یک هفته با آی‌تی ازحمایت وزیرارتباطات ازتاکسی‌های‌آنلاین تا رونمایی ازماهواره‌ ناهید١و پیام امیرکبیر

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در هفته ای که گذشت می کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - محمود واعظی گفت برخی می خواهند مانع فعالیت کسب و کارهایی مانند تاکسی آنلاین در کشور شوند اما ما به عنوان وزارت ارتباطات و دولت از راه اندازی این کسب و کارها حمایت می‌کنیم.

 

شماره 2 - دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم روز فناوری فضایی که وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم و دفاع و معاونین وی حضور داشتند، از ماهواره های ناهید ١، پیام امیرکبیر و سامانه انتقال مداری سامان ١ رونمایی کرد. ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد.

 

شماره 3 - به دنبال اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به تازگی اپراتورها نسبت به اطلاع‌رسانی هزینه‌های پیامک‌های ارزش افزوده اقدام کرده‌اند. همچنین مشترکان می‌توانند از طریق شماره‌گیری # ۸۰۰ * در تمام اپراتورهای تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که برای آنها فعال است مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آنها اقدام کنند.

 

شماره 4- رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر لزوم قانونی تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل با مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین رعایت درآمدهای بخش خصوصی، تجهیزات لازم و همچنین داشتن لیستی برای تفکیک IP مشتریان را از ضروریات اجرایی شدن این مصوبه دانست.

 

شماره 5 - تعرفه‌های پستی که چندی پیش با افزایش شش درصدی مواجه شده بود مدتی است به حالت قبلی خود بازگشته‌ با این وجود همچنان مسوولان شرکت پست از افزایش تعرفه‌های پستی طی روزهای آتی خبر می‌دهند.

 

شماره 6 - وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر این‌که از نظر او چه هزینه‌ای برای استفاده ماهانه از اینترنت تلفن همراه منطقی به نظر می‌رسد، گفت: اگر استفاده در حد معمول باشد شاید ماهی ۱۰ هزار تومان هزینه کفایت کند اما قطعا برای افرادی که به‌طور دائم از اینترنت استفاده کرده و با آن فیلم می‌بینند این هزینه کفایت نمی‌کند.

 

شماره 7 - وزیر بهداشت تاکید کرد هر نوع پارازیتی مضر است حتی آن‌چه به عنوان موبایل شناخته می‌شود. محمود واعظی نیز گفت: در دوره‌ای حجم پارازیت‌ها زیاد شده بود و ما با بعضی ‌از وزرا از جمله آقای هاشمی جلساتی داشتیم و بر این اساس متنی تهیه و به ریاست جمهوری ارسال شد و پس از آن، درصد پارازیت‌ها در حد قابل قبولی شده است.

 

شماره 8- با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران، برای نخستین بار در ایران، نسل جدید آدرسهای عددی اینترنتی (آی پی نسخه ۶) بر بستر اپراتور دوم موبایل، به بهره‌برداری تجاری رسید.

 

شماره 9- زیرساخت سامانه سلامت ایرانیان با همکاری مشترک ۳ وزارتخانه ارتباطات، بهداشت و کار آماده بهره برداری شد و قرار است پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان نیمه دوم فروردین ۹۶ رونمایی شود.

 

شماره 10 - معاون وزیر ارتباطات از افزایش شاخص‌های تقریبی دسترسی به شبکه طی چهار سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: شاخص‌های دسترسی شبکه در کشور ما بین ۷ تا ۱۰ برابر شده و طی سال‌های اخیر ظرفیت انتقال دیتا در شبکه داخلی به ۴ ترابایت افزایش یافته که البته طی چند ماه آینده این میزان به ۱۰ ترابایت خواهد رسید.



5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =