گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی دولت بر لزوم حمایت از تولید داخلی و اشتغال، تصمیمات مهمی را در مبارزه با قاچاق و ساماندهی واردات کالاهای پر مصرف اتخاذ کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛گمرک جمهوری اسلامی ایران در جدیدترین اقدام، ورود کالاهای مشابه تولید داخل مانند پوشاک، کیف، کفش، میوه و خشکبار و اقلامی از این قبیل را به صورت ملوانی و گذرمرزی ممنوع اعلام کرد.
همچنین با توجه به موافقت‌های انجام شده با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد کشور مستقر می‌شود. این در حالی است که تا پیش از این گمرک تنها در مبادی خروجی مناطق آزاد مستقر بود و گمرک نظارتی بر واردات کالا از مبادی ورودی این مناطق نداشت.

گمرک اهرم مبارزه با قاچاق پوشاک 

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولید و فروش پوشاک تهران با اشاره به جلسات فعالان صنعت پوشاک با مسئولان گمرک اعلام کرد : گمرک یکی از اهرم‌های مبارزه با قاچاق پوشاک است که استفاده از این اهرام می‌تواند در حداقل رسانی قاچاق پوشاک بسیار مؤثر باشد.
شیرازی با تأکید بر نقش گمرک در کاهش قاچاق پوشاک گفت: گمرک همواره یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری و مبارزه با قاچاق بوده است. کل اقدامات و سیاست‌های کشور در مبارزه با قاچاق را می‌توانیم یک بسته در نظر بگیریم که نقش گمرک در این بسته بسیار پررنگ است.

در عین حال که اقدامات هیچ یک از سازمان‌ها به تنهایی اثرگذار نیست. 
رئیس اتحادیه تولید و فروش پوشاک تهران تصمیمات جدید گمرک را در حمایت از پوشاک ایرانی دانست و گفت: باید برای خرید پوشاک ایرانی فرهنگ‌سازی انجام شود. مردم و مسئولان باید با تکیه بر خود اتکایی ایران در تولید، زمینه‌های رشد تولید ملی را مهیا سازنند. 

وی با تقدیر از تصمیم جدید مبنی بر اینکه دیگر وزن ملاک سنجش واردات پوشاک نیست، گفت: با توجه به تصمیمات جدید از این پس پوشاک با ملاک ثوب یا عددی وارد می‌شود. شیرازی به عملکرد رئیس محترم گمرک در بخش بازرگانی و تولید اشاره و تصریح کرد: سوابق دکتر کرباسیان در وزارت بازرگانی و بخش‌های تولید در حمایت گمرک از بخش تولید مؤثر است. این فعال صنعت پوشاک همچنین اعلام کرد؛ تعرفه راهکار مناسبی برای حمایت از تولید ملی نیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =