ایرنا نوشت: نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطرح شدن مسائلی مانند رای حلال و حرام در جامعه مانند تیغ دو لبه است و اگر درست مراقبت نشود ممکن است به اصل انتخابات ضربه بزند.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی  افزود: اگر ایراد، اشکال یا حتی تخلفی در برگزاری انتخابات رخ داده باید از طریق مجاری قانونی رسیدگی شود و اگر رسیدگی نشود، فرد متخلف حاشیه امن پیدا می کند و ممکن است به سلامت انتخابات لطمه وارد شود.
وی بیان کرد: در عین حال برخورد با افراد متخلف نیز باید از مجاری رسمی انجام شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینگونه موضوعات نباید رسانه ای شود و لازم است در محافل خاص و در جایگاه خود که همان مجاری رسمی و قانونی است مورد پیگیری و برخورد قرار گیرد و به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی متکی به آرای مردم است گفت: این نظام با رای مردم و رفراندوم عمومی شکل گرفته و همه نهادهای نظام نیز با رای مردم تشکیل شده است.
حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: رئیس جمهوری با رای مردم انتخاب می شود و حتی رهبری نظام نیز با یک واسطه از طریق خبرگان رهبری در این جایگاه قرار می گیرد لذا نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردم سالار و رای مردم در این کشور بسیار محترم است.
وی افزود: متوسط انتخابات برگزار شده در کشور، تقریبا به عدد سال های عمر انقلاب می رسد و انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در نهایت سلامت برگزار شده و یکی از استوارترین انتخاباتی است که در جهان برگزار می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رای مردم در نظام هایی مانند آمریکا، متاثر از ثروت و قدرت و غیره است اما در نظام ما این عوامل کمترین تاثیر را در رای مردم دارند و مردم براساس انتخاب خود و با فهم و درک، افراد را انتخاب می کنند.
وی گفت: ممکن است در این میان تخلفات، اشکال و آسیب هایی باشد این در حالی است که این مسائل به بدنه ملت ارتباط ندارد زیرا مردم وظیفه خود را انجام داده اند و اگر اشکالی باشد مربوط به برگزارکنندگان است و باید از مجاری رسمی حل و فصل شود.
حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: این اتفاقات نباید شیرینی انتخابات را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جشن بزرگ ملی و دینی را در کام ملت به تلخی بکشاند.
وی افزود: اگر هر فردی ایراد و اشکالی در رابطه با انتخابات داشته باشد باید رفع و با متخلف برخورد شود زیرا رای مردم امانت است و باید محفوظ بماند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نیازی نیست این گونه مسائل بر سر زبان ها بیفتد و رسانه ای شود و خدای ناکرده اصل انتخابات که پیروزی ملت ایران بر دشمن است، آسیب ببیند.
به گزارش ایرنا برخی رسانه ها پنجشنبه هفته گذشته به نقل از آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کردند: آقای رئیسی در انتخابات 16 میلیون رای حلال بدست آورد؛ ما روز گذشته با آقای جنتی نشست داشتیم و در آنجا مطرح شد که مردم از شورای نگهبان انتظار دارند و می‌خواهند ببینند شورا چه قضاوتی می‌کند، شورای نگهبان وظیفه دارد همه آنچه اتفاق افتاده، برنامه‌های غلط، آرایی که ابطال شد و مناطقی که صندوق به آنها نرفته بود را خودش با دلیل بشناسد و به مردم اعلام کند.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز سپس در بیانیه ای خطاب به ملت ایران گفت: در جلسه ای جمله ای (درباره آرای حلال) گفتم که در فضای مجازی منعکس شد و هرکس تفسیری داشت که بعضا ناروا بود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه (29 اردیبهشت) با حضور چهار نامزد همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای؛ به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
73 درصد واجدان شرایط رای دادن در استان کرمان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =