یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ستاد تبلیغات انتخابات دولتی نیست که آقایان در اعتراض به تصمیم عدم پخش مناظره‎های زنده، به دولت حمله می‎کنند؛ گفت: برخی نامزدها خود را برای تخریب دولت در مناظره‎ها آماده کرده‎اند.

حجت الاسلام رسول منتجب‎نیا قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حمله به دولت به بهانه تصمیم ستاد تبلیغات انتخابات مبنی بر پخش غیر زنده مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مقامات قضایی و رییس صداوسیما هم عضو این ستاد هستند. این ستاد دولتی نیست که آقایان آتش توپخانه را علیه دولت روشن کرده اند!

وی با اشاره به مناظره های سال 88 خاطرنشان کرد: در آن مناظرات شاهد بداخلاقی، تهمت و افترا به اشخاص بزرگ نظام بودیم و کسی که این تهمت ها را زد در تایید صلاحیتش تجدیدنظر نشد. به کسانی هم که تهمت زده شد، اجازه ندادند که از خودشان دفاع کنند. شاید آن اتفاقات در تصمیم ستاد تبلیغات انتخابات موثر بوده است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی، افزود: برخی تحلیلگران می گویند که نامزدهای اصولگرایان می آیند تا در مناظره‎ها دولت و رییس جمهور را تخریب کنند و بعد به نفع نامزد اصلی اصولگرایان کنار بروند. اگر این مناظره ها زنده پخش نشود این برنامه آنها شکست می خورد. به خاطر همین آنها برآشفته شده اند و علیه روحانی جبهه گیری کرده اند. آنها خود را برای مشوش کردن افکار عمومی آماده کرده اند.

منتجب‌نیا در پایان گفت: رییس جمهور هم موافق پخش زنده مناظره‌هاست. اما باید راه حلی در نظر گرفته شود تا در مناظره ها بداخلاقی رخ ندهد. صدا و سیما هم نباید تریبون بداخلاقی باشد. اگر قرار باشد مناظره‎ها زنده پخش شود، باید مجری مناظره اجازه ندهد کسی تهمت و افترا بزند و اگر کسی این کار را مرتکب شد، باید بلافاصله در دادگاهی اتهام خود را اثبات کند و اگر نتوانست باید رد صلاحیت شود.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657089

برچسب‌ها