۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰

ایسنا نوشت: رهبر جریان صدر عراق از حامیانش خواست ضمن حفظ خویشتنداری از هرگونه توسل به خشونت خودداری کنند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به رخدادهای روز شنبه در میدان "التحریر" بغداد گفت: خون بر شمشیر و مظلوم بر ظالم پیروز شد. من از شما می‌خواهم خشونت را رها کنید؛ چراکه از شما خواستم تا پایان به صلح پایبند باشید. اگر نیروهای امنیتی در عمل به وظایف خود اشتباهی مرتکب شدند شما نباید در حفظ آرامش کوتاهی کنید.

وی خطاب به هوادارانش گفت: از خشونت، دشنام دادن و انتشار اخبار دروغین خودداری کنید تا همچنان خواهان دستیابی به حقوقمان باشیم اما اگر به خشونت متوسل شدید من از اقدامات شما اعلام برائت کرده و به هیچ کسی کمک نمی‌کنم. انقلاب ما برای اصلاحات و به خاطر عراق است و ما خواهان پایان تاریکی برای عراق و مردممان هستیم. ما به بیان خواسته‌هایمان درباره تغییر کمیته انتخابات که احزاب فاسد بر آن سیطره دارند ادامه خواهیم داد.

مقتدی صدر گفت: نخست‌وزیر و دیگر مسئولان باید کسانی را که مرتکب اشتباه شده‌اند چه از انقلابیون و چه از خرابکاران مجازات کنند.

حیدر العبادی روز یکشنبه دستور انجام تحقیقات گسترده‌ای درباره درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و هواداران صدر در میدان التحریر را داد.

حامیان صدر به درخواست وی روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای را در پایتخت برگزار کرده و خواهان تغییر کمیته انتخابات و قانون آن شدند. طی این درگیری‌ها چند تن از نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشته شدند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =