معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هر گونه افزایش پرداخت یارانه باید با مجوز مجلس باشد یعنی نامزدها نمی‌توانند مستقل از نگاه مجلس به طرح بحث بپردازند.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره طرح وعده افزایش 3 تا 5 برابری یارانه نقدی از طرف برخی کاندیداهای ریاست جمهوری سال 96 گفت: هر گونه پرداخت باید به موجب قانون باید باشد هر نامزدی بگوید فلان رقم را به عنوان یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد باید دارای حکم قانونی باشد.

وی افزود: کسانی که وعده افزایش یارانه نقدی به مردم می دهند معلوم نیست مجلس شورای اسلامی با وعده های آنها موافقت کند و این مسئله تبدیل به یک قانون الزام آور شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: مقتضی عقل، مصلحت، سیاست و درایت آن است که هر نامزدی متناسب با منابع و وضعیت درآمدی و هزینه ای کشور قول دهد، از تأمین اعتبارات لازم برای اجرای آن قول و وعده اطمینان حاصل کند.

وی ادامه داد: توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر پیش از اجرا وعده ای نیاز به قانونگذاری و اخذ مجوز مجلس دارد نامزدها نمی‌توانند مستقل از نگاه مجلس به طرح بحث بپردازند. در مجموع هر گونه افزایش پرداخت یارانه باید با مجوز مجلس باشد یعنی مصوب قوه مقننه شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =