ایرنا نوشت: 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا، گفت که وی پس از انجام مذاکرات و توافق بر سر اسکان پناهجویان استرالیا در آمریکا، به دولت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا مدیون نیست.

 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا به نوشته روز دوشنبه تارنمای شبکه 'ای.بی.سی'، تاکید کرد که استرالیا در قبال این توافق تعهد جبران هیچ چیزی از جمله به کارگیری نیروهای نظامی به درخواست 'دونالد ترامپ' را ندارد.

وی تاکید کرد که همه درخواست های کمک نظامی براساس شایستگی های آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و هیچ ارتباطی بین توافقات انجام شده در امور پناهجویان و یا هرگونه موضوع دیگری وجود ندارد.

نخست وزیر استرالیا همچنین گفت که براساس توافقی که به منظور اسکان پناهجویانی که اکنون در 'مانوس' و 'نائورو' به سر می برند، ما به آمریکا در خصوص اعزام نیروهای نظامی به خاورمیانه و یا دریای جنوبی چین مدیون نیستیم.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است توافق پناهجویان به مسیر خود ادامه می دهد، اما مقامات رسمی آمریکا قبل از ورود آنها به کشور به بررسی دقیق پناهجویان می پردازد.
در حالی که پارلمان استرالیا فعالیت خود را از فردا سه شنبه پس از یک دوره تعطیلات پنج هفته ای تابستانی آغاز می کند، 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر این کشور درصدد است فضای مثبتی در مورد مذاکرات 'صریح و بی محابای' خود با 'دونالد ترامپ' در خصوص توافق پناهجویان ایجاد کند.

وی در مصاحبه ای با یکی از شبکه های تلویزیونی استرالیا، گفت: فکر نمی کنم استرالیا شبیه آنچه هفته گذشته رخ داد پیش از این از حمایت عمومی تا این حد برخوردار بوده باشد.

به گفته وی، دهها عضو پارلمان و مجلس سنا در مورد اهمیت هم پیمان استرالیا و دوستی عمیق دو کشور گفت وگو کرده اند، که این اقدام، هفته گذشته را به هفته ای خوب برای استرالیا تبدیل کرد.
هفته گذشته گفت وگوی تلفنی 'مالکوم ترنبول' و 'دونالد ترامپ' با عصبانیت 'ترامپ' که تلفن را قطع کرده بود، پایان یافت، اما اکنون 'ترنبول' درصدد نشان دادن روابط خوب خود با آمریکا است.

نخست وزیر استرالیا در بخش دیگری از سخنان خود به تمرکز برنامه های آتی دولتش بر سر مسائلی از قبیل ایجاد اشتغال، مراقیت از کودکان و هزینه های برق اشاره کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =