'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا اعلام کرد 'نیل پراکاش' تحت تعقیب ترین تروریست استرالیا انتظار می رود از ترکیه استرداد شده و در این کشور محاکمه شود.

 

به گزارش ایرنا، این تروریست متولد شده در ملبورن استرالیا ماه نوامبر سال گذشته پس از این که ادعا شد در حمله هوایی در عراق به هلاکت رسیده است، در ترکیه دستگیر شد.
این تروریست استرالیایی از سران گروه تروریستی داعش به شمار می رفت و یک چهره کلیدی در جنگ تبلیغاتی داعش بود.
به نوشته روز جمعه تارنمای 'اسکای نیوز' استرالیا، ترنبول گفت که روند استرداد این تروریست در جریان است و پراکاش به زودی در استرالیا با عدالت روبرو خواهد شد.
نخست وزیر استرالیا به کانال هفت تلویزیون کشورش گفت: ما درپی انتقال 'نیل پراکاش' که یکی از سرمایه های کلیدی داعش است به استرالیا هستیم تا در دادگاه محاکمه شود.
وی گفت: ما می خواهیم این تروریست را در چند ماه بازگردانیم.
پراکاش با اتهاماتی در ترکیه نیز روبروست و نخست وزیر استرالیا گفت که سیستم قضایی مجبور به طی روند قانونی برای استرداد این تروریست است.
وی پیش از این نیز گفته بود: پراکاش یکی از خطرناک ترین افراد در منطقه است.
یک مقام ارشد ترکیه نیز هفته گذشته در گفت وگو با شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا گفته بود کشورش قصد داد 'نیل پراکاش' تروریست بدنام استرالیایی را با هدف محاکمه به استرالیا مسترد کند.
'نیل پراکاش' معروف به 'ابو خالد کامبوجی' سال 2013 استرالیا را ترک کرد. وی متهم به برنامه ریزی و توطئه برای یک حمله تروریستی در روز 'آنزاک' است.
دیده بان تروریسم ترکیه نام 420 مظنون تروریست استرالیایی که متهم به سفر به این کشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه هستند را در فهرست 'ممنوع الورودی'های خود قرار داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =