میزان نوشت: معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: استفاده از گوشت های تازه ذبح شده، امکان ابتلا به تب کریمه را افزایش می دهد.

محمود نبوی، در ادامه خبر چند روز گذشته مبنی بر ابتلای تعدادی از کارگران کشتارگاه زاهدان به تب کریمه، گفت: براساس پیگیری های انجام شده، 13 نفر از کارگران کشتارگاه زاهدان به تب کنگو مبتلا شدند که بلافاصله کار درمانی آنها آعاز شد.

وی ادامه داد: این کارگران که هنگام ذبح به تب مبتلا شدند، تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند. در حال حاضر بیماری کنترل شده و خطری مردم را تهدید نمی کند.

معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت افزود: تب کریمه کنگو، بیماری است که از طریق ذبح دام به انسان منتقل شده و در کشتارگاه ها شایع و قصاب ها و کارگران کشتارگاه ها را تهدید می‌کند.

نبوی در مورد علائم این بیماری گفت: این بیماری با علائم تب شدید، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات در بدن بروز می کند.

معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: استفاده سریع از گوشت های تازه ذبح شده ، امکان ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد. به مردم توصیه می کنیم گوشت های تازه ذبح شده را حتما بعد از 24 ساعت نگهداری در یخچال، تیکه کرده و استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در خصوص گوشت های بسته بندی شده در فروشگاه ها، مشکلی وجود ندارد و در صورت آلودگی احتمالی گوشت ها به تب کریمه، با گذشت 6 ساعت، بیماری از بین می رود.

تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که به علت ارتباط انسان با دام آلوده منتقل می شود.

۴۷۲۳۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =