۱ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰
«رگ‌خواب» همایون شجریان آمد

آلبوم موسیقی «رگ خواب» شامل موسیقی متن فیلم تازه حمید نعمت‌الله و چهار قطعه باکلام با صدای همایون شجریان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم موسیقی «رگ خواب» با آواز همایون شجریان و آهنگ‌سازی سهراب پورناظری توسط شرکت پخش هنر شهر، از امروز به بازار موسیقی کشور آمد.

آلبوم «رگ خواب» علاوه بر موسیقى متنِ فیلم، شامل چهار قطعه باکلام ازجمله «آهاى خبردار»، «رگ خواب»، «ابر مى‌بارد» و «گریه مى‌آید مرا» با اشعارى از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولاناست.

این اثر توسط ارکستر موسیقى فیلم SIF بلغارستان اجرا شده است و تهمورس پورناظرى، هوشیار خیام و شِین کاراسکو به عنوان تک‌نواز در آن حضور دارند. همچنین حمید نعمت‌الله کارگردان فیلم «رگ خواب» که در جشنواره‌ فیلم سال جاری به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، گویندگی متنِ این اثر را به عهده داشته است، دیوید گارنر (آهنگساز برجسته‌ آمریکایى)، بردیا کیارس (آهنگساز و رهبر ارکستر) و آرین کشیشى (آهنگساز و نوازنده‌ بیس) هم به عنوان تنظیم کننده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

آثارِ باکلام این آلبوم متاثر از فضاهایِ متفاوتی است که این دو هنرمند پیش از این در آثارشان تجربه کرده بودند؛ قطعه‌ «رگ خواب» با مطلعِ «رو سر بنه به بالین» از مولانا که برای تیتراژ پایانی فیلم «رگ خواب» ساخته شده است را می‌توان در ادامه‌ تجربه‌ تیتراژ پایانی فیلم «آرایشِ‌غلیظ» دانست.

بخش‌هایی از موسیقی بی‌کلامِ این اثر نیز متاثر از فیلم‌های دوران کلاسیک اروپاست و در قسمت‌هایی از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است.

این فیلم که به زودی اکران عمومی آن آغاز خواهد شد با بازى لیلا حاتمى و کوروش تهامى در سی‌وپنجمین جشنواره‌ فیلم فجر نمایش داده شد و لیلا حاتمی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آنِ خود کند.

همایون شجریان و سهراب پورناظری به تازگی آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» را منتشر کرده‌اند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =