شناسایی پهپادهای مزاحم روی پشت‌بام خانه‌تان با Dedrone

حفظ حریم خصوصی در برابر پهپادهای مزاحم، فاکتور جدید امنیتی در بخش آی تی است که مدیر سابق سیسکو روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، جان چمبرز در دومین همایش سرمایه‌گذاری روی کمپانی تازه تأسیس خود به نام Dedrone بیش از 15 میلیون دلار جمع اوری کرد تا بتواند رویای شناسایی پهپادهای مزاحم در اطراف خانه را به واقعیت تبدیل کند.

وی قصد دارد نرم‌افزار کشف و ردیابی انواع پهپاد در اطراف خانه‌های مسکونی را به‌عنوان فاکتور جدید دنیای امنیت اطلاعات توسعه دهد.

دیتاسنترها، زندان‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانه‌های حساس صنعتی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق و هک؛ موارد تعریف‌شده درراه توسعه نرم‌افزار شناسایی پهپادهای مزاحم است که چمبرز دنبال می‌کند.

Jörg Lamprecht به‌عنوان مدیر اجرایی کمپانی مستقر در سان‌فرانسیسکو که در سال 2014 تأسیس شده، کارها را مدیریت می‌کند و مرکز تحقیقات کمپانی در Kassel آلمان را نیز زیر نظر دارد.

چمبرز می‌گوید با Dedrone می‌توان از طریق سنسورهای موجود نصب‌شده در اطراف خانه و همچنین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اقدام به شناسایی پهپادهای مزاحم کرد و با توسعه این استراتژی می‌توان به‌سوی تجاری‌سازی نرم‌افزار برای کمپانی‌ها و نهادهای بزرگ اقدام کرد.

پهپاد اجازه کنکاش به مردم از جاهایی که تابه‌حال ندیده‌اند می‌دهد و به همین دلیل فاکتورهای امنیت فیزیکی-سایبری به‌صورت سنتی متحول شده و بیم آن می‌رود که تهدیدات جدید حریم خصوصی افراد و سازمان‌ها را مورد آسیب جدی قرار دهد.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =