ایرنا نوشت: به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، مخالفان دولت ونزوئلا، یکی از هواداران نیکلاس مادورو رئیس جمهوری آن کشور را به اتهام 'دزدی' آتش زده و وی را روانه بیمارستان کردند.

مادورو دیشب در جریان یک سخنرانی تلویزیونی مخالفانش را به جنایت علیه بشریت متهم کردوگفت:اورلاندو فیگورای 21 ساله تنها به آن دلیل که از هوادارن او بوده سوزانده شد.

مادورو گفت:'فردی را آتش زدند، کتک زدند و با چاقو مضروب کردند. کم مانده بود که دسته جمعی او را به باد کتک بگیرند تنها به این دلیل که فریاد زده بود چاویست (هوادار چاوز و سوسیالیست های حاکم) است.'
رویترزبه نقل از شاهدان عینی و از جمله عکاس خود نوشت که حدود 100 نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات ضد دولتی کاراکاس، فیگورا را به دزدی متهم ، او را احاطه کرده و بر سرش بنزین ریخته و آتشش زدند.

گرچه برخی خواهان مرگ این مرد بودند ولی دیگران به او کمک کرده و نجاتش دادند. مادورو که در تلویزیون فیلم این واقعه را نشان می داد گفت که فیگورا در بیمارستان بستری شده تا سوختگی های شدیدش درمان شود.
درجریان سخنرانی هفتگی مادورو همچنین تصاویر ضرب و جرح یک شخص دیگر و پرتاب کوکتل مولوتف نمایش داده شد.
مادورو گفت که مخالفانش می خواهند با کمک آمریکا کودتایی خونین انجام داده و روز به روز چاویستاهای بیشتری را در داخل و خارج از ونزوئلا آزار و اذیت می کنند.
مخالفان دولت، مادورو را به دیکتاتوری متهم کرده و او را مسبب اوضاع وخیم اقتصادی ونزوئلا می دانند. آنان روی بسیاری از دیوارهای پایتخت شعار 'مادورو قاتل' را نوشته اند.
به گزارش ایرنا، دولت ترامپ پنجشنبه پیش تحریم هایی را علیه یک قاضی ارشد و هفت عضو دیگر دادگاه عالی ونزوئلا اعمال کرد. تحریم های جدید با هدف اعمال فشار روی مادورو و هواداران وی که در تلاش برای سرکوب مخالفان و معترضان در خیابان هستند، اعمال شده است.

از 12 فروردین که تظاهرات ضد دولتی ابعاد گسترده ای یافت تاکنون نزدیک به 50 نفر کشته و چند صد تن نیز مجروح شده اند. ونزوئلا با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان است و تورمی افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی شده است؛ به طوری که مردم این کشور گاه چندین ساعت را در صف های طولانی می گذارنند.
رئیس جمهوری ونزوئلا تاکنون با وجود نارضایتی های گسترده از استعفا خودداری کرده است.
نظرسنجی ها این چنین برآورد می کنند که از هر 10 تن در ونزوئلا، هفت تن خواهان برکناری مادورو هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =