وزیر نیرو در همدان گفت: در ایران برنامه‌ریزی وسیعی درزمینهٔ تکنولوژی منابع تجدیدشونده صورت گرفته است، و این موضوع در برنامه ششم توسعه توسط مجلس به تصویب رسیده و از این محل 5000 مگاوات نیروگاه تجدیدشونده بادی و خورشیدی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس چیت چیان، وزیر نیرو که جهت افتتاح چندین پروژه به همدان سفر کرده است با اعلام مطلب فوق افزود: همزمان با ایام دهه فجر 1375 روستای کشور به جمع روستاهای دارای آب شیرین اضافه و 525 روستا نیز به شبکه برق سراسری متصل خواهند شد.

وی که پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، یادآور شد: صنعت برق طی سال‌های اخیر تحولات بسیاری را تجربه کرده است.

مهندس چیت چیان خاطرنشان کرد: روی آوردن به تولید برق از طریق منابع تجدیدشونده از تحولات بزرگ صورت گرفته در تولید انرژی دنیا است که در ایران نیز این صنعت درحال‌توسعه است.

وی تصریح کرد: ساخت و افتتاح نیروگاه خورشیدی در همدان نشان‌دهنده آن است که ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر سرعت گرفته است.


وزیر نیرو با اعلام اینکه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور یک مگاواتی بود که اکنون دو نیروگاه 7 مگاواتی که درمجموع 14 مگاوات را شامل می‌شود در همدان بهره‌برداری شد، تاکید کرد: این نیروگاه‌ها آلودگی ندارند و امکان ساخت نیروگاه خورشیدی در سایزهای بزرگ و کوچک متناسب با نیازهای منطقه وجود دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری دو کشور آلمان و ایرلند ساخته‌شده است، گفت: جذب 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور در دست اقدام است.

چیت‌چیان از افتتاح 3 سد در ایام دهه فجر خبر داد و بابیان اینکه هم‌زمان با ایام دهه فجر 6 سد آبگیری و 3 نیروگاه بزرگ فسیلی نیز افتتاح خواهد شد، گفت: 21 پروژه آب‌رسانی و 22 شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو صبح امروز در اسدآباد نیز از کاهش 39 درصدی بارندگی در کشور خبر داد و افزود: اضافه برداشت و اثرات خشکسالی، علت اصلی افت آب دشت های کشور است و گلخانه ای کردن کشت صیفی جات ، اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری ، اجرای طرح های آبخیز داری و ساخت سدهای تغذیه مصنوعی مهمترین راه های برون رفت از مشکلات کم آبی در کشور است .

وی همچنین با اشاره به بارندگی های یک هفته اخیر ، افزود : در مجموع میانگین 39 درصد نسبت به پارسال و 30 درصد نسبت به بلند مدت بارندگی در کشور کم شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر مدیریت مصرف آب ، گفت : استفاده از پساب تصفیه فاضلاب در کشاورزی و صنعت و بارور سازی ابرها از برنامه های وزارت نیرو برای بهینه سازی مصرف آب است.

لازم به ذکر است، با حضور وزیر نیرو در اسداباد طرح مطالعاتی 2 مخزن تغذیه مصنوعی ، تکمیل خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل سد نعمت آباد اسدآباد کلید خورد.

وزیر نیرو با همراهی سفرای آلمان و ایرلند، مجتمع آبرسانی 15 روستا و تصفیه‌خانه شهرستان رزن و 2 نیروگاه خورشیدی را به بهره‌برداری رساند.

همچنین با حضور حمید چیت چیان و سفرای آلمان و ایرلند ساخت برج دوم خشک نیروگاه شهید مفتح و ساخت 3 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 21 مگاوات برق در استان همدان آغاز شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =