ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی، پیش زمینه‌ای برای صلح میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یحیی السنوار( از اسرای آزاده جنبش حماس و یکی از سرسخت‌ترین دشمنان اسرائیل که ۲۳ سال است در حبس به سرمی‌برد) باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد فرزندانش در فلسطین شهید شوند یا در سمت پزشک و مهندس و بدون ترس در جهان گردش کنند.

وی مدعی شد: "حماس به طور جدی وضعیت نوار غزه را به سوی موصل و رقه پیش می‌برد!"

لیبرمن در ادامه گفت: اینجا چیزی بیش از جنگ وجود ندارد اما ما با همه نیرو و قدرت بر اهداف مشخص در نوار غزه واکنش نشان خواهیم داد.

وی همچنین گفت: هیچ نیتی برای اقدام نظامی نداریم اما نیتی هم برای خویشتن داری در مقابل هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی حماس وجود نداریم و با تمام نیرو و قدرت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز واکنش نشان خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای عربی مقدمه صلح فلسطین با اسرائیل است زیرا عادی سازی با کشورهای سنی میانه‌رو پیشرفتی را در زمینه تلاش‌های صورت گرفته در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد خواهد کرد.

لیبرمن طی سخنرانی خود در نشست کنست  تحت عنوان "رویکرد دیپلماتیک درخصوص غزه" گفت: نباید بپذیریم عادی سازی روابط با کشورهای عربی در گرو حل پرونده فلسطین است. اسرائیل توافقنامه صلح با مصر و اردن را بدون پایان دادن به درگیری با فلسطینی‌ها امضا کرده است.

وی مدعی شد: "کشورهای عربی باید درک کنند تهدید اصلی نگران کننده همان حماس، القاعده، حزب الله و داعش است"!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امکان دستیابی به صلح نهایی میان اسرائیل و فلسطین که بتواند به درگیری‌ها خاتمه بخشد، را نپذیرفت این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد روند صلح خاورمیانه را که از سه سال قبل به حالت رکود در آمده دوباره احیا کند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین سناریو دستیابی به توافق صلح مرحله‌ای و طولانی مدت است.

لیبرمن مدعی شد: "زمانی که به کیفیت و چگونگی فعالیت تشکیلات خودگردان نگاه می‌کنم هیچ صداقت، درستی و آمادگی حقیقی برای انجام مذاکرات و دستیابی به حل و فصل سیاسی با دولت اسرائیل را نمی‌بینیم. همه آن چیزی که می‌بینیم همان تلاش برای بازی کردن با ما و گوشه قرار دادن و منزوی کردن ما و وارد کردن بیشترین ضرر به ما در سطح بین‌المللی است و نیتی برای دستیابی به هیچ توافقی وجود ندارد و تنها چیزی که وجود دارد بازی دادن و سرزنش دولت اسرائیل است."

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =