تسنیم نوشت: یک روزنامه اتریشی در گزارشی از جانشینی احتمالی "دیوید کامرون"، نخست وزیر سابق انگلیس برای "ینز استولنبرگ"، دبیر کل فعلی ناتو در سال آینده خبر داد.

به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، بر اساس یک گزارش رسانه ای دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس تصمیم دارد جانشین "ینز استولنبرگ" و دبیر کل ناتو شود.

روزنامه اتریشی "کوریر" این خبر را در چاپ روز جمعه خود منتشر کرده و نوشت: کامرون می خواهد سال آِینده جانشین استولنبرگ شود.

روزنامه "دیلی میل" انگلیس نیز در ماه دسامبر کامرون را به عنوان محتمل ترین نامزد انگلیس برای سمت دبیر کلی ناتو ارزیابی کرد. به نوشته این روزنامه انگلیسی اگر ترزا می، نخست وزیر انگلیس تصمیم بگیرد یک بریتانیایی را برای این سمت معرفی کند دیوید کامرون بهترین شانس را دارد.

"بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس، "فیلیپ هاموند"، وزیر خزانه داری و "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس هم از کامرون برای دستیابی به این سمت حمایت می کنند.

به نوشته "پولیتیکو" "دیوید کامرون"، نخست وزیر سابق انگلیس اخیرا در لندن دیداری با "آندرس فوگ راسموسن"، دبیر کل سابق ناتو داشته است. دفتر کامرون نیز این دیدار را تایید کرده است.

به نوشته روزنامه کوریر، استراتژیست های نظامی می گویند که معرفی کامرون برای این سمت بدون آگاهی ایالات متحده نیست. انگلیس ارتش قدرتمند با تسلیحات اتمی دارد و هدف مد نظر آمریکا مبنی بر اختصاص دو درصد تولید ناخالص ملی خود به بودجه نظامی را برآورده کرده است. در سال 2015 بودجه نظامی انگلیس بالغ بر 2 درصد تولید ناخالص ملی این کشور ( 55.5 میلیارد دلار) بود.

"ترزا می"، نخست وزیر انگلیس اواخر ژانویه با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار کرده و در گفتگوهای بین این دو مقام غربی مسئله ناتو هم مطرح شد. ترامپ در این دیدار اطمینان داد که صد در صد از این ائتلاف نظامی حمایت خواهد کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =