۸۵۰۰ پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هشت هزار و ۵۲۰ پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مجید قدمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: شاخص نظام آموزشی برای اینگونه دانش‌آموزان کیفی شده و توجه به عدالت آموزشی در مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به  ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: در این راستا امسال ۳۴۰ میلیارد ریال برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس استثنایی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: امسال ۵۰۰ دانش آموز مدارس استثنایی در استان‌ها از طریق کنکور سراسری در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند و این مهم نشان از شاخص کیفی نظام آموزشی این دانش‌آموزان است.

قدمی با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به جهت‌گیری دولت در رسیدگی ویژه به دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز خاص شده به‌گونه‌ای که اعتبارات این سازمان در راستای افزایش خدمات آموزشی و حمایتی به دانش‌آموزان ۳ برابر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در کشور بیان کرد: عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بخش موفق ارزیابی می‌شود چراکه بیش از ۱.۳ میلیون نفر  در سال تحصیلی جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۲۰ پایگاه سنجش سلامت در استان‌ها فعال شد گفت: فرزندان و دانش‌آموزان عشایر امسال به‌صورت رایگان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

قدمی با بیان اینکه تامین نیازهای تجهیزاتی و آموزشی مورد توجه این سازمان قرار دارد تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ۱۰ ماه امسال ۷۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات حمایتی این دانش‌آموزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سرانه اعتبارات برای دانش‌آموزان عادی ۱۳ میلیون ریال است، افزود: سرانه دانش‌آموزان با نیاز خاص و ویژه حدود ۲ برابر دانش‌آموزان عادی است که امسال این سرانه ۲۵ میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر موفق بوده است، گفت: در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر برداشته شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازه ویژه در استان بوشهر بیان کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات مصوب در این عرصه تا پایان امسال اعتبارات مورد نیاز ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر پرداخت می‌شود.

قدمی با تاکید بر ایجاد مرکز جامع خدمات توان بخشی و تشخیصی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا با تشریک مساعی با استاندار و آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر این مرکز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا خدمات تربیتی، سنجشی، توانبخشی و آموزشی دانش‌آموزان ویژه در این استان افزایش یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =