سه کشور عربستان، مصر و امارات در پی بالا گرفتن تنش ها با قطر، محدودیت های جدیدی علیه این کشور وضع کردند.

به گفته مقام‌های امارات متحده عربی، بندر فجیره در شمال شرقی این کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است تمامی کشتی‌هایی که پرچم قطر را حمل می‌کنند و از این کشور عازم بنادر امارات هستند حق ورود به این بندر را ندارند. خبرگزاری رویترز که نسخه‌ای از این بیانیه را رویت کرده، به نقل از مقام دولتی در امارات گفته است این تعلیق تا اطلاع ثانوی لازم‌الاجراست.

همچنین، بر اساس گزارش رویترز چند بانک مصری همکاری خود را با بانک‌ها و موسسات مالی قطر را متوقف کرده‌اند. این خبرگزاری به نقل از چند مدیر عالی رتبه بانکی در امارات گفته است نقل و انتقال پول به دستور "مدیریت این بانک‌ها" به حالت تعلیق درآمده است. بر همین اساس بعضی بانک‌های اماراتی در ابتدا از دریافت ریال قطر هم خودداری کرده بودند. بانک مرکزی امارات از بانک‌ها خواسته ریال قطر را بپیذیرند.

در همین راستا رویترز در خبر اختصاصی دیگری گزارش داده که مصر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهایی که مبداشان قطر است، خواهد بست.

مدیران بنادر عربستان نیز به مسئولان شرکت‌های کشتی‌رانی و بنادر در این کشور گفته‌اند از پذیرش کشتی‌هایی که حامل پرچم قطر هستند خودداری کنند. این دستورالعمل شامل کشتی‌هایی که مالکان آنها شرکت‌ها یا اشخاص قطری هستند هم می‌شود. بندر فجیره امارات هم پیشتر دست به اقدام مشابهی زده بود.

52311




برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =