جوزپه کارلا: شرکت‌ها باید مسئولیت‌های اجتماعیشان را بشناسند/ ایرانی‌ها بینهایت مهمان‌نوازند

مدیر عامل شرکت نستله ایران گفت: ایجاد ارزش مشترک یعنی همکاری همه جانبه و ایجاد تحول در زندگی افراد، خانواده‌ها، جامعه و دنیا.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروزه مسئولیت اجتماعی در دنیا از اولویت‌های بنیادین شرکت‌های موفق و بزرگ به شمار مي‌رود. مفهومي مدرن در دنياي كسب‌و‌كار كه فراتر از درآمدزايي با بهبود شرایط جوامع تحت پوشش خود مي‌كوشد ضمن توجه به نيازهاي مردم، زیرساخت‌ها را با هدف زندگي راحت و کسب‌وکار بهتر فراهم سازد.

در كشور ما نيز خوشبختانه فعاليت‌هايي هرچند اندک در حال اجراست و شركت‌هاي انگشت‌شماري، مسئولیت اجتماعی را يك وظیفه دانسته و حتی به دنبال ترغیب دیگران به اين مهم‌اند. نستله ايران يكي از اين شركت‌ها، در طول ساليان حضورش در ايران توجه ویژه‌ای به بهبود زندگی مردم و کمک به آینده سالم داشته است. در اين رابطه و در جریان چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شركت‌ها با جوزپه كارلا، مدیرعامل اين شركت به گفت‌وگو نشستيم.

در همان ابتدا متوجه شديم او در طول دو سال اقامتش در ایران به شهرهای مختلفی سفر کرده و مسئولیت اجتماعی و ایجاد ارزش مشترک در كشور مخصوصا محیط‌های روستایی از دغدغه‌هاي اصلي اوست. او گفت: ما معتقدیم یک کسب‌وکار موفق در طولانی‌مدت به همان اندازه که برای صاحبانش مفید است، باید به جامعه نیز اهمیت دهد. این یک شعار یا بیانیه بازاریابی نیست، بلکه یک تعهد است. تعهدی كه ما در ايران آن را به پنج دسته تغذیه، سلامتی و تندرستی، آب، توسعه روستایی، پایایی محیط زیست و مردم تقسیم كرده‌ايم.

كارلا با اشاره به اهداف نستله بيان كرد: ایجاد ارزش مشترک یعنی همکاری همه جانبه و ایجاد تحول در زندگی افراد، خانواده‌ها، جامعه و دنیا. ما در نستله همواره به دنبال «ایجاد ارزش مشترک» بوده‌ايم. از همين‌رو تعهداتمان را در جوامع به 12 دسته تقسیم كرديم. مواردي همچون ایجاد راهبری مبتنی بر علم و دانش در تغذیه کودکان، تامین بیشتر محصولات مغذی برای کودکان، کمک به کاهش خطرات سوء تغذیه از طریق تامین مواد مغذی، مسئولیت‌پذیری در نحوه معرفی جایگزین‌های مناسب برای شیر مادر، ترویج رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، گسترش آبرسانی سالم به بدن به عنوان قسمتی از سبک و شیوه زندگی سالم.

جوزپه کارلا اگرچه دو سال است در ایران فعالیت می‌کند، اما به گفته خودش، شناخت زیادی از ایران دارد و می‌گوید: ما ایتالیایی‌ها همواره به ايران علاقه زیادی داشته‌ایم. اما شروع شناخت و علاقه من، به دوران مدرسه و درس تاریخ برمي‌گردد. بسيار خوشحالم که اينجا، در ایران كنار شما فعالیت می‌کنم. در اين مدت آنچه مرا بیش از هرچیز مجذوب ایران کرده، مهمان‌نوازی مردم است.

مدیر عامل اين شركت سوئيسي با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاها، بر استفاده مسئولانه از منابع و توسعه روستایی تاکید و اظهار داشت: آنچه در این مناطق در نظر داریم، بسیار گسترده است. اما به اختصار می‌توان آن را به چهار دسته تقسیم كرد: ترویج استفاده از مواد خام با کیفیت بالای محلی و ملی، محافظت از منابع آبی، انتقال دانش و تجربه مدیریت منابع آبی به نسل‌های آینده و تلاش برای دستیابی به پایایی و بهره‌وری مفید آب.

این مدیر ایتالیایی در پاسخ به سوال ما درباره تاثیرات مستقیمي که شرکت‌ها بر مردم مي‌گذارند و همچنين اهمیت محیط زیست گفت: نستله، بهبود بهره‌وری از منابع، بهبود کارایی زیست‌محیطی در بسته‌بندی محصولات و ارائه راهبری در مقابله با تغییرات اقلیمی را همواره در نظر داشته است. ما شرکت‌ها باید به این مسئولیت مهم در قبال کارکنانمان واقف باشیم. به عنوان مثال نستله سعی کرده‌ برابری جنسیتی را در استخدام کارکنانش رعایت کند که یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای امروز است. همچنین ارائه فرصت‌های بیشتر در ایجاد، رشد و توسعه موقعیت‌های شغلی برای جوانان در ایران، تامین آموزش مناسب برای کارکنان و اطمینان از ایمنی در برابر حوادث احتمالی و محافظت از سلامتی کارکنان از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی هر شرکت است که ما هم به این وظایف آگاهیم.

جوزپه کارلا همچنین بیان کرد: پروژه RISE یکی از پروژه‌های ایجاد ارزش مشترک نستله در ایران، از اقدامات مهم ما در طول این سال‌ها در قزوین بوده است. پروژه پایداری مزارع شیری استان قزوین با همکاری دانشگاه برن سوئیس انجام شده و با اجرای این پروژه در سال 1394، توانستیم با ارزیابی و بررسی پنج دامداری در اين استان، فرصت‌ها و امکانات لازم برای بهبود و ارتقای عملکرد این مزارع از لحاظ پایداری را شناسایی کرده و با افزایش کیفیت شیر تولیدی تازه، همگام با استانداردهای جهانی اقدامات لازم را انجام دهيم.

او در پایان حرف‌هایش تاکید کرد: ما همواره در کنار مردم ایران بوده‌ایم. در روزهای سخت و آسان، شرایط بحرانی و غیربحرانی و در طول همه این سال‌ها در تلاش برای حضور بیشتر و فعالیت‌های گسترده‌تر بوده‌ایم.

۲۱۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =