واحد مرکزی خبر نوشت: مالکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا امروز شنبه اعلام کرد دولت خود را برای مقابله با هر گونه تهدید امنیتی و حمله سایبری به زیرساختارهای حیاتی و مهم این کشور آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، در پی موجی از حملات سایبری به سامانه های رایانه ای در سراسر جهان ،‌ نخست وزیر استرالیا امروز تاکید کرد دولت استرالیا برای مقابله با هر گونه تهدید حمله سایبری آمادگی دارد.

ترنبال تاکید کرد:« ما به نظارت نزدیک بر اوضاع ادامه می دهیم و آمادگی داریم تا با هر گونه تهدیدی که امنیت سایبری زیرساختارهای حیاتی کشور را به خطر بیندازد ، مقابله کنیم. »‌

مرکز امنیت سایبری استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد هنوز گزارشی از حملات سایبری در این کشور که موجب قفل شدن رایانه ها و درخواست برای دریافت پول شده باشد، دریافت نکرده است. با این همه کارشناسان این مرکز هشدار دادند بسیاری از شبکه ها در استرالیا در برابر آلودگی به بدافزارها آسیب پذیر هستند. 

گفته می شود بدافزاری به نام واناکرای WannaCry شمار زیادی از رایانه ها را در مراکز مختلف در  صدها کشور جهان از جمله بیمارستانها و مراکز درمانی در انگلیس ،‌ وزارت کشور روسیه و شرکت راه آهن دولتی آلمان آلوده کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    به امید روزی که از لحاظ سایبری و غیر سایبری ضربه بخوره و کلا سرنگون بشه