الهه کولایی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره پایبندی به سهم زنان در فهرست انتخاباتی شوراها گفت: براساس تجربه‌های پیشین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور ۳۰درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی مورد تأکید قرار گرفته است، همچنان که حضور ۲۰درصدی جوانان مورد تأکید قرار گرفت. در میان زنان و جوانان همپوشانی هم در نظر گرفته شد.

سینا قنبرپور: تنها ۲۲ روز دیگر تا انتخابات شوراهای شهر و روستا باقیست و درحالی که قرار است ۱۵اردیبهشت فهرست نامزد شوراها توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام شود زمزمه‌هایی مبنی بر قرارگرفتن تنها ۴ زن در این فهرست نگرانی‌هایی را رقم زده و این پرسش را پیش رو قرار داده که آیا اصلاح‌طلبان که وعده داده بودند ۳۰درصد از فهرست را به زنان اختصاص می‌دهند زیر قول خود زده‌اند؟

الهه کولایی درپایخ به این پرسش به خبرآنلاین می‌گوید: با درنظر گرفتن ضرورت حضور زنان در مدیریت شهری در جهت رفع نیازهای گوناگون شهروندان و اعتماد عمومی نسبت به تعهد و مسئولیت‌پذیری زنان و به ویژه پاکدستی و اصلاح‌طلبی آنان، شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با وفای به عهد بر حضور ۳۰درصدی زنان و ۲۰درصدی جوانان در لیست‌ها اقدام کند.

آنچه در ادامه مي‌خوانید مشروح نظرات این عضو حقیقی شورای عالی اصلاح‌طلبان درباره سهم زنان در فهرست‌ انتخاباتی در تهران و شهرهای بزرگ است؛

به موعد اعلام فهرست انتخاباتی نزدیک‌شده‌ایم و تب و تاب چگونگی تدوین فهرست اصلاح‌طلبان موجب شده شایعه‌هایی به گوش برسد و زبان به زبان بین مردم نقل شود که تنها ۴ زن در فهرست تهران قرار می‌گیرد و در فهرست شهرهای بزرگ نیز تعداد خیلی کمتر خواهد شد. آیا فکر می‌کنید واقعاً اصلاح‌طلبان از سهمی که قول داده بودند به زنان بدهند کم کنند؟

به دلیل کثرت ثبت‌نام‌ها و مشتاقان خدمت در کسوت نمایندگان مردم در شورای شهر این نوع مباحث چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه براساس تجربه‌های پیشین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور ۳۰درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی مورد تأکید قرار گرفته است، همچنان که حضور ۲۰درصدی جوانان مورد تأکید قرار گرفت. در میان زنان و جوانان همپوشانی هم در نظر گرفته شده بنابراین رویکرد موفقی که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته بود از نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دور نماند. این سهم خوشبختانه با توجه به سهم ناچیز زنان در مدیریت شهری و اهمیت دیده شدن و به حساب آوردن توانمندی‌های گوناگون زنان و شایستگی‌های غیرقابل چشم‌پوشی زنان، در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مورد تأکید و تأیید قرار گرفته ‌است.

اما برخی می‌گویند حرفی مطرح شده و حالا فراموش شود. کما اینکه هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بزرگان طیف اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها اقدام کنند. علاوه بر اینکه گرچه قرار است سهم جوانان شامل زنان و دختران جوان شود ولی باز هم آقایان این سهم را از آن خود می‌دانند و می‌گویند برای زنان سهم تعیین شده است.

انتظار می‌رود همانطور که در دوره پیشین انتخابات زنان حضور تاثیرگذاری در لیست‌ها به نمایش بگذارند اینک در آستانه انتخابات شوراها نیز چنین شود. با درنظر گرفتن ضرورت حضور زنان در مدیریت شهری در جهت رفع نیازهای گوناگون شهروندان و اعتماد عمومی نسبت به تعهد و مسئولیت‌پذیری زنان و به ویژه پاکدستی و اصلاح‌طلبی آنان، شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با وفای به عهد بر حضور ۳۰درصدی زنان و ۲۰درصدی جوانان در لیست‌ها اقدام کند. ان‌شاالله برای چرخش نخبگان به عهدی که با مردم بستند پایبند هستند و این امکان را فراهم خواهند کرد تا تجربه‌های موفق در مدیریت شهری در کشور ما به ویژه در شهرهای بزرگ تکرار شود و زنان بتوانند متناسب با توانمندی‌های و مهارت‌های به دست آمده، مدیریت شهری را برای خروج از چالش‌های پیش آمده کنونی تحت تأثیر خود قرار دهند و نقشی اثرگذار برعهده گیرند

پس از تأیید صلاحیت‌ها و اعلام افراد واجد شرایط از آنجا که ژنرال‌های اصلاح‌طلب حضور دارند سخن از این نکته به میان آمده است که برای بستن فهرست با توجه به محدودیت فهرست از سهم زنان و جوانان به نفع آنان کم می‌شود. آیا ممکن است اصلاح‌طلب قول خود را مبنی بر تعیین سهم ۳۰درصدی زنان برای پوشش افراد دارای سابقه زیرپا بگذارند؟

رفتار آقای دکتر عارف در انتخابات سال ۱۳۹۲ چشم‌پوشی از منافع و مصالح فردی به نفع مصالح و منافع ملی بود که مسیر تحولات در کشور را تغییر اساسی و بنیادین داد. اینک این اقدام آقای عارف الگویی است فراروی همه اصلاح‌طلب که برای تک‌تک خود این وظیفه را در حمایت از شیوه‌ها و مسیرهای تأمین منافع عمومی سرمشق قرار دهند و تعهد عملی خود را در پیشگاه ملت به نمایش بگذارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =