پاسخ شهردار منطقه ۱۰ تهران به مشکلات مردم؛ ترافیک، کمبود پارکینگ، ساخت پل عابر پیاده و سدمعبر

شهردار منطقه ۱۰ تهران امروز در نشست خبری خود به سئوالات سرویس مشکلات مردم پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس بابا زاده شهردار منطقه 10 تهران در یک نشست خبری گزارشی از عملکرد خود در سال 95 ارائه کرد. در این نشست، خبرنگار سرویس مشکلات مردم، مشکلاتی که شهروندان مطرح کرده بودند را با او در میان گذاشت.
پرسش و پاسخ کوتاه این مدیر شهری را در پایین می خوانید:

مردم از مشکلات ترافیکی در خیابانهای کم عرض منطقه 10 گلایه دارند، چه اقداماتی برای حل مشکل ترافیک شده؟
در حوزه ترافیک، اصلاح هندسی در 15 نقطه منطقه داشتیم. یکی از نقاط مهم، خیابان امام خمینی (ره) (سپه سابق) است. بازگشایی تقاطع ها اصلی ترین خواسته شهروندان همجوار این خیابان بوده است. کمبود پارکینگ یکی از اصلی ترین مشکلات منطقه 10 است. لذا سعی کردیم به دلیل کمبود زمین، از پارکینگ های مکانیزه استفاده کنیم که در 3 نقطه این پارکینگ ها مستقر شده است. همچنین دو پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 800 خودرو در منطقه با مشارکت بخش خصوصی آماده صدور پروانه ساخت است. همچنین پارکینگ های روباز در منطقه با ظرفیت 200 خودرو ساماندهی شده است.

تعداد زیادی از کامنتهای گلایه آمیز شهروندان درباره واگذاری کنار خیابان آذربایجان جنب متروی نواب به بیمارستان اقبال داشتیم. چرا خیابان به این بیمارستان برای پارک خودروی پرسنل اختصاص داده شده؟
مسئله ای که درباره بیمارستان اقبال مطرح شده را اطلاع نداشتم. حتما ورود پیدا می کنیم. این بیمارستان خصوصی است و طبعا اینطور نباید باشد.

تعدادی از شهروندان درباره کمبود پل عابر پیاده در خیابان آزادی به خصوص در تقاطع خیابان بهبودی گلایه کرده اند. در این باره چه اقدامی شده؟
از نظر ما هم تعداد پل های عابر پیاده واقع در خیابان آزادی، به لحاظ عبور اتوبوس تندرو (BRT) کم است. محور تحت پوشش منطقه ما از بزرگراه یادگار شروع می شود و تا بزرگراه نواب ادامه دارد. برای احداث پل های عابر پیاده در این بخش از خیابان آزادی، یکی دو نقطه پیش بینی شده و در سال 96 دنبال می کنیم پلها به صورت عادی احداث شود، چون امکان احداث پل مکانیزه نیست.

گلایه های زیادی از سدمعبر و مشاغل مزاحم شهری از سوی شهروندان داریم. در این حوزه چه اقداماتی شده؟
مشکل سد معبر وانتی ها و مزاحمت واحدهای صنفی در همه مناطق تهران، وجود دارد و چون منطقه ما بافت فشرده ای دارد، این مشکل بیشتر به چشم می آید. ما برای حل این مشکل دو بازارچه را در منطقه ایجاد کردیم تا در طول هفته کسانی که به صورت سدمعبر کسب و کار می کنند، در آنجا فعالیت کنند. به همین دلیل تعداد مزاحمهای سدمعبر وانتیها کمتر شده ولی کاملا از بین نرفته است، هرچند این پدیده چیزی نیست که بتوان کامل از میان برد. چون شما وقتی خودرو سدمعبر کننده را عبور می دهید، در خیابان دیگری سد معبر می کند. از راهنمایی و رانندگی هم درخواست کمک کرده ایم تا به حداقل مشکل در این بخش برسیم.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    15 0
    عدم پل عابر پياده در تقاطع امام خميني و رودكي مشگل بسيار زيادي براي عبور مردم از خيابان شده كه خودرو ها با سرعت بالا از آن عبور مي كنن عرض كم خيابانها و كوچه وضعيت منطقه 10 تهران بسيار وخيم مي باشد آقاي شهردار
  • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    3 1
    منطقه ده ،بدترین منطقه تهرانه، نه پارکینگی نه کوچه خوبی نه خیابان نه پل ، یه بچه ام میدونه چهارراه وثوق پل عابر میخاد