رقابت 6 هزار و 609 نامزد شورای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل

لیست نامزدهای شورای شهر و روستا در این استان نهایی شد و 6 هزار و 609 نامزد شورای شهر وروستا در این استان رقابت های انتخاباتی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصیری افزود: از این تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد.

وی به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.

نصیری از تایید صلاحیت100درصدی نامزدهای شورای شهر و روستا در بیشتر شهرستان های استان خبر داد و بیان کرد: در بیشتر 26 شهر این استان شاهد تایید صلاحیت 100در صدی نامزدهای شورای شهر هستیم که این نشانگر حمایت از حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید است.

وی اضافه کرد: مجموع تعداد رد صلاحیت شدگان در این شهرها به 15 نفر هم نمی رسد و دلیل این امر برمی گردد به عملکرد و بررسی هیات های اجرایی که در بررسی صلاحیت ها نهایت حقوق شهروندی را مراعات کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: تعداد رد صلاحیت شدگان نامزدهای شورای شهر در پارس آباد صفر ، گرمی صفر ،سرعین صفر ، بیله سوار صفر، اردبیل 3 نفر ،مشگین شهر 2نفر،نمین یک نفر،، کوثر یک نفر ،نیر یک نفر و خلخال یک نفر اعلام شده است.

نصیری گفت: تعداد واجدان شرایط رای در استان اردبیل 950 هزار نفر است که 38 هزار و 880 نفر آن رای اولی می باشند و در این انتخابات یک هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل پیش بینی شده است.

انتخابات پنجمین دوره شورای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =