قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران: انتظار مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی را نداشتیم

امیرمسعود شهرام‌نیا در نشست خبری آخرین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران درباره مشکلات و نواقص سی‌امین دوره این رویداد توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در نشست خبری امروز، شنبه 23 اردیبهشت درخصوص برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب و مشکلات و نواقص آن گفت: «بدون شک در روند برگزاری نمایشگاه کاستی‌ها و نواقصی بوده و ادعای برگزاری بدون نقص نمایشگاه را نداریم اما به نظرم در مجموع اتفاقات خوبی در این دوره از نمایشگاه افتاد و مخصوصا در بخش بین‌الملل قدم‌های جدی‌تری برای تعامل با دنیا برداشته‌ایم.»

او همچنین گفت: «بحث بورسیه نمایشگاه کتاب را راه‌اندازی کردیم که به نظر به ارتباط نشر ایران با نشر بین‌الملل بسیار کمک کرد. امسال هیئت‌های مختلفی از نشر کشورها مثل چین، ایتالیا، آلمان، ترکیه، تاجیکستان، فرانسه‌، عمان و غیره را شاهد بودیم و گفت‌وگوهای جدی همراه داشتند.»

شهرام‌نیا افزود ضمن مثیت دانستن واسپاری امور نمایشگاه به صنوف گفت: «برخی مشکلات اجرایی که سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم مثل مشکل اطلاع‌رسانی در نمایشگاه سی‌ام به حداقل رسید و حجم گلایه‌های این بخش به شدت کاهش داشت. سیستم حمل و نقل دسترسی به نمایشگاه و شرایط خدماتی هم رشد کیفی داشتند، شرایط پارکینگ‌ها هم بهتر از گذشته بود.»

او درباره مشکلاتی که بارش باران در روزهای پایانی هفته اول نمایشگاه ایجاد کرد، توضیح داد: «مسئله ما امسال بحث ورود آب باران به سازه‌های مسقف و ساختمان‌های اصلی شهر آفتاب بود. ما واقعا انتظار نداشتیم که در بخش ساختمان‌های دائم نیز مثل سال گذشته با مشکل ورود آب مواجه شویم. همچنین حتی یک سالن نیز به سالن‌های مسقف شهر آفتاب اضافه نشد که این از خواست‌های ما برای پیگیری است. با این حال در مجموع با توجه به رشد 15 درصدی بازدیدکنندگان و 12 درصدی میزان فروش به نظرم نمایشگاه نسبتا موفقی را پشت سر گذاشتیم ولی باید تلاش کنیم آنهم حالا که سی سالگی نمایشگاه به پایان رسیده و دوران بلوغ را می‌گذراند به ایده‌آل‌ها نزدیک شویم.»

شهرام‌نیا در توضیح روند پرداخت خسارت ناشرانی که از ورود آب به سالن‌ها با مشکل مواجه شده بودند، نیز گفت: «برآورد اولیه خسارت 200 میلیون تومان است که تا دیروز 150 میلیون تومان که بخش عمده آن را سازمان زیباسازی شهرداری به عهده گرفته؛ پرداخت شده است. البته ادعاهای جدیدی نیز از دیروز مطرح شده یا حتی انصراف از دریافت خسارت نیز داشته‌‌ایم.»

او درباره بحث نظارت و پیگیری درخواست‌ تکمیل شهر آفتاب، گفت: «باید بین آماده‌سازی سازه‌های دائم و موقت تفکیک قائل شد. همانطور که اشاره شد در بحث سالن‌های دائم هیچ کار قابل توجهی صورت نگرفت و تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاد. یعنی نه یک ساختمان اضافه شد و نه تواقص سال گذشته برطرف کردیم. در بحث سازه‌های موقت نیز 43 دستگاه مدیریت شهری وظایف و کار خودشان را انجام دادند هر چند در برخی موارد به دور از نقص هم نبود اما بی‌انصافی است که اگر مثلا تلاش‌های بچه‌های آتش نشانی را نادیده بگیریم.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =