۰ نفر
۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
۵ هدیه روحانی به اقتصاد ایران

یک کارشناس بازار کار گفت: دولت یازدهم طی مدت فعالیت خود چند دستاورد مهم داشت که نباید آنها را کم اهمیت تلقی کرد.

حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت اشتغالی کشور اظهار داشت: دولت یازدهم در آغاز کار با شرایط خوبی در کشور مواجه نبود در واقع وضعیت بسیار بحرانی و سختی را از دولت گذشته تحویل گرفت.

وی افزود: تحریم‌های بسیار شدید بین‌المللی علاوه بر مسدود کردن دارایی‌های ارزی، نقل و انتقالات بانکی کشور را  با دنیا مختل کرده بود.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: همچنین عدم امکان واردات و صادرات محصولات و مواداولیه صنایع، هزینه‌های این اقدامات را برای کشور بسیار بالا برده بود.

حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: کاهش تولید و صادارات نفت، درآمد کشور را با مشکل اساسی روبه‌رو کرده بود. در کنار این اقدامات، اجرای ناصحیح و غیرکارشناسی هدفمندی یارانه‌ها مزید بر دیگر مشکلات شد و بازار کار کشور را به نفس نفس  انداخت و نهایتا با توقف همراه کرد.

وی متذکر شد: به‌هرحال مجموعه این اتفاقات در کنار سوءمدیریت گسترده در هزینه‌کرد منابع مالی و ذخایر کشور، علاوه بر بدهی گسترده، دولت را در اداره کشور با مشکل اساسی روبه‌رو کرد.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: از سوی دیگر، نبود اعتبار کافی و کثرت پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام به همراه تورم افسار گسیخته، کارنامه به‌جا مانده از دولت دهم بود.

حاج‌اسماعیلی با اشاره به اقدامات اشتغالی دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم طی مدت فعالیت چند دستاورد مهم دارد که نباید آنها را کم اهمیت تلقی کرد. اولین آن، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور است که علاوه بر رفع تهدیدات امنیتی از کشور، تولید و صادارات نفت را به حالت عادی برگرداند.

وی افزود: همچنین دولت تورم بالای 36 درصد را مهار و آن را تک‌رقمی کرده است. ثبات در بازار و کنترل قیمت‌ها از دیگر اقدامات خوب دولت طی مدت گذشته است.

این کارشناس بازار کار عنوان کرد: باید اعتراف کنیم که دولت در برخی کارها هم توفیق زیادی نداشته است. یکی از آنها، عدم اصلاح نظام بانکی است.

حاج‌اسماعیلی توضیح داد: نرخ بالای پول و عدم تامین آسان و ارزان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی،  جدی‌ترین آنها است. نبود و عدم ارائه برنامه کارشناسی و مدون برای احیای بنگاه‌های خاموش شده و مشکل‌دار و همچنین کاهش بیکاری در کشور، از ضعف‌های دولت فعلی است.

وی یادآور شد: همچنین دولت باید نسبت به اصلاح به موقع و درست قانون کار و نابه‌سامانی در روابط کار دست می‌زد.

این کارشناس بازار کار تاکید کرد: به‌هر حال باید شکرگذار باشیم که سیاست‌های دولت دهم ادامه پیدا نکرد و فعالیت دولت روحانی مسیر کشور را به ریل صحیح منتقل کرد.

حاح‌اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که در ادامه مسیر، مشکلات فعلی با کار کارشناسی برطرف شود و ادامه این دولت را در چهار سال آینده شاهد باشیم.

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    7 5
    در اصلاح نظام بانكي كه طرح هاي خوبي در دست اجراست..