وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به خراسان جنوبی از سرمایه گذاری 2070 میلیارد ریالی دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت وزارت ارتباطات، محمودواعظی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بیرجند افزود : از ابتدای این دولت تا کنون 2070 میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد : همه 28 شهر این استان تا پایان دولت به نسل سوم تلفن همراه تجهیز می شوند و تلاش می کنیم روستا های استان هم به اینترنت مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای این دولت تاکنون، پهنای باند این استان، 18 برابر شده است ، افزود: همچنین شبکه انتقال داده به 4 برابر ابتدای این دولت افزایش پیدا کرده و تعداد مشترکین اینترنت استان، 9 برابر شده است .

واعظی با بیان اینکه تاکنون پایش فرکانس این منطقه از مشهد کنترل می شد ، گفت: از امروز با این افتتاح مرکز پایش طیف فرکانسی شرق کشور نیز به صورت مستقل، در این منطقه، انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این سفر 11 شهر به نسل 4 و 19 شهر نیز به نسل 3 تلفن همراه مجهز می شوند، تصریح کرد :از امروز 386 روستای این استان به اینترنت وصل شده و شبکه پهن باند ثابت TDL TE ایرانسل در شهرستان بیرجند راه اندازی می شود.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،716 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری 768 میلیارد ریال بهره برداری شد.

این پروژه ها شامل:403 پروژه همراه(سایتBTS و تجهیزات موبایل و...) با اعتبار632 میلیارد ریال، 118 پروژه دیتا با سرمایه گذاری44 میلیارد ریال، 82 پروژه فیبرنوری با سرمایه گذاری 38میلیارد ریال، 60پروژه سوئیچ با سرمایه گذاری28 میلیارد ریال، 9پروژه شبکه کابل با سرمایه گذاری16 میلیارد ریال و 44پروژه دیگر شامل(رادیو، WLL GSM، دکل و ...) با سرمایه گذاری10 میلیارد ریال است؛ که در مجموع، 716 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری 768 میلیارد ریال، بهره برداری شد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =