 

 

46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
    19 0
    بهتر نیست مدعی العموم وارد بشود. آخه من اسم و آدرس مدیر شرکتو چجوری پیدا کنم و هزینه هم کنم.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    7 0
    نقص قانونی