۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

ایسنا نوشت: وزرای خارجه کشورهای گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که این گروه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک در متن این بیانیه آمده است: ما از برجام به عنوان بخش مهمی از رژیم عدم اشاعه جهان حمایت می‌کنیم. اجرای کامل و پیوسته برجام برای اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران امری ضروری است.

وزرای خارجه گروه هفت ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل و پیوسته تعهدات از سوی همه طرف‌ها تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در انجام وظیفه دشوار خود در ایران حمایت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما قویاً از انجام آزمایش های موشکی بالستیک که با قطعنامه 2231 سازمان ملل در تضاد است ابراز ناخرسندی می‌کنیم.

ما از ایران می خواهیم که با کمک به تلاش ها برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه ، عراق، یمن و دیگر بخش‌های منطقه نقش کلیدی را در خاورمیانه بازی کند و در جهت جلوگیری و مقابله با تروریسم و گسترش اقدامات خشونت انگیز با دیگر کشورها همکاری کند.

وزرای خارجه کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن از همه طرف‌ها و به خصوص دولت اسد و حامیان آن (ایران و روسیه) خواست تا اجازه دهند کمک‌های حقوق بشری لازم، مداوم و کافی به افراد نیازمند برسد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =