«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز کاوش های باستان شناسی در تل کمین مرودشت خبر داد و گفت: با برنامه تعیین عرصه و حریم با روش گمانه زنی ، بررسی ژئوفیزیک و سیستماتیک ، همچنین تهیه پرونده ثبت ملی و مستند نگاری تل کمین واقع در شهرستان مرودشت موافقت شده است

مصیب امیری اظهار داشت: بر اساس قانون حفظ آثار ملی با انجام عملیات کاوش تل کمین واقع در شهرستان مرودشت به سرپرستی مشترک نوروز رجبی و دکتر جان واک مایر و نظارت ابراهیم قزلباش و با مشاورت علمی و راهبردی دکتر علیرضا سردری زارچی، در قالب هیئت مشترک ایرانی - آلمانی به مدت یک ماه موافقت شد. وی افزود: این گروه باستان شناس کاوش خود را در این اثر تاریخی آغاز کردند .
مدر کل میراث فرهنگی فارس در خصوص اعتبار اختصاص یافته به این پروژه اضافه کرد : اعتبار این پروژه از ابتدا تا پایان عملیات کاوش، از سوی دانشگاه گوته کشورآلمان تامین می شود و پس از پایان عملیات کاوش، تمامی اشیا موزه ای و مطالعاتی به دست آماده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل خواهد شد.
به گفته امیری همچنین نتایج پژوهش های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی-پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می گردد.
گفتنی است ، در فاصله 5 کیلومتری نقش رستم و 9 کیلومتری تخت جمشید تپه معروف به تل کمین حسن آباد قرار گرفته است که دارای شواهد فرهنگی و تاریخی شامل سفال هایی با رنگ نخودی، خاکستری ، ساده و چرخ ساز مربوط به دوره هزاره دوم پیش از میلاد می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =