ایرنا نوشت: دختر ماهاتیر محمد گفت: سکوت مقابل 'ترامپ' مایه شرمساری است

'مارینا ماهاتیر' دختر 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بر اعتراض تمام مردم مقابل دستور اجرایی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور تاکید کرد و گفت: افراد ساکت مقابل این فرمان باید نسبت به عمل خود شرمنده باشند.

'مارینا ماهاتیر' که اکنون یک فعال اجتماعی شناخته شده در مالزی است در حاشیه حرکت اعتراضی مردم کشورش مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور به ایرنا گفت: بسیاری از مردم آمریکا که مسلمان هم نیستند، علیه این دستور اعتراض کرده اند و همبستگی خود را با مسلمانان نشان داده اند، پس مسلمانان نباید سکوت کنند.
وی گفت: دستور 'دونالد ترامپ' برای ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورها به آمریکا نوعی نقض حقوق بشر است، زیرا، برخی از شهروندان این کشورها دارای خانواده هایی هستند که با رواید قانونی در آمریکا اقامت دارند.
وی تصریح کرد: ممانعت از ورود مردم تنها به واسطه مذهب آنها به این معنی است که شما باید مذهب هر فردی که وارد این کشور می شود را مورد بازجویی و بررسی قرار دهید.
'مارینا ماهاتیر' تاکید کرد که مشابه این اقدام 'دونالد ترامپ' در جهان امروز مشاهده نمی شود و غیرقابل اعتبار است.
وی همچنین گفت که موضوع تنها مرتبط با ورود به کشور آمریکا نیست، بلکه با این اقدام به مسلمانان توهین شده است.
این فعال اجتماعی و مدافع حقوق زنان در مالزی با این عنوان که سکوت در قبال این فرمان ترامپ به ویژه در کشورهایی که به حقوق بشر احترام گذشته نمی شود، موضوعی نیست که بتوان از آن شگفت زده شد، گفت: اما مشاهده نشدن همبستگی بین خود ما یک امر مایوس کننده است.
'مارینا ماهاتیر' خاطرنشان کرد: من به حقوق بشر و دموکراسی معتقدم و آمریکا نیز همواره مدعی این دو موضوع بوده تا خود را بهترین نمونه دموکراسی و رعایت کننده حقوق بشر نشان دهد، اما اکنون کاخ سفید این موضوع را نقض کرده و خود را به عنوان مثالی بد مطرح کرده است.
وی گفت: با این کار ترامپ، رهبران غیردموکراتیک جهان نیز می گویند اگر آمریکا این اقدام را انجام داده ما هم می توانیم. بنابراین تلاش ما برای ارتقاء حقوق بشر با مشکل مواجه می شود و حتی شرایط را نیز بدتر می کند.
دختر نخست وزیر اسبق مالزی که پدرش یکی از مخالفان آمریکا محسوب می شود، آینده را با وجود 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری جدید آمریکا بسیار خطرناک دانست و گفت که روش تفکری 'ترامپ' می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای جهان در پی داشته باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =