شما نظر بدهید/ اگر تا قبل از روی کار آمدن ترامپ، برجام به دست نمی‌آمد اکنون چه وضعیتی داشتیم؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور تندروی آمریکا بارها اعلام کرده است که توافق هسته ای ( برجام ) بدترین توافقی است که آمریکا می توانست پای آن را امضاء کند.

در این بین این سوال مطرح است که بدون توافق هسته ای که اکنون کشور را مجددا با جهان پیوند زده و پروژه ایران هراسی ایجاد شده توسط محور غربی، عبری عربی را از بین برده است چه وضعیتی داشتیم، آن هم با وجود چنین رئیس جمهور تندرو و غیرقابل پیشبینی با روحیات نژادپرستانه که بسیاری از اعضای تیم انتخابی اش با منافقین دوستی نزدیک دارند و ارتباطات بسیار گسترده ای با صهونیست ها دارند.

لطفا شما نظر بدهید: اگر تا قبل از روی کار آمدن ترامپ، برجام به دست نمی‌آمد اکنون چه وضعیتی داشتیم؟

شما می توانید نظرات خود را به صورت کامنت در انتهای همین مطلب ارائه کنید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 220
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    اگر برجام نبود: الان نه فقط آمریکا بلکه تمام کشورهای دیگه هم دشمن ما بودند و احتمال جنگ همه جانبه با ایران خیلی زیاد بود. دیدگاه مردم دنیا نسبت به ایران تغییر نمیکرد و همه ما رو به چشم جنگ طلب و دنبال اتم میدیدند. همین چند تا قرارداد خرید هواپیما رو هم نداشتیم که یکیشون تازگی وارد شد. اینهمه کاروانهای اقتصادی اروپا به ایران نمیومدن و همین قراردادهای اقتصادی هم بسته نمیشد. تحریمهای اقتصادی علیه ایران برداشته نمیشد. بانکها نمیتونستن با کشورهای دیگه رابطه داشته باشن. پولهای بلوکه شده ما برنمیگشت. تولید نفت هنوز همون 1 میلیون بشکه بود وضعیت اقتصادی مردم خیلی خیلی بدتر از الان بود وووو .... خیلی چیزهای دیگه
    • عبدالکریم A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      این ها تراوشات ذهن بیمار شماست . قطعا ما از این تهدید یک فرصت دیگر می ساختیم و به جهانیان قدرت خود را به نمایش می گذاشتیم کما اینکه داریم همین کار را می کنیم که ترامپ و امثالهم به چه کنم افتاده اند . شماها بهتر است از این کشور که اینقدر به زعم خودتان برایتان مشکل ساز است و پر از مفسده های واهی بیرون بروید و به بهشت خیالی تان در بلاد کفر کوچ کنید بگذارید بچه بسیجی ها و حزب الهی ها بمانند ولی بدانید روزی حسرت این کشور را خواهید خورد و پشیمان بشوید ولی دیر شده باشد
    • بی نام RO ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      نفت در برابر غذا
    • بی نام RO ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      عبدالکریم ناقلا تو همون حسین شریعتمداری نیستی؟؟؟؟؟ چرا شما ها از ایران نمی رید تو همون بلاد کفر با کافرا بجنگید ما رو اینجا تو خونمون راحت بذارید؟ تو با بلادکفر و امریکایی ها و انگلیسی ها و فرانسوی ها و المانی ها و کانادایی ها و نروژِ ها و ..... نفسم گرفت با کل دنیا بغیر از سومالی و کره شمالی مشکل دارید نه ما . اونوقت ما بریم شما بمونید؟ بابا تو دیگه کی هستی؟
    • بی نام RU ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      عبدالکریم چرا شما به کشور دوست و بردرتان روسیه نمی رید که بهش خیلی خوش خدمتی کردید
    • مهرداد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      آقای عبدالکریم : بیمار،ذهن پرخطر امثال شماست که همواره در تلاش برای گل آلوده کردنید تا ماهی خود را بگیرید . نه درکی از فقر و نه شعوری برای سنجش یک آدم از امید به زندگی دارید ، کاسب فتنه و تحریم بودید و الان نگران حال و روز خود و اطرافیان خود،
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      امان از این عبدالکریم هااا
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      البته صدور قانونی نفت به صفر رسیده بود
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      عبدالکریم اینجا کشور ماست. ایرانی های صلح دوست ، شادی طلب و متمدن. کسانی که نحله فکری شما رو دارن تکفیری ان مراقب باش شبیه اونایی نشی که داریم باهوشون تو سوریه و عراق می جنگیم.
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      آقای عبدالكریم مملكت برای همه مردمه نه فقط شما و دار و دسته نهایتا همون چار میلیونیتون مملکت 80 میلیونه
    • سرباز وظیفه 15ماه خدمت A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      من به عنوان یه سرباز تو یه جنگ ناخواسته که نمیدونم دفاع از کی و چی بود.فقط میدونم دفاع از خاک میهنم و مردمش نبود. یحتمل کشته میشدم و امثال ب.ز و دوستان تو ویلاهای آمریکا و انگلیس و دبی تو فکر چاپیدن باقیمونده ثروت مملکت بودن....
    • saeed EU ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      مگر کشور را به ارث بردید شما بچه تندروها کار سخت و حمالی ما کشور را میسازه یا ول گشتن و گیر دادن شما به این واون؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      328 7
      منطقه پرواز ممنوع ، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و نفت در برابر غذا و دارو. البته اگه میشد نفتی استخراج کرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      278 9
      سومالی اریتره پیش مالنگ مینداختن،دیدم برای مرغ چطور کتکار یمیشد. هر دو طرف بخصوص ایران از خداش بود برجام انجام بشه
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      عبدالکریم این چه طرزفکریه که فکر میکنی هرکس مثل تو فکر نمیکنه یا باید بمیره یا از این مملکت بره . اولا این مملکت وهمه اون چیزایی که به این کشور وابسته است به تساوی بین ما وشما مشترک است دوما اینکه این گونه صلب و خود حق پنداری همون چیزی است که امروزه درتفکرات وهابیون ودواعش دیده میشود واز شما بچه مسلمون بعیده سوما برای ساختن فرصت حتما نباید منتظر تهدید باشیم الان بهترین موقع برای فرصت سازی و موفقیته
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      پاسخی به عبدالکریم خان اول بهتره یه نگاهی به تعداد مثبت منفی ها بندازی ....بعد اگه بازم عقلت سرجاش نیومد پیشنهاد میکنم خودت بری به امریکا بجنگی..
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      300 9
      با عرض معذرت این نظر شما بیشتر به نظرهای عبد الرجیم میماند تا عبد الکریم شما با این نظرات تند روانه و بی منطق تا به کجا حاضرید این کشور را ببرید؟ در ضمن این کشور مال ماست نه مال شما و آن کسی که بهتر است ایران را به حال خود بگذارد و برود شما هستید من حتی از تصور اینکه بدون برجام به دوره ترامپ تندرو و ابله وارد میشدیم نگران میشوم ونام این احساس را امثال شما ترس میگذارید و من نامش را واقع بینی میگذارم چیزی که اصلا در شما وجود ندارد و با آینده این کشور جوری رفتار میکنید که انگار هیچ احساس مسؤلیتی در مقابل آن ندارید به هر حال بدانید فرزندان شما هم بایدبتوانند در این مملکت زندگی کنند
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      172 4
      الان عبدالکریم به همراه مثبتهاش خوشحال بودند و منفیهاش نارحت . چه خوب شد که برعکس شد
    • بی نام NL ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      229 4
      جناب آقای عبدالکریم اون طور نگاه اقتدار گرایانه شما مخصوص کشورهایی است که برای مقابله با قدرت دربرابر تهدیدها اهرم های موثر دارند مثلا اجماع جهانی در برابر روسیه شکل نمیگیرد چون بالغ بر نیم تریلیون دلار با اروپا روابط تجاری دارد و بخش اعظمی از نیاز به گاز طبیعی اروپا را روسیه تامین میکند و یا چین بالغ نیم تریایون دلار روابط تجاری با امریکا دارد، بخش اعظمی از کمپانی های عظیم امریکا در چین است و میلیاردها دلار سرمایه چین در نقاط حساس امریکا سرمایه گذاری شده. اما در 38 سال گذشته مسئولین ما علی الخصوص همپالگی های شما مشغول تخلیه و هدر دادن منابع کشور هستند و ما هیچ اهرم کارآمدی برای اعمال قدرت در چنین مواقعی نداریم . متاسفانه آقایان فقط شعار میدهند و ...
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      85 4
      همه چی آرومه. ما چقد خوشبختیم.
    • مهرداد TH ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      دوست عزیز نظرات شما تا حدودی قابل قبول است.ولی بنده در تجارت خارحی دست اندر کار هستم هنوز هیچگونه گشایشی ندیم. هنوز وجه نفت با توجه به قانون یو ترن امریکا وارد ایران نمیشود. از کل دستاوردهای قراردادهای ورود و خروج هییت های خارجی که تاکنون ملت ما چیزی که ملموس باشد. ندیده اگر به جزییات اشاره کتید ما هم. مستفیض میشویم. در خصوص حمله امریکا به ایران هم دیگه مطلبی کهته شده نخ نماست در دوره بوش در اوج دوره بوش جرات اینکار را نداشتند حالا که هیچ..ولی از برجام انصافا خرید یک هواپیمای برگشتی اسپانیا به ایرباس نباید بگذریم. میشود در خصوص تغییر زندگی اکثر مردمی که از قبل تاکنون با فقر وبیکاری و دیگر مشکلات دست به گریبان هستند بفرمایید چه تغییری کرده از کلی گویی و شعارزدگی و جناح بندی لطفا خودداری کنید.
    • پاسخ به سرباز15ماه خدمت A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      220 2
      البته یه عده هم واسه ارشاد مردم به مناطق دور افتاده و بد آب و هوای فنلاند و سوییس میرفتن
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      216 6
      الان مملکت دست عبدالکریم ها بود و ما باید برای حکومت امثال این ها خون میدادیم. مثل عبدالکریم نباشید.
    • بی نام RO ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      7 169
      خیلی اتفاقی نمی افتاد بابا . تازه اینا مثل خودمون ادمای ریاکار و منافقی هستن. ظاهر و باطنشون با هم فرق می کنه نگاه به این هارت و پورتشون نکنید. همش دورغه اهل بخیه ان پشت پرده بهتر می بندن. اگه می دونستید الان همتون افسوس می خوردید که چرا زمان اوباما معامله کردید. معامله زمان اینا چرب و چیلی تر می شد.
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      9 97
      لطفا فرصت ها را نام ببرید بویژه با کشورهای توسعه یافته. یا همین ترکیه بدبخت
    • حمید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      158 8
      عبدالکریم برو به جهنم با این افکار قدیمی و جنگ طلبت ولمون کنین عبدالکریم ها ی. جنگ طلب دشمن تراش
    • حسن A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      77 4
      اگر برجام نبود... ایران میشد ونزوئلا
    • بی نام RO ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      35 3
      امیر اوغلی عربستان نمیتونی بری چون همین عبدالکریمها از دیوار سفارتش بالا رفتن،چرا از نظر دادنهای آبکیت دست بر نمیداری
    • بی نام RO ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      3 0
      غرب به همون دلایلی بی مهابا به ایران نزدیک نمیشه که مردم داخل کشور هم خودشون میدونن،فقط زور غرب میرسه زور مردم نمیرسه
    • بی نام RO ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      20 1
      عبد کریم به نظرت فلسفه تشکیل ارتش ببست میلیونی چی بود؟اتفاقات تاریخ ایران بعد انقلاب و بعد تاسیس بسیج نشون داد که فلسفه اش این بود: مردم علیه مردم
    • بی نام DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      10 1
      عجب ادبیات فاخری دارند عبدالکریم و همفکرانش در تمام دنیا
    • حقیقت 123456 IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      9 1
      عبدالکریم نه عبداوهاب
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
      11 0
      این عبدالکریمها بیماران روانی هستند و صرفا میخوان از این طریق جلب توجه کنند. اینها افرادی هستند که هیچکس به اونها توجهی نمیکنه و میخوان اینجوری در مرکز توجه قرار بگیرن ولو با فحش خوردن و منفی گرفتن. صرفا برای اونها بایستی دلسوزی کرد. پاسخ دادن بهشون فقط خوشحالشون میکنه.
    • بی نام GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
      5 0
      خیلی ساده بگم الان کره شمالی بودیم
    • نظر اول IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
      11 0
      جناب عبدالکریم و عبدالکریمها، لازم نیست من پاسخ شما رو بدم. همین که به تعداد مثبت و منفی های خودتان و پاسخهای هموطنانم نگاه کنید متوجه میشوید که شما و همفکرای شما کمتر از 10 این جامعه هستید و حق ندارید بجای همه نظر بدهید و تصمیم بگیرید... ضمن اینکه کافیست نظرات کارشناسان سیاسی و روابط بین الملل در خبرهای مرتبط با این مطلب را بخوانید خودتان متوجه میشوید که سخت در اشتباهید و اگر سکان مملکت دست شماها باشد با این اشتباهتان مملکت را بسمت جنگ و نابودی خواهید برد... یک نمونه نتیجه ای که در مورد پلاسکو دیدیم اگر رابطمون با کشورهای دیگه اینقدر خوب بود که با تجهیزات پیشرفتشون بکمک ما میومدن الان احتمالا خیلی از آتش نشانای خوبمون زنده بودن و... یا اگه دخترتون برای عمل چشم نیاز داشت بره امریکا ...ووو
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    وضعمون عالی بود دلار 11000 تومانی کمبود دارو و به لطف دوستان خزانه خالی حاصل از اختلاس و بریز و بپاش تو جیبوتی و تانزانیا. با همه اینها هر روز هم جوکهای مسوولان در مورد ریختن آب و بردن لولو باعث میشد دل مردم شاد شود
    • بی نام RU ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      297 9
      دارو؟به جای دارو پورشه و مازراتی وارد کشور میشد مگر در دولت قبل با ارز دولتی برای دارو پورشه و مازراتی وارد نشد که الان دلواپس ها دارند پورشه سواری می کنند
    • بی نام RU ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      این برجام چیز بی خودی بود و کلی ضرر و زیان زد در ضمن می خواستی تو هم مثل ما ارضه داشتی و راه پول در اوردن را بلد بودی و پورشه زیر پای زن و بچه ات می نداختی همین راه پول در اوردن هم هنر می خواد که حسودان ندارند
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      133 3
      بی نام جان من فک کنم شما کاسب تحریمی ک هنر داری تو تحریم پول در بیاری؟ وقتی نه بابای پولدار نه سرمایه نه بند پ ت خ چ نه باندی نه .... هنر چیه؟ تو ک با هزار سفارش و پول بابا و کاسبی تو تحریم پول در میاری هنرمندی ؟
    • saeed EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      207 2
      کسی که عرضه را مینویسه ارضه معلومه از چه راهی پول در اورده
    • ارسلان DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      140 2
      جناب عبدالکریم با سلام.معلومه که برای شما تحریم ، انزوا ، نفت در برابر غذا ساخته و اینک ملت ستم کشیده از سیاست‌هایی غلط امثالهم چه بهایی را باید پرداخت نمایند مشخص نیست. وقتی اقای ترامپ ورود دوستان و کاسبین تحریم شما را ممنوع کرد این ملت شریف و باگذشت نبودند که اعتراض کنند چون اصلا به سیاست‌هایی دولت دیگر اهمیت نمیدهند و خود را مسعول سازندگی کشور میدانند. برای شما که تمام سرمایه و زندگی و تفریحات آنجاست سخت بود و جای اعتراض داشت. یک جمله از بزرگوار در خور حال شما با این مضنون که در جهان سوم اگر بفکر آبادانی کشورت باشی باید فکر ویرانه خانه خود را در نظر بگیری و اگر بفکر ابادانی خانه خود باشی باید ویرانی کشورت را در نظر بگیری .و این موضوع در مورد شما و همسنگرانتان برای مردم بوضوح روشن شده است
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      79 1
      پورشه هم میدونیم کدوم آقا زاده وارد میکنه
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      96 1
      بی نام دوم عرضه صحیح می باشد نه ارضه, البته شایدم حرف شما صحیحه و تو این مملکت کسی که با ارضه است می تونه پورشه سواری کنه نه کسی که سالمه و عرضه داره ولی نه پارتی داره نه اختلاس چی و نه رانت خوار
    • رضا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      90 3
      عبدالكريم شما سالمي و بقيه ملت مريض ؟؟ اره همينطوره اره ولا منم مثل شما كاسب تحريم بودم همين حرفارو ميزدم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    دلار ده هزار تومن بود. نون خشک میزدیم تو آب میخوردیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      109 4
      چه دل خجسته ای داری عزیز نون کجا بود؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      5 48
      نکنه شما از جوج زنها هستی
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      67 2
      10 هزار تومن ؟؟؟ حالت خوبه ؟ معلومه ملت مطلقا تصوری ار اتفاقی که می افتاد ندارند. بنده خدا با تورم بالای هزار درصد الان دلار از 10 میلیون تومن گذشته بود
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      14 2
      عزیزی که میگه «اگه یرجام نبود ترامپ هم نبود» برادر من اگر با سیاست نرم اوباما توافق حاصل نمیشد برعکس رای ترامپ جنگ طلب بیشتر میشد و اکثر مردم آمریکا باور میکردن که ایران دنبال سلاح هسته ای هست و تنها راه برای جلوگیری از دست یابی ایران به بمب استفاده از گزینه نظامی هست.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    حالا مثلا برجام امضا شد به کجا رسیدیم؟ فقط قیمتهایی که سه برابر شده ثابت موند،بیکاری و نوسازی ناوگان هم که ده سال طول میکشه.
    • بی نام RU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      اون زمان احمدی نژاد بود که دلار از 950 تومن رسید به 3600 تومان ولی الان از 3600 تومن رسیده به 385 تومان پس دلار 4 برابر نشده در زمان تحریم ها بود که بنزین از 80 تومان رسید به 1000 تمان ولی الان نرخش ثابنه در زمان تحریم ها ها بود که قیمت اجناس چندین و چند برابر شد ولی الان قیمت ها زیاد افزایش نداشته
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      104 4
      بنده برای شما و امثال افرادی که دید کافی نسبت به اقتصاد ندارن توصیه میکنم کتاب های اقتصاد رو به زبان ساده مطالعه کنند و بعد قضاوت کنند... علم ناقص بدتر از جهله
    • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      8 27
      هزارتا کتاب اقتصاد خونده باشی کافیه اطرافتو نگا کنی میبینی که امارهای اقتصادی دولت همش الکیه ما مخالف های روحانی طرفدار اجمدی نژاد نیستیم یکی از یکی بدتر طرفدار یکی هستیم که کاری به نفع ما انجام بده شما سرتو از رو کتاب بلند کن واقعیت رو ببین
  • بینام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    137 5
    وضعیت زمان احمدینژادترامپ
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    217 7
    مشکل ما روسای جمهور آمریکا نیستند، وضعیت موجود قرارداد برجام انتخاب ماست، همانگونه که با عقلانیت در زمان اوباما رفتار کردیم، اکنون نیز با ادامه همان راه می توانیم نتیجه بگیریم. مطمئناً عقلانیت همیشه پیروز است.
  • مجید گلپا US ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    اطمینان داشته باشید جنگ بزرگی پیش رو بود کما اینکه الان هم بی احتمال نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      پس برجام اثری نداشت. چون الان هم امکان جنگ هست.
    • مهدی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      0 2
      اشتباهی منفی دادم.
  • سلامتی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    226 6
    هیچی،الان داشتیم کاغذ پاره هامون رو میچسبوندیم بعد ببینیم رو چی نوشته
  • محمود A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    از سومالی هم بدبختتر می شدیم
  • بدون نام ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    243 6
    چه برجام باشه چه نباشه با دشمني و دشمن تراشي و اب ريختن به اسياب ديگران هيچ دستاوردي بغير از جنگ و انزوا نصيب ايران و ايراني نميشه بايد ياد بگيريد اگر يك ديوانه بهت سنگ زد تو مثل اون سنگ پرت نكني سعي كن منطقي ترين راه رو براي سنگ نخوردن پيدا كني
  • شهروند IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    83 4
    هیچی بدبخت شده بودیم رفته بود پی کارش
    • محمد A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      31 3
      دقیقا.موافقم
  • جمشید دلواپس A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    برجام هیچی واسه ایران نداشت، برجام بدبختمون کرد. کل زندگیم رو فروختم سی میلیون دلار ارز خریدم، اگه برجام نبود الان دلار شده بود بیست هزار تومن، منم بالاخره میتونستم اون جزیره ای که همیشه دوست داشتم رو بخرم، الان چی؟
    • علی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      43 3
      دلال ....
    • بی نام TR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      57 0
      نام و متن کامنت کاملا کنایی بود، ولی لابد از آن شوخی هایی است که بیشتر داغ ها را تازه می کند.حداقل تعداد منفی ها که این را می گوید.
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      8 1
      حرف دل عبدالکریم و امثالش رو زدی دمت گرم
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    196 2
    فلاکت به معنای واقعی اش . درجه اش هم از دکتر رضایی بپرسید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    182 4
    الان وضعیت عراق 10 سال پیش را داشتیم.
  • .... ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    157 6
    جنگ
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    196 7
    الان صد تا بابک زنجانی داشتیم
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      7 1
      ینی الان نداریم؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    184 6
    ظاهرا کسی نمیخواهد باور کند ولی وضعیت کنونی کشور ما شبیه ساختان پلاسکو هستش. احمدی نژاد اتشی روشن کرده که مهار ان غیر ممکن است و علی رغم همه تلاشهای موافقان و منتقدان دولت فاجعه رخ خواهد داد.
  • ابطحی A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    102 1
    من سوال دوم را مطرح می‌کنم: اگر مراحل مذاکرات رسیدن به برجام با کندی و روند اهسته تری انجام میشد و در نتیجه بعد از اینکه توافق برجام حاصل گردید ولی قبل از به اجرا در امدن ان ترامپ رییس جمهور می‌گردید و وارد کاخ سفید میشد ایا برجام امکان به اجرا درامدن را مییافت؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    9 201
    اگر فقط گردش دلار ازاد می شد و هیچ کدام از تحریم ها برداشته نمی شد بهتر از برجام بود این پوسته امریکا است و اگر بنا به توافق بود انجام می شد سیاست امریکا توافق با دیوث های سیاسی است و تا موقعی که امثال شما در کشور هستید به هیچ جا نمی رسیم نجومی بگیرهاکمتر می شدند و همین هایی که هستند را هم راحت تر اعدام می کردیم
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      62 1
      این ادبیات چیه مد شده
    • saeed EU ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      92 2
      ارجاعت میدم به خدا در اون دنیا و روانپزشک در این دنیا
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      15 1
      فقط يك بيمار روحى روانى با عقده هاى بسيار ميتونه با هموطنانش با اين ادبيات صحبت كنه
    • امید A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      7 1
      شما به یک روانپزشک مراجعه کن عزیزم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    70 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
  • حیدر IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    110 1
    امارهای منفی اقتصادی از قبیل تورم و بیکاری حداقل دو برابر وضعیت موجود بود و پیرو آن دچار مشکلات عدیده اجتماعی میشدیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      8 127
      و در حال حاضر همه چی آرومه، ما چقدر خوشحالیم...... غصه ها خوابیدن....
    • بی نام RU ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      36 5
      بی نام 09:44:44 اره الان وضع کاسبان تحریم خراب شده و دیگه نمی تونند راحت برای بچه هایشان پورشه و مازراتی بخرند برای همین میگید همه چی آرومه، ما چقدر خوشحالیم...... غصه ها خوابیدن....
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      20 2
      حد اقل دو برابر که زمان معجزه هزاره سوم و چهارم بود
    • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      2 4
      یه چرخ تو بازار بزنی اونوقت فکر کنم همه کاسب تحریم باشن چون همه از این وضعی که داریم راضی نیستن
  • دکتر A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    90 3
    مثل سالهای احمدی نژاد زندگی میکردیم.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      6 2
      الان فرق با زمان احمدی نژاد اینه اوضاع با سرعت کمتری بد میشه برجام قطعا به نفع مردم ایران بوده چون اگه نبود اوضاع خیلی بدتر میشد ولی هزار برابر بیشتر به نفع دولت بوده این دولتی که ما دیدیم فرقی با احمدی نژاد نداره و به فکر مردم نیست حتی دولت احمدی نژاد4سال دیگه ماندی میشد باز شاهد برجام بودیم ولی خب با یه اسم و ظاهر جدید راحت میشد اعتماد دنیارو به دست اورد در کل حرفم اینه برجام خوب بود اگه نبود این جهنم بدتر میشد ولی مهم اینه هنوز تو جهنم هستیم و کسی کاری برامون نمیکنه
  • اامیر A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    9 134
    خلاصه ومفید در جواب سوال شما.از این بدتر نبود.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      54 3
      یه نگاه به وضع ونزولا بندازید میفهمید چی میشد
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      6 3
      شما الآن به اینترنت و کامپوتر دسترسی دارید. اگه از مثل مردم بعضی کشورها که قرار بود وضع ما بدتر از اونا بشه از گرسنگی علف می خوردید می فهمیدید بدتر از این یعنی چه
  • پیروز IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    95 2
    در صورت عدم اجرای برجام تحریمها افزایش می یافت بطوریکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا صادرات نفت ایران صفر و یا به وضعیت نفت در برابر غذا رسیده بودیم . ترامپ کار راحت تری برای جلب به اجماع جهانی برای جنگ با ایران داشت. متاسفانه جنگ علاوه بر خسارت های جدی به زیرساختها و جان انسانها بیشترین آسیب رو به اقشار ضعیف جامعه می رسونه.
  • دهه شصتی A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    104 3
    پرونده میرفت شورای امنیت و خدای نکرده میشدیم عراق و افغانستان
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      3 17
      برات متاسفم که ایران رو مساوی عراق و افغانستان قرار میدی.
  • بی نام DE ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    101 1
    اگر برجام پیش ازین امضا نشده بود ، الان ترامپ یک دلیل جدی و قابل توجیه برای جامعه جهانی داشت تا جنگ رو شروع کنه . حتی احتمال آغاز جنگ در دوران اوباما هم وجود داشت . به هر حال اوباما هم عاشق چشم و ابرومون نبود ولی از اینکه بسرعت خودشو درگیر جنگ کنه پرهیز داشت
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    178 3
    باید الان تو اینترنت دنبال طرز تهیه غذا با جلبک رو سرچ میکردیم. یا مثلا ناهار کیک زرد می‌خوردیم. بچه هامون رو بجای شهر بازی میبردیم نطنز با سانتری فیوژ بچرخن بازی کنن. جمعه ها بریم استخر آب سنگین اراک. خداروشکر که الان دنیا مثل 4 سال قبل رو ما فکر نمیکنه و الا الان شده بودیم ونزوئلا، کوبا، یا کره شمالی. روسیه هم که نون به نرخ روز خور ترکمنچای امضا میکرد که یه کارخونه نصف نیمه بده
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      66 2
      روسیه رو خوب اومدی ای ول
    • 123 A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      56 2
      کارت بیسته
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      5 83
      چرت و پرت گفتیا
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    121 3
    با سلام، احتمالا الان باید منتظر جنگی ویرانگر با این مردک دیوانه میشدیم.
  • حسین IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    99 2
    بدتر از ونزوئلا و کره شمالی.از نظر امنیتی هم شاید اوضاعمون از عراق و سوریه بهتر نبود.
  • مهدی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    97 2
    الان وضع مردم توی معمای شاه برامون فیلم تخیلی بود
  • بی نام RO ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    92 3
    ما میتوانیم،این همه پیشرفتها در دوران ۸ ساله دولت مهرورز به چنگ آوردیم کم بود فقط یادمون رفت دوتا پله بلند برای آتشنشانان بسازیم همین ، تازه سریعتر از برج دوقلو نیویورک آوار برداری کردیم که از برکات تحریم است ، به دَرَک که تحریم میکنن،به دَرَک
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    3 61
    هیلاری کلینتون رئیس جمهور می شد.
  • بلالمی RO ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    87 1
    .جنگ یا تحریم شدید بدتراز کره شمالی
  • بی نام US ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    هیچ فرقی نمیکرد چون برجام هم هیچ اثری نداشته
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      57 7
      احسنت به اين ديد باز شما ... شما قطعا لايق احمدي ن‍‍ژاد و امثال اون هستيد تا ببينيد فرقي داشته يا نه
    • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      6 97
      من به دکتر احمدی نژاد افتخار می کنم و حضور ایشون لیاقت میخواد
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      47 3
      بی نام سوم درست میگی هر کسی لیاقت احمدی نژاد رو نداره فقط تو لایق اونی
  • m IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    95 3
    در آستانه فروپاشی كامل؛ دلار بالای 67 هزار تومان، تورم ونزوئلایی و ...
  • محمد علی کاظم نژادی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    38 0
    اینکه اگر توافق برجام انجام نمیشد امروز چه وضعیتی داشتیم خیلی ساده است اعتبارات مورد درخواست ادارات که به موقع پرداخت نمیشود به طبع آن وضعیت اقتصادی مردم و ضعیت بازار کسب کار وبعنوان نمونه وشاهد مثال یک مورد پاسخ مسئولین اداره راه استان سیستان و بلوچستان در پیگیری طلب 9 ساله مان که صدها نفرهستیم که میفرمایند ما حتی در حسابهای جاریمان پولی وجود ندارد.؟ که طلبتان پرداخت نمائیم قابل توجه وتعمق است حدس بزنید اگر توافق برجام صورت نگرفته بود امروز چه وضعیتی داشتیم باور کنید پیگیری وانتشار. این مطالب اگر گوش شنوایی پیدا شود خدمت به کشور میباشد موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    41 0
    کلا صادرات نفت قطع شده بود همه هم در خونشون نشسته بودن کاسه گذاشته بودن گدایی می کردن ، چرا قبول نمی کنید همه هر چی داریم از نفت داریم
  • م ر A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    38 0
    خیلی خیلی بدتر از امروز بود
  • مجید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    42 1
    دنیایی که ترامپ داشته باشه و سعید جلیلی شبیه فیلمهای علمی تخیلی میشه . البته اگر اون روند ادامه پیدا میکرد الان ما هم کشوری اشوب زده مثل لیبی داشتیم. حداقلش مثل ونزوئلا بودیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    92 0
    در چاه های نفت مون رو گل گرفته بویم و الان در گروه های مختلف در غار زندگی می گردیم که البته منظورم همان خانه های بساز و بندازه . شب بچه های این محل برای غذا به بچه های اون محل دستبرد می زدند و البته چیزی پیدا نمی کردند چون ما فقر را به شکل مساوی سر سفره هایمان که بوی گند نفت می داد برده بودیم. یک عده هم زامبی هایی با هاله نور شده بودند که از این سر شهر تا آن سر شهر می گشتند تا آب رو بریزند اونجایی که می سوزه اما دریغ که قبل از رسیدنشون ساختمان همیشه فرو می ریخت.یه چیزی تو این مایه ها.
  • ن. A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    46 0
    ما هنوز ویرانه های جنگ.عراق بعد از 30 سال داریم و.ویرانه های تدابیر احمدی نژادم تا 10سال دیگه داریم حالا اضافه بشه به یه جنگ.بین المللی و ناتو عربا ,داعشم که دور ایران هست ,فکر.کنم.از عراق و سوریه بدتر بشیم,نمی دونیم باید با کی بجنگیم.هوایی یا زمینی جلوی کی.بگیریم.خدا خیر.بده به اقای ظریف ما بچه جنگیم.لااقل بچه هامون شاید یه روز خوش داشته باشن ,همش دشمنی دشمنی تا کی بسه دیگه ,مگه مالزی مسلمون نیستن ازادن توریست دارن مدرن هستن ,تازه کی می خواد بجنگه جونای نازپرورده دهه 70و80
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    31 0
    به هیچ وجه توافقی بین ایران و بقیه کشورها ایجاد نمیشد
  • هادی برزگر A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    45 0
    ما ظاهرا حواسمون به خودمون نیست. بعد از ۸ سال مدیریت جهانی توسط رییس جمهور قبلی، ما در وضعیت اقتصادی بسیار بد و در شرف ورشکستگی بودیم. ما یه کشور پیشرفته ضنعتی و قدرت اقتصادی نبودیم که فقط گیر کارمون برجام باشه. ما تمام مشکلات عالم رو هم از سرمون بردارن باز هم به دلیل سوء مدیریت داخلی و عدم نگاه رو به جلو و عدم بهره گیری از الگوهای موفق پیشرفت و توسعه غربی، تکلیف ما همینه. برجام همینکه اجماع جهانی رو علیه ما به هم زد و الان کسی با امریکا همراهی چندانی برای تخاصم با ما نداره، خودش کافیه. برجام قرار نبود ما رو پیشرفت بده، برجام انجام شد تا بعضی از مشکلات ما رو به حالت قبل خودش برگردونه. مثلا تحریم بودیم در یه زمینه ای حالا دیگه نیستیم. از این مرحله به بعد دیگه مدیریت داخلی ما ظرفیتی نداره...
  • امیر IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    85 0
    همین حالاش هم رئیس جمهور محترم می فرمایند جقوق کارمندا رو به زور می دیم اونوقت چه انتظاری داشتید از دولت بی درآمد یارانه بده با این همه هزینه های نامشخص؟ ما رو با 6 تا کشور که همش رو هم یه دونه کشور نیست یکی کردن بعد امثال عبدالکریم می گن برید از اینجا؟ عبدال جان اتفاقا همه اونایی که گرین کارت دارد و اقامت انگلیس آقازاده های محترم هستن نه مردمی که دنبال دارو و یه لقمه نون صبح تا شب جون می کنن شما ها فکر رفتنون رو هم کردین همتون دو تابعتی هستین واسه همین از ترامپ ناراحتین عزیزم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    77 1
    حالا ما یه جور تحمل میکنیم فوقش یه نیم وعده غذا میخوردیم،یا فوق فوقش سنگ میبستیم شکممون، این طفلی ها که داشتن کلی این وسط مایه به جیب میزدن به فنا رفتن،حیف نبود الان کلی بابک داشتیم که واقعا حیف شد....
  • soheil A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    27 0
    اوه اوه اوه...حتی شوخیشم زشته
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    31 1
    نفت در برابر غذا و بعدش هم سومالی دیکه.. خدا رحم کرد
  • شمس تبریزی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    5 47
    اگر برجام را تا پیش از روی کارآمدن ترامپ نداشتیم چه میشد؟ خب اگه برجام نبود، احتمالا ترامپ انتخاب نمیشد که من بخوام به سوال شما جواب بدم. فکر نکنید ایران را محور تمام تحولات میدانم. اما میدانید حوادث پس از انقلاب ایران موجب شد که کارتر رای نیاورد و ریگان انتخاب شود. ترامپ شاه بیت غالب مناظراتش، برجام بود. برجام تاثیر کمی در انتخاب ایشان نداشت. خبرآنلاین دوست داشته باشی میتونم برایت بیشتر هم بنویسم به شرطی که همه را منتشر کنی
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
      0 0
      به نظر من آن وقت ترامپ لازم نبود با تقلب مدل آمریکایی رئیس جمهور شود چون ان وقت با 99 درصد آرا ریئس جمهور حمله ساز به ایران می شد.
  • بي نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    7 35
    مثلا الان خيلي وضعمون خوبه؟سه ساله هنوز بنزين اصل اونور ابي نداريم ششامون سياه شده عده كمي وضعشون خوب شده بقيه داغون
  • تقی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    30 5
    واقعا خدا به مردم ایران رجم کرده، اگر برجام نبود، تورم ۲۰۰٪ فروش نفت صفر ،بیکاری بیداد میکرد، آنوقت توبخوان حدیث مفصل ازاین مجمل.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      17 16
      الان مگه بیکاری و گرونی نیست؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    28 5
    مسلما برجام اگه نبود وضعیت ازینی که هست بدتربود هرادم عاقلی اینو میدونه کما اینکه ترامپ هم ازین برجام ناراحته وهرطوری هست میخواد با تهدیدو کارشکنی و تحریم برجام ازجانب ایران لغوبشه،بنظرم هماهنگی هایی هم باکشورهای منطقه اعم از عربستان شده که بعدازفشتربه ایران یکی ازهمین کشورها برای امنیتش دست به اقدامات خرابکارانه بزنه وآمریکا ازین فرصت استفاده کرده وبه پشتیبانی واردجنگ بشه هیچوقت مستقیما شروع کننده نخواهدبود سناریویی که برای عراق ولیبی چیدن برای ایران هم درنظردارن همرو به بهانه امنیت منطقه وتضعیف ایران همین کارو انجام بدن اول تحریم و بعد تضعیف و بعد شروع جنگ و منهدم وتکه پاره کردن ایران لذا مقام رهبری با تدبیری که داشتن برجام رو قبل از امدن ترامپ به سرانجام رسوندن مفیدترین سندسیاسی ایران
  • 123 A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    20 6
    یک کلام: فاتحه..
  • محمدعلی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    16 1
    با نام ویاد از خداوند قادر توانا به والا سوگند یاد میکنم این نظر خواهی اکثرا دل خوش کن و سر کاری نظرات هم همه پخش نمی شه که مسئولین به آگاهی و دانایی مردم بیشتر باور کنند زندگی آقایان مسئولین و اعوان وانصار شون خوب خوش میگذره سواره را هم غم پیاده نیست و الا پر واضح که دولت هر کشور وظیفه دارد چون یک پدر مسئول ودلسوز در قبال خانواده قدرتمند باشه بیدار هشیار باشه دزدی نشه اختلاس نشه بی منت و بی منت و بیمنت و ارجح بر هرکس و کشور دیگر وسیله کار امنیت ورفاه وآسایش مردم خود را تامین کنه
  • vahid A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    22 4
    من یک اصلاح طلبم اینو میگم که قضاوت بیجا نکنید..برجام باعث شد تحریمای سنگین بیمه کشتی رانی نفت تا حدودی بانکی و...برطرف بشه اینکه اگر برجام نبود هم شاید وضعیت امروزکشور بسیار بدتراز وضعیت الان بود هم هر ادم عاقلی متوجه ان خواهد بود.اما انتظار ما از اقای روحانی فقط یک برجام نبود .درسته که با برجام بدتر از ان چیزی که میشد بشیم نشدیم اما متاسفانه هیچ تاثیر بسزایی هم در رشد تولید وبه طبع ان رشد اشتغال ودرامد هم نداشته .. اگه نگیم تمام ,در صد بالایی از رشد اتفاق افتاده اقتصاد مربوط به صنعت نفت واین یعنی همان رکودتولید..انگار انتظار ما در تمام اموراز دولت شما خیلی واقع بینانه نبود
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    33 1
    زودتر تکلیفمون یکسره میشد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    27 5
    همین کامنت ها نشون می ده مردم چقدر دقیق واقعیات رو می بینن
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    28 3
    دلواپسان که پولاشونو بیرون برده بودن و خودشونم حداقلش این بود که تو نجف و کربلا اقامت داشتن، جوونای ما هم یا تو صف جیره ی روزانه ی نون بودن یا در حال فراگیری آموزش های نظامی
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      4 1
      پکن و مسکو
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    23 2
    قطعا امضا بر جام تاثیرات شگرفی داشته که هزینه جبران اشتباهات دولت قبل ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص داده که هنوزم شاهد نا رسایی هایی در بهبود آسایش ورفاه شهروندان هستیم ولی جای تاسف هم داره که در کشور ما در زمانهای گشایش مردم. خانواده براتعلی به حساب می آیند کار وزحمت مال انهاست موقع دعوتی ها و خوردنها هم که می شود نباید خانواده براتعلی را دعوتشون کنند که تعدادشون زیاده بخور هم هستند
  • منتقد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    4 23
    ترامپ مریض الحال و از نظر عقلی دچار توهمات بی شمار ی می باشد که گاهی اوقات حرفای احمقانه و اراجیفات مضحکانه ای از سلول های به لجن کشیده اش بیرون می آید خداوند عزوجل شفای عاجل هر چی زودتر به ایشان و ترامپی ها عنایت فرماید
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    31 4
    خبر آنلاین شما بی زحمت یک نمودار آماری از مثبت و منفی ها یا کامنت ها تهیه کنید و نتیجه گیری کنید.... اون دلواپس های تندرو هم زیاد حرص نخورید که شما ها هم لنگه همون ترامپ هستید ... فقط زبان زور رو بلدید پس یه روزی هم با همین زبان جواب می گیرید.....
    • شمس تبریزی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      8 43
      با نظر شما موافقم. به شرطی که خبرآنلاین اونهایی که جای یک نفر 100 تا مثبت یا منفی میدن را یکی حساب کنه. نمیدانم آمار این منفی و مثبت ها را خبرآنلاین میتونه دربیاره. ضمنا به خبرآنلاین میگویم منفی های فله ای که حسن آقا به من میدن را هم در رسم نمودار حساب نکنید خخخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      27 6
      جناب شمس تبریزی نمی دونم شما چرا فکر میکنید چون امثال شما مخالف برجام و در مقابل اکثریت هستید همیشه حق با شماست ........ دیگه وقتشه از خواب خرگوشی بلند بشید و قبول کنید شماها اقلیت هستید چه بخواید چه نخواید تعداد شما و در نتیجه تعدا جوابهای بر علیه شماها بیشتر خواهد بود.... در ضمن این که شما این روش تغلب رو هم بلدید که تعداد مثبت و منفی ها مشکوکه شکی نیست که تجربه کردی این رو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • شمس تبریزی A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      7 1
      به دوست بی نام آخر عرض میکنم کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن‌الله والله مع‌الصابرین خداوند فرمود چه بسیار اقلیتی که به اذن الله بر اکثریت غلبه کردند. خداوند با صابران است. این را عرض کردم تا من را با واژه طاغوتی اکثریت نترسانید. ضمنا بگویم من درروزگاری که به مضمون آیه شریفه فوق اعتقاد قلبی نداشتم، به آرای مردم شبیخون میزدم تا بگویم دراکثریت هستم. اما حال که به ایه مبارکه مزبور اعتقاد قلبی پیداکردم دیگر در پی اکثریت نمایی نیستم و از این عمل قبیح نیز توبه کردم. این را هم بگویم که وضعیت آرا در این صفحه تا جایی که دیدم طبیعی است و البته برخی آریتمی ها بعضا در کامنتهایی به چشم میخورد که قابل اغماض هستند. این را گفتم که فکر نکنید اگر افزایش مثبت و منفی ها طبیعی باشد مشکل دارم. خدانگهدار
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    6 42
    ینی اینایی که از جنگ احتمالی حرف میزنن واقعا اندازه ی سر سوزن بینش ندارن. تصمیم گیری برای جنگ دست ترامپ نیست. دست رهبری پشت پرده ی آمریکاس که دیکته میکنه و کسایی مثل بوش و اوباما و ... اجرا میکنن. حکومت پرزیدنتی فقط یه حرف و ژست هست. آمریکا به جایی حمله میکنه که برنده ی جنگ باشه. نه جایی که موشک داشته باشه. سیلوی پرتاب داشته باشه. درحال حاضر هم این رهبری پشت پرده تو آمریکا تصمیم نداره تو جنگی شرکت کنه. بلکه روشش جنگ نیابتیه. مثلا عربستان رو شارژ کنه که با ایران بجنگه. اونم که زهی خیال باطل.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      4 4
      البته که جواب بی ادبی خاموشیه ولی جواب شما اینه که عراق خودش این چیزارو نداشت. تعصبت نمیذاره حقیقت رو ببینی. عراق رو اروپا و آمریکا تغذیه میکردن و صدام هم تو توهم حکومت بر غرب آسیا داشت. اگه صدام خودش چیزی داشت آمریکای زمان بوش نمیتونست باهاش جنگ کنه و ناچار بود با اون هم مذاکره کنه. مثل کاری که با ایران کرد.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      2 1
      برای این آمارهایی که میدی منبع درست و رسمی بده. 900، 6000، 3 میلیون
    • شمس تبریزی A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      6 1
      حقیقت جان به بی بی سی فارسی زیاد گوش نکن. اگر قدرت نظامی ایران در این حدی که شما میفرمایید بود، کار به مذاکره هسته ای و برجام نمی رسید. همون چند سال پیش قال قضیه را کنده بودن. خیلی راحت میتونستن بوشهر و نطنز را بزنن و راحت هم برگردن پایگاهشون و به سلامتی واشنگتن ویسکی سربکشن. کاری را که بشه با شلیک چند کروز و پرواز چند تا جنگنده انجام داد، احمق نیستن که بیان سه سال تمام هی بین واشنگتن و وین و لوزان و ژنو تردد کنن. مگه زده به سرشون آقا؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    25 1
    سالی چند هزار شهیدی و جانباز میدیم نتونستیم جلو قاچاق به کشور رو بگیریم. تو این دنیا تحریم ها فقط یعنی یه پپول اضافه دادن به واسطه که اون چیز قبلی رو برات بیاره. حرفم یعنی اینکه هر چیزی رو میتونی با یکم کرونی بخری. ولی ترس از جنگ بیشترین سودیه که یه دشمن از این تهدیدها و تحریمها میبره۰۰
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    25 2
    اگر میتوانستیم پیش بینی کنیم که این اوضاع کشور نبود ما 70ساله آزمون وخطا میکنیم چون اتاق فکر نداریم شغل وریاست ارث پدر شده در اداره تفاوت کارمند با رئیس حداقل دوبرابره شده کجای دنیا بی قانون تر از ماست اگر نیمچه اعتقاد مردم نبود الان آدم آدم میخورد رئیس شده بت ما اون بت کرده ایم اگر توافق بنود به اینجا نمیرسیدم اعتراض مردم کشور رو بهم میریخت الان هم مردم معترض هستند بیکاری و فقر اختلاف طبقاتی بیداد میکند از تهران بیرون بیایید تا ببینید چه خبر است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    6 37
    آمریکا هیچوقت نمیتونسته با ایران وارد جنگ بشه. اصل مذاکره برای انرژی هسته ای هم همین بوده که کشورهای دور و برمون و اسرائیل و اروپا که آمریکا اونها رو از ایران ترسونده بود به آمریکا فشار آوردن که ایران داره هسته ای میشه. یه کاری بکن. به همین خاطر اومد مذاکره کرد که نجنگه. و در خلال مذاکره همه ش ژست تهدید و جنگ و گزینه ی روی میز رو میگرفت که نشون نده حاضر به جنگ نیست. پس برجام ارتباطی به جنگ نداره.
  • بیخیال دنیا EU ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    8 34
    هیچ فرقی نمی کرد . الان که برجام اجرا شده کامل تو رکودیم برجام باعث شد تا پول ملت بدبخت از امریکا ازاد بشه و مستقیم بره تو جیب یه عده خاص
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    7 29
    از نظر روانی فشار بیشتری رومون بود اما از نظر اقتصادی تفاوت قابل ملاحظه ای نداشتیم. الان در بانکهای امارات حتی پولهای بخش خصوصی رو به راحتی بلوکه میکنن و کسی هم جلودارشون نیست. فدراسیون فوتبال هم که از نظر حقوقی غیردولتی هست هنوز نتونسته سهمش رو از جام جهانی قبل بگیره. اینها البته مشت نمونه خروار بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    10 33
    خدایا از تو میخوام همه رو نسبت به دشمنی ذاتی آمریکا آگاه و همدل کنی ؛ چون مطمئا هستم جنگ با آمریکا که حد اکثر بعد از چند سال تموم میشه خسارتهای هم برای کشور داره ولی باعث اتحاد کشور میشه ،بهتر از ایجاد تفرقه بین یه کشور که باعث جنگ داخلی بشه ، که برادر در مقابل برادر خودش بجنگه ؛ که اونموقع مثل سوریه نه میتونی زمان نه خسارتشو حساب کنی۰
    • مسلم A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      7 2
      لب مطلبو گفتی چیزیو گفتی که آقایون نمیتونن به زبون بیارن یعنی آنارشیسم
  • منصف A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    21 4
    اگر بر جام نبود حتما شرایط حمله نظامی به ایران اجرایی میشد ،قبل از اثبات حقانیت ایران به دنیا بجای عراق و سوریه داعش در ایران بود و همه کشورها با نیت قربت الی الله جان و مال مردم ایران را غارت میکردند.برجام سند صداقت و صلح طلبی ایران در جهان است که تاریخ از یاد نخواهد برد.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      2 2
      واقعا این توهم جنگ و حمله ی آمریکا علیه ایران رو باور کردی؟ نه آمریکارو شناختی نه ایران.
  • رامين A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    9 4
    من فكر ميكنم دوست داشتيم محود خودمون بياد چون زبون دونالد را خوب ميفهمه
  • آقازاده IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    10 84
    والا من نفهمیدم به چی برجام می نازید به تحریمهای صدباره؟به تحریم دارویی ایران؟به ویزا ندادن به وزیر و وکیل ایران.که الانم شده مردم عادی؟به واردات ده برابری از چین؟به جاسوس بازی مسئولین؟به کاسبی آقازاده های دولت کاسب طلب حقوق نجومی زمین خواری نجومی اختلاس .آخه به چی برجام می نازید؟ نداشتن نبردبان بلند برای خاموش کردن آتش؟ نداشتن یه هلی کوپتر اطفاء حریق؟ فقط هم اینو یاد گرفتید اگر برجام نبود چه می شد بخدا اگر برجام نبود هم وضع ما از الان بهتر بود هم آینده ما برجام هم امروز ما و هم آینده مارا خراب کرد.برجام فقط به نفع چند نفر دیگه شد. یه عده تو تحریم کاسب بودن حالا یه عده ای هم تو برجام هر دو به نفع اوناس نه به نفع ملت.شماها ممکنه بالاشهریایی باشید که اگه دلارده تومن هم بشه براتون فرقی نمی کنه ابرجام هیچ نفعی برای مردم نداشت. در کل هم اگه خاصیتی داشت به نفع حاکمیت بود. جز این که عزت ایرانی را زیر سوال برد جز این که کلاه گشادی سرما رفته.
    • افشین A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      13 29
      هزاران لایک اگر منفعتی هم بود برای ملت نبود در کل وضع ما همینه چه بابرجام و روحانی و اوباما چه با ترامپو احمدی و تحریم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    23 1
    اواخر دولت معجزه سوم را به یاد بیاورید آن را ضربدر حداق دو بکنید
  • حسین A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    28 3
    باید جام زهر رو سر میکشیدیم و به تعطیلی کامل فعالیتهای هسته ای در ازای رفع بخش کوچکی از تحریمها رضایت میدادیم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    57 1
    حرفی با عبدالکریم ها :آقایان عزیز شما موفق شدید خیلی از آدمهای تحصیلکرده و متفکر را فراری دادید چون زبان آنها علم و دانش بود و زبان شما چوب و چماق.شما باید هم راضی باشید آیا در میان هم کیشان خود یک نفر آدم بیکار دارید؟ ..یک نفر هست که سرمایه آنچنانی نداشته باشد؟ ..تفکر انقلابی این نیست که با رانت و رابطه همه چیز تاکید می کنیم همه چیز را به زور مالِ خود کنید و بعد در اوج آسایش و رفاه شعار ما می توانیم سر بدهید...شما و گروه شما مدتهاست که از مردم فاصله گرفته اید اما خود را پشت قدرتی کاذب پنهان می کنید.درد شما نه برجام است نه ترامپ نه میهن فقط باز هم بیشتر می خواهید همانگونه که در دولت قبل هر چه خواستید به رایگان دریافت کردید .از بزرگان شنیده بودم برای مبارزه با همین تفکر انقلاب کرده بودند
  • مهدی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    23 1
    به یاد جریان اخطار اوباما به محمود افتادم که گفت پولهاتون رو از بانکهای آمریکاخارج کنید و استاد سخن محمود جون فرمودند :آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند....ای کاش چندسال پیش کمی هم شده با تفکر به دشمنمون نگاه میکردیم. اگر محمود وترامپ همدوره میشدند چه فیلمی میشد دنیا خدا به کل بشریت رحم کرد...
  • بابک IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    25 2
    عبدالکریم اصلا متوجه هستی چه به روز این مردم داره میاد. چه فشاری روی خانواده هاست . نه دیگه اگه امثال شماها تو بطن جامعه بودید و مشکلات را درک میکردید به خودتون اجازه این حرفها را نمیدادید که بزنید. واقعا متاسفم .
  • سورنا A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    26 5
    در حال سنگر ساختن بودیم تو صف نون البته در صورت وجود تو مجلس هن دنبال تصویب قوانین جیره بندی و بازگشت کوپن
  • بي نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    5 20
    با ترامپ هم مي بستيم اونم توسط جليلي خيلي جدي نگيريد افراد رو سياست كلي مهمه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    14 2
    سلام به همگى. بياييد كه با هم همدل باشيم و گول حركتهاى حساب شده اين غير انسانها را نخوريم. اينها دارند ما را امتحان مى كنند و مى خواهند ما را به جان هم بيندازند. غيرتى و متعصب هم حرف نزنيم. همه ما وطنمان را دوست داريم و ايران متعلق به همه ماست. يادمان باشد انتقاد درست سازنده است ولى كسى كه انتقاد ميكند بايد راه چاره هم اراعه كند.اين انتقاد سازنده است و به ما كمك ميكند كه فكر كنيم راه پيدا كنيم و بعد عمل كنيم. من به خودمان ملت ايران افتخار ميكنم و به چيزهايى كه با سختى به دست اورده ايم مفتخرم. ارامش را حفظ كنيد انها مى خواهند ما را به جان هم بيندارند. بهانه به دست ديوانگان ندهيم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    4 16
    وضعیت بهتر بود
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    10 14
    اگر سریع به بمب اتم می رسیدیم الان وضعیت کره شمالی را داشتیم ولی اگر بمب اتم نمی رسیدیم شبیه عراق2002
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    7 15
    مطمئن باشید اگر برجام نبود ترامپ هم الان رییس جمهور نبود . اینا همش بازی سیاسیه
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      5 3
      شمام احتمالا راننده تاکسی
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    20 4
    کشور به سرنوشت کره شمالی و عراق دچار می شد . نفت در برابر غذا و محاصره کامل اقتصادی و عدم ارسال کامل ارز به خارج برای واردات . و این یک فاجعه به بار می آورد . درایت دکتر روحانی و ظریف و تیم مذاکره کننده یک عمل عقلانی بود . اگر چه در فهم افراطیون و کاسبین تحریم نمی گنجد
  • علی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    15 7
    به قول اقای روحانی بانرمش فهرمانانه وتلاش فرزندان دیپلمات ایران زمین در بهترین زمان ممکن برجام اجرائی شد و کشور از بن بست سیاسی اقتصادی خارج شد
  • امین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    7 0
    باسلام. سوریه وشبه جزیره کریمه واکراین بخش بزرگی از بن بست یا برون رفت را بخود اختصاص میداد
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    12 1
    برجام از این نظر که این برخوردها میشه معلوم دستاورد مهمی داشته. ولی از این جنبه که تاثیری در وضعیت اقتصادی به جای نذاشته معلومه گیر و گوری داره که باید رفع بشه.
  • صدای ملت DE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    18 4
    شریعتمداری وسایر دلواپسان رفع تحریم الان خوشحالتر بودند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    8 13
    ترامپ هیچ فرقی با اوباما نداره. چرا نمی خواید متوجه بشید؟ همین کارهایی که الان ترامپ داره انجام میده، اوباما هم انجام میداد. منتها به یه شکل دیگه.
  • سامان A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    8 41
    این چ نوع سوالیه.. یکی بیاد برای من تو ضیح بده ما از برجام چی نصیبم مون شده ؟ این که نفت مونونمی خریدن منبع ش کیه ؟ این که آمار می گه قبل از برجام یک میلیون و هفتصد نفت می فرو ختیم و یا این که دولت قبلی بیشترین در آمد نفتی رو داشته با این تراوشات ذهنی مغایرت نداره؟این که که ما با تحریم و دوتا رجز خوانی و تحریم از حق مسلم مون گذاشتیم و هیچی به دست نیاوردیم افتخار داره آیا؟ اگه فردا ترامب بیاد بگه از موشک سازی دست بردارید وگرنه فلان و بیسان ما باید برجام دیگری بپذیریم؟ این که مابه جای قدرت سازی هر روز یکی از عوامل قدرتمون رو با مذاکره از دست بدیم که هنر نیست ته ش میشه دولت اصلاحات که شدیم محور شرارت و تو این سی هشت سال در اون موقع بیشترین تهدید نظامی علیه مون صورت گرفت.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      30 3
      اگه تا حالا نفهمیدی مطمئن باش هیچوقت دیگه هم نمی فهمی هر چه هم برات نوضیح بدن نمیفهمی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    25 5
    جواب این سوال معلوم است، بزرگترین دشمن انسان جهل است و عده ای می خواهند نادانی را حاکم نمایند تا بتوانند حکومت کنند اینها می خواهند ما را با تمام دنیا گلاویز کنند و مانند کره شمالی بر مردم حکومت کنند، و از خدا نمی ترسند واز قضاوت تاریخ هم وحشت ندارند.
  • محزون IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    13 4
    عبدال جان نظر شما حقیر را بیاد یک رباعی از حلاج یزدی انداخت که به سعدی شیرازی نوشته است"" سعدیا شیراز داری نان مفت میتوانی شعرهای خوب گفت گر بیایی یزد و حلاجی کنی جوجه می پرد ز ک۰۰۰۰جفت جفت""عزیزم عواقب جنگ ستیزه را تجربه نکرده ای مخصوصا نفاق را
    • رضا A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      2 1
      عالی
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    6 19
    بود و نبود این قرارداد هیچ فرقی بحال مردم عادی نمیکنه. فقط یه عده سرمایه دار جاشون عوض شد ثروت بیت المالیشون پایین و بالا شد. و الی مردم عادی به یه لقمه بخور و نمیر دز حال گذران عمر بودند و مردم مرفه هم قبلا راحت میرفتند و میومدند و زندگی مرفه خودشونو داشتند. همین.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      4 4
      نادانی بیداد می کنه
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    14 3
    دونالد ترامپ چیزی برای پاره کردن نداشت.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    15 3
    بابا حلا عبدالکریم هم خواسته چیزی گفته باشه چی بگه ازش دست بردارید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    10 0
    از موضوع بر جام که خارج شدین برجام شد عبدالکریم جان
  • reza A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    6 1
    یه مثال:فردی در یک محله زندگی میکنه با همه قهره و همه بهش انتقاداتی دارن جا یا با جا هیچ کس بهش جنس نمیده حالا تونست کشاورزی کنه به نظرت شامپو هم میتونه تولید کنه حالا یه نفر واسطه میشه بهش جنس بده به نظرت اون طرف طمع کار نمیشه که پول چند برابر بگیره و جنس جور کنه و هر جور میخواد پول میگیره و ازش سو استفاده میکنه پس باید با صلح خودمون رو قوی کنیم نه با جنگ هیچ وقت جنگ و قهر کسی یا ملتی رو قوی نکرده
  • بی نام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    3 10
    خاك بر سر شما قلم به مزدهاي بي وطن با كاربرهاي از خودتون خاين تر كه به استقبال ناو هواپيما بر امريكا ميروند انهم براي شكم
  • س RO ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    11 1
    اگر برجام نبود الان صادرات قانونی نفت به 200 هزار بشکه در روز میرسید و بقیه نفت را هم امثال بابک زنجانی میبردند که بفروشند ولی پولش رو می خوردند و فاجعه ای چندین برابر زنجانی رخ می داد. تورم سرسام آور مردم را از پا درآورده بود. و ترامپ هم برای توقف برنامه هسته ای ایران با همکاری نتانیاهو در تدارک حمله به کشور عزیزمون بود، با این استدلال که سالها مذاکره جواب نداده و دیگه باید به ایران حمله کنیم. قطعا الان خیلی بدبخت بودیم.
  • حسین IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    5 4
    برجام اگر نبود به ملت ثابت نمیشد آمریکا غیر قابل اعتماد است ، اگر نبود مردم فکر میکردن با مذاکره آمریکا همه چیز حل میشد ، ما که از اول میدانستیم چنین میشود اما همین که به ملت خوش باور حرفهای رهبری ثابت شد کافی است . در حال حاظر خیلی خوشحالم .
  • سعید جی جی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    12 1
    عبدالکریم رکورد منفی رو جعبه جا کردی همین برجام بودنش از نبودنش بهتره
  • ابوالفضل IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    5 9
    هیچ اتفاقی نمیفتاد وبا اقتدار جلو میرفتیم و سرمایه های کشور به بهانه جنگ نابود نمیشد و همه به خاک سیاه نمی نشستند.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    6 1
    مثل عراق و افغانستان کشورمون رو میگرفتن
  • بی نام RO ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    2 1
    باسلام برجام فرصتی بودتامانفسی تازه کنیم داراییهای مسدودشده راازامریکابگیریم.به تمام دنیاهم ثابت کردیم ایران اهل مذاکره وسازش است.اتفاقابرجام اعتباردولت ترامپ رازیرسوال میبردماقدرتهای بز رگ اروپاراباخودهمراه کرده ایم.الان امریکاباتوجه به برجام چاره ای جز سازش باایران ندارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    1 1
    سیاست خیلی پیچیدگی عجیبی دارد.این توافق در هر شرایطی باید انجام میشد.چه ترامپ.چه اوباما و چه بوش.سیاست کلی امریکا پذیرفته که توافق انجام شود و حرفای ترامپ هم شعار و سیاه بازی بیش نیست
  • نوشین A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    3 4
    هیچ تفاوتی نمیکرد. ساده ست. شرایط همین بود ک هست. چون اینم یه کاغذپاره س ک هیچ کمکی به ما نکرده تا به این لحظه و پس از اینم نمیکنه و حتی اگر پولی ازاد شه و... هم به ما نمیریه چون سیاست گزاری های این دولت کاملا به نفع طبقات بالاست
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    2 0
    قطعا در وضعیت غیر قابل جبرانی قرار میگرفتیم و چه بسا منجر به رویارویی نظامی هم می شد
  • الف IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    1 5
    فکرکنم خودتان یک عبدالکریم ساختید تا حرفهای خوش آیند ترامپ را بیان کنید اگر ترامپ به این نوشته های شما نگاه کند چقدر خوشحال خواهد شد چون میبیند هنوز کاری نکرده شما زرد کرده اید یک ذره از خودتان غیرت نشان دهید بابا شما نون این مملکت را میخورید اینقدر ذلیلانه حرف نزنید دشمن طمع میکند اگرهم اختلافی دارید جلو دشمن بروز ندهید
  • بی نام DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    8 1
    آقاي عبدالكريم، ايران مال ما ايرانيهاست ميمونيم و جايي هم نميريم. شما اگه عشق ماجراجويي و جنگ داري ميتوني بري يه جاي ديگه، از تعداد مثبتها و منفي هايي كه بهت دادن شايد متوجه بشي كه جايگاه شما و همفكرات كجاست. شما هشت سال تهديد رو به فرصت تبديل كرديد براي هفت پشت ما بسه، با وجود نفت١٣٠ دلار مملكت رو به قهقرا كشونديد و دمار از روزگار اقتصاد و فرهنگ در آورديد.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    4 1
    برجام حداقل بهترین اتفاق ممکن بود که میتونست برای ایران اتفاق بیوفته و خوب، در غیر اینصورت فاصله یک قدمی تا جنگی طولانی در ایران و خاور میانه داشتیم، که نتیجه این جنگ ایرانی شبیه به سالهای 66و67 بود،
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    2 0
    باسلام و احترام فراوان به عزیزان خبر آنلاین توافق و مذاکره نه تنها با کشورهای پنج بعلاوه یک بود بلکه مذاکره و توافق با تمام کشورهای جهان بود و با توجه به روابط سیاسی ایران با کشورهای جهان در دوران قبل از روی کار آمدن آقای روحانی بسیار متشنج بود و جهانیان آماده فرصتی برای بهبود روابط با ایران بودن و با روی کار آمدن آقای روحانی با شعار تعامل با کشورهای جهان این بستر فراهم شد و به نظر بنده این توافق به دلیل اوضاع بده دوران قبل از دولت آقای روحانی فراهم شد و یک اجماع جهانی برای بهره برداری از این اوضاع صورت گرفت چه بسا اگر ترامپ هم رییس جمهور بود این اتفاق میافتاد شاید هم توافقی بهتر و سود آورتر
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    10 2
    فرجام خوب بود دید دنیا به ما عوض شد ما حوصله جنگ نداریم کشور ما توی آتشیه آخه دیگر چی داریم که از دست بدیم ما الان لح لح میکنیم بزای 45 تومن یلرانه انرژی هسته ای میخواهم برای چکار
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    5 2
    الان دنیا فهمیدن مخصوصا کشورهای اروپایی جنگ طلب نیستم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    2 2
    مثبت
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    6 1
    مثبت با بر جام موافقم
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    6 1
    اگر تا امروز مذاكرات به نتيجه نرسيده بود و ترامپ هم آمده بود ما ديگر حال وروز مذاكره نداشتيم يعني در روزهايي شبيه به پايان دوران صدام در عراق بسر ميبرديم نفت در برابر غذا نفت در برابر دارو تورم 480درصد فرار كارمندان و نظاميان و طغيان و شورشهاي قومي و مردمي و ناامني داخلي و در نهايت.....
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    1 4
    اگر برجام بدست نمیومد ما الان سر میز مذاکره با دولت جدید آمریکا بودیم. خب کار دولت خیلی خیلی سخت میشد. چون کار با جمهوری خواها سخت تره. اونها وعده نمیدن. لبخند نمیزنن. در اینصورت دولت آقای روحانی مجبور بود چیزای بیشتری و امتیازای دیگه ای به آمریکا بده. دقیقا همون تجربه ای که در زمان مذاکره ی دولت آقای خاتمی با دولت بوش بود. البته بدون رد و بدل شدن نامه ی مخفیانه. خود آقای روحانی تو کتابش به نام امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای میگه که امتیازای زیادی به طرف مقابل دادیم ولی اونچه که باید رو نتونستیم بگیریم. از طرفی اینو هم باید در نظر بگیریم که سیاست آمریکا در باره ی جنگ دیگه تغییر کرده. اون دنبال جنگی هست که خودش توش شرکت نکنه. برعکس زمان خاتمی که مستقیم به عراق و افغانستام حمله کرد.
  • بی نام GB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    0 1
    هیچ وقت به کسانی که با سیاست انتقاد حرفشون رو به کرسی میشونن و زیر اسمشون خط میکشن بها ندید ، اینها دنبال همینن اینها لقب های متفاوتی دارن که از همه اونها لقبی شناخته تر هم دارن که همه میدونن،،،ترسوی سیاسی
  • بی نام GB ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    2 1
    ضمنا ترامپ کیه یا کی بود یا چی میتونه باشه،که ازش پله برای کسی ساخته بشه پاینده ایران و سربلند ملتم ایران ،
  • عباس ترابی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    5 2
    اگر برجام نبود؛ تحریمهایی خفه کننده هم تا حالا به اجرا در آمده بود و ایران شرایط عراق قبل از حمله بوش را پیدا کرده بود. حالا با روی کار آمدن ترامپ، او براحتی می‌توانست با یک بهانه کوچک فرمان حمله به ایران را صادر کند.
  • احمد A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    4 1
    برجام کار مفید ومثبتی بود وایران رو از انزوا خارج کرد وحداقل به دنبا فهموندیم که مردم ایران دنبال جنگ وماجراجویی نیستن چون دین ما مارو از حمله وتجاوز منع کرده ولی در صورت حمله وتجاوز مردم تا پابی جان از آب وخاک وکیانسان دفاع میکنن متاسفانه بد عهدی آمربکا رو یه عده گذاشتن به حساب وطن فروشی عزیزانی که دوسال مذاکره کردن تا ثابت کنن مردم ابران دنبال سلاح هسته ای نیستن انشاالله تاریخ ثابت میکند که برجام به ضرر ما نبوده
  • بی نام US ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    7 2
    برجام به دنیا نشون داد ما اهل صلح و مذاکره هستیم و قابلیت ارتباط برقرار کردن در جهت درست را داریم منتها اگه بعضی دلواپسان و .... بذارن دست از منم منما بردارن تبعات برجام برای کشور خیلی زود مشخص میشود و جامعه رو به پیشرفت میره خواهشا با هر تهدید با هر حرف مفت سیاستمداران غربی واکنشی که اونا میخوان تا مارو بد و غیر قابل اعتماد نشان بدن ندید تا به جایگاه قبلی که در دنیا داشتیم برگردیم با قدرت بیشتر
  • محمد ایرانی A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    1 1
    وضعیت ما در بعد خارجی: روابط با جهان بویژه با اروپا هرگز به گستردگی امروز نبود. این روابط امروز علاوه بر ایجاد یک همبستگی نسبی، عامل مهم و بازدارنده ای علیه اظهارات و اقدامات احتمالی و نسنجیده ترامپ است. در بعد داخلی: حداقل نتیچه مفروض این بود که حتما تولید و فروش نفت ما بر اساس قاعده ای که تحریم ها تنظیم نموده بود باید به صفر می رسید. این یعنی کشوری نیازمند و فقیر بدون آینده ای روشن
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    1 0
    به همون اندازه که در داخل یه طرف از نقض برجام و پاره کردنش از طرف آمریکا خوشحال میشه و دوست داره همچین اتفاقی بیفته، طرف دیگه دوس داره مدام بگه آمریکا میخواد حمله کنه، جنگ علیه ایران.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    2 0
    به اینا که حرف از حمله ی آمریکا به ایران میزنن باید بگیم دلواپسان جنگ. همون اندازه که بعضی ها دوس دارن برجام نقض بشه بعضی ها هم دوس دارن جنگ بشه یا حرف از جنگ بشه.
  • سيد A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    0 0
    رييس جمهور كه فرمودن : آبم نداشتيم بخوريم :
  • رضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    0 0
    با نظر آقای احمد یان صد در صد موافقم، مهم اینست که از ظرفیت برجام چگونه استفاده کنیم وگرنه فحش دادن که کاری ندارد.
    • سيد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      0 0
      خب جليلي هم همين حرفو ميزد كه مسخرش كردين گفتين هي ميگه ظرفيت ظرفيت
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 0
    دلار6000 هزار تومان تورم3 رقمی دعواهای سیاسی و رجز خوانی 10 هزار برابر روسیه و چین خوبخت تر میشدند بابک زنجانی به تعداد کافی داشتیم جلیلی حالش بهتر بود قالیباف ولی دستور ساخت برجهای بیشتری میدادچمران رییس مادام العمر شورا میشد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    2 0
    اگر برجام نبود، الان دلواپسان اقليت پولدارتر و اكثريت فقيرتر بودن. اقاي جليلي ٧ سال زحمت كشيد و مملكت رو برد سمت جنگ، حالا يه نفر با مذاكرات ظريفانه كاري كرده كه فشار رو از روي كشور برداشته. قطعا اتفاق مباركي بوده. اگر برجام نبود، الان علاوه بر اينكه به علت تحريم سانترفيوژها كار نميكردن، تحت فشار هم بوديم. الان حداقل اگر سانترفيوژها كار نميكنه ولي خيالمون راحت تره و ميتونيم نفت بفروشيم.
  • یک وطن پریت A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 1
    با سلام دوستان این همه افاضات فرمودن ولی همش رویکردهای هم‌نظر با دولت منتشر شده واین خودش اوج نامردیه، علاوه بر این پس خدا چیکاره است تو این عالم، ترامپ سگ کی باشه من نمیگم مشکلات نیست یا مشکل کم داریم، خیر، اما گره زدن سعادت و شقاوت کشور به زلف پریشان پخمه‌ای چون ترامپ و پرداختن به آثار نداشته برجام برای کشور، اوج حقارت بلکه خیانت است، بنده مطمئنم این نظر خواهی کاملا توسط افراد خاص و با اهداف خاص طراحی شده است.
  • کاوه IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    2 0
    دوست عزیزم آقای عبدالکریم، با نظر خودتون نشون دادید نه تحریم میدونید چیه، نه فرصت و نه اصولا اطلاعی از وضعیت اقتصادی کشور و نیز صنعت دارید جهت اظلاع شما دوست عزیز به عرضتون برسونم که قبل از تحریم ها، ایرانخودرو روزی بالای 2000 خودرو تولید میکرد که این رقم در دو سال پیش به حدو روزی 500 عدد رسید دوست من، بهتره یه مقدار مطالعه کنید و با درک و شناخت کامل از شرایط اظهار فضل بفرمایید