«خبرجنوب» نوشت: با توجه به درخواستی که از دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز در خصوص بررسی علمی موضوع پارازیت ها در شهر شده و به دلیل عوارض احتمالی ناشی از این مساله بر سلامت، مردم منتظر نتایج نهایی هستند.

در اين رابطه وزير بهداشت گفته است، «هر نوع پارازيتي مضر است.» سیدحسن هاشمي هر نوع پارازيت و حتي آن چه به عنوان پارازيت موبايل شناخته مي شود را هم مضر دانسته است.

وزير بهداشت پيش از اين هم اين مساله را اعلام كرده بود اما نسبت و ميزان اين ضرر را قابل بررسي و جاي بحث دانسته است.

وزير ارتباطات هم اخيراً عنوان كرده كه در دورهاي حجم پارازيتها زياد شده بود و در اين خصوص جلساتي با برخي وزرا تشكيل شد و بر اين اساس متني تهيه و به رياست جمهوري ارسال گرديد كه پس از آن تا به حال درصد پارازيت ها در حد قابل قبولي است.

محمود واعظي در اين خصوص گفته كه حجم پارازيت ها نسبت به گذشته كاهش قابل توجهي پيدا كرده و اكنون شرايط به گونه اي است كه اگر جايي به پارازيت برخورد كنيم بلافاصله اقدامات لازم صورت مي گيرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در خصوص وضعيت پارازيت ها در شيراز مي گويد: تا امروز هنوز موضوع خاصي كه عليه سلامت مردم باشد در اين مورد ثابت نشده اما باز هم تحقيق ها ادامه دارد.

دكتر محمد هادي ايمانيه مي افزايد: در عين حال قول مي دهم كه اگر مشخص شود وضعيت در اين مورد به ضرر سلامت مردم است، پيگيري جدي كنيم.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص با اشاره به مراجعات و گفته هاي مردم شيراز عنوان مي كند: همين ديروز يكي از نيروهاي فعال و شناخته شده فارس طي صحبت با من از سردردهاي بي علتي كه چند وقتي به آن دچار شده گله مند بود، او كه در غرب شهر شيراز ساكن است از اين سردردها نگران است.

علي اكبري مي گويد: در مورد وضعيت پارازيت ها جلسه مفصلي با مسئولان دانشگاه شيراز داشتيم و اساتيد مشغول به انجام كار كارشناسي هستند تا به اين سوال پاسخ دهند كه شدت پارازيتها چقدر بالاتر از ميزان استاندارد است. پيگيري ها در مورد پارازيت ها از سوي نمايندگان مردم شيراز در مجلس ادامه دارد و بيشتر سعي مي كنيم مطالب به صورت مستند و در قالب اطلاعات علمي بيان شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز نيز بيان مي كند: با توجه به درخواستي كه استانداري داشته دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز در حال بررسي موضوع هستند.

دكتر قاسم حبيب آگهي مي گويد: در اين خصوص جلساتي در دانشگاه شيراز با حضور اساتيد متخصص از دو دانشگاه ياد شده و برخي مسئولان ذي ربط استاني برگزار و طي آن 2 كارگروه تشكيل شده است. وي مي افزايد: وظيفه يكي از كارگروهها بررسي امواج درون شهر شيراز است كه پارازيت ها اندازه گيري و تعيين شدت اين امواج را هم شامل مي شود.

دكتر حبيب آگهي مي گويد: كارگروه سلامت نيز قرار است نتايج گروه اول را به منظور تعيين تاثير آن بر سلامت مردم و مقايسه با استانداردهاي جهاني مورد بررسي ويژه قرار دهد.

وي می‌گوید: كارگروه اول تا كنون 150 نقطه شهر شيراز را از نظر شدت امواج الكترو مغناطيسي مورد بررسي قرار داده و طي اين هفته و هفته آينده نيز قرار است 50 تا 100 نقطه ديگر را اندازه گيري كند و طبق پيش بيني ها نتايج 2 هفته ديگر در اختيار كارگروه سلامت قرار مي گيرد تا در خصوص تاثير آن بر سلامت مردم بررسيهاي لازم انجام شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    25 0
    فقط که بحث سرطان نیست، به هم ریختن عملکرد غدد داخلی بدن، تولد نوزادان معلول، کاهش باروری و خدا می دونه چند تا مشکل دیگه
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      4 0
      فایده پارازیت چیه؟ تعداد بشقابها از آنتنهای تلویزیون بیشتره پس مردم علاقه دارن،چرا میخواید با مردم مخالفت کنید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    18 0
    مگر برای دلواپس ها مهمه،اون ها باز در مورد مضر بودن پارازیت ها جبهه گیری می کنند و می گند ضرری نداره
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      2 0
      هی نگین مقصر دلواپسان هستند مقصر دولت هم هست که فقط شعار میده.من اصلا ماهواره و بی بی سی و...نگاه نمیکنم ولی هر روز 9 ساعت پارازیت هست تو محلمون....بابا من می دونم اخبار بی بی سی و ...دروغه بکشید بیرون از من بدبخت
  • بدون نام ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    3 0
    برچيدن بساط پارازيت ازمون بزرگي است براي كساني كه هميشه دغدغه هايشان را مردم اعلام كرده اند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    نزديك انتخابات شده پارازيت مضر شد چهار سال كجا بوديد ؟ سه ماه ديگه يك نفر هم از پارازيت صحبت نخواهد كرد
  • زينال بندري ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    2 0
    يا پرازيت براي همه و يا براي هيچ كس
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    جناب دکتر ایمانیه خودتان هم در شهر شیراز زندگی میکنید فکر نمیکنید کمی دیر فکر بررسی کردن اثراث این پازاریتها افتادید در حالیکه خودتان به یقین مطمئن هستید که این پازایت ها برای انسان و حتی محیط زیست چه تاثیرات مضری داری
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    سهل انگاری و بی توجه ای مسئولین شیراز باعث چه دردسرهایی برای مردم شیراز شده .
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    مگر میشود این پارازیت ها تاثیر منفی نداشته باشد تا کی میخواهیم خودمان و دیگران را گول یزنیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 0
    لطفا به شعور مردم این شهر بیشتر از توهین نکنید همه دنیا میدانند که پارازیت تاثیر منفی زیادی دارد چرا اینقدر لقمه را دور دهن میچرخانید و حقیقت را اعلام نمیکنید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    3 0
    نسل كشي