ایرنا نوشت: 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه پس از تهدید کره شمالی در مورد هدف قراردادن این کشور با بمب اتمی، گفت: پیونگ یانگ باید به جای سلاح های کشتارجمعی برای رفاه شهروندان خود سرمایه گذاری کند که مدت طولانی است رنج می برند.

دولت کره شمالی پس از اینکه وزیر امور خارجه استرالیا گفت کره شمالی ممکن است در معرض تحریم های بیشتر استرالیا قرار گیرد، کانبرا را تهدید به تلافی هسته ای کرد.
به نوشته تارنمای شبکه 'اسکای نیوز' استرالیا، بیشاپ گفت که تهدید هسته ای کشورهای دیگر توسط کره شمالی تاکید بر نیاز برای کنارگذاشتن سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک توسط پیونگ یانگ است.


وی گفت: کره شمالی اگر کنترل نشود در حال حاضر یک تهدید بزرگ برای همسایگان و منطقه وسیع تری از جمله استرالیا است.
وزیر خارجه استرالیا همچنین گفت که در صورت ادامه اجرای برنامه هسته ای کره شمالی، پیونگ یانگ قابلیت هدف گیری استرالیا را نیز بدست می آورد و به همین دلیل این برنامه خطر بزرگ و جدی برای کانبرا محسوب می شود.
به گفته وی، دولت کره شمالی باید به جای سلاح های کشتار جمعی برای رفاه شهروندانش که مدت طولانی است رنج می برند، سرمایه گذاری کند.


یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی شنبه شب تهدید کرد: اگر استرالیا برای منزوی سازی و فرونشاندن پیونگ یانگ به عنوان یک شوک دهنده با رهبری آمریکا پافشاری کند، اقدامی در راستای خودکشی این کشور خواهد بود و با حمله هسته ای نیروی استراتژیک کره شمالی مواجه خواهد شد.
جولی بیشاپ پس از این تهدید گفت: تحریم های هفته گذشته 'روشن ترین پیام ممکن' به کره شمالی بود که کانبرا این رفتار را تحمل نخواهد کرد.


وزیر امور خارجه استرالیا روز سه شنبه هفته گذشته نیز هشدار داد برنامه سلاح هسته ای کره شمالی می تواند 'تهدید جدی' برای استرالیا به شمار آید، مگر اینکه این برنامه توسط جامعه بین المللی متوقف شود.
وی از تغییر استراتژی آمریکا در مورد کره شمالی حمایت کرد و گفت: همه گزینه ها از جمله اقدام نظامی روی میز هستند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا نیز که گفته صبر راهبردی کشورش در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.
از سوی دیگر 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا و 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا روز شنبه در مورد تهدید هسته ای کره شمالی مذاکره کردند.
مایک پنس پس از دیدار با نخست وزیر استرالیا، گفت در صورتی که چین، کره شمالی را مجبور به دست برداشتن از برنامه سلاح هسته ای نکند، دولت ترامپ و متحدانش کره شمالی را به این کار وا می دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    1 6
    امیدوارم کره کل استرالیا رو با مردم نادانش زیر آب ببره. 90 درصد کلاهبردارهای فراری ایران در استرالیا دارن حال میکنن. یکیشون همکار سابق ما بود که کلی اختلاس کرد و الان دو ساله اونجا هنوز تو تعطیلاته