یک عکاس بدخواب آمریکایی به نام نیکولاس برونو که از کودکی از اختلال فلج خواب یا همان بختک رنج می‌برد اما جرات نداشت مشکلش را با کسی در میان بگذارد بالاخره در 15 سالگی این معضل اختلال خواب را با بعضی از معلمانش مطرح کرد. او با پیشنهاد درمانی یکی از معلمانش به نام طراحی Sketching روبرو شد که به کمک آن بتواند با بیرون ریختن احساساتش در قالب تصاویر متفاوت خودش این اختلال را درمان کند که نتایج آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

فلج خواب (sleep paralysis) که در میان عوام به "بختک" معروف است به حالت ناتوانی در انجام حرکات ارادی حین خواب اطلاق می شـود یـک تـجربـه دلــهره آور و هراس انگیز است و اغـلب اوقات هنگام بیدارشـدن از خـواب یـا در مـوارد نـادر در لحظه  به خـواب رفتن رخ می‌دهد. فلج خواب از چند ثانیه تا چـند دقیـقه بـه طـول می انجامد.

نیکولاس برونو که چندین سال است در حوزه عکاسی مفهومی فعالیت می‌کند برای درمان این مشکل، تصاویری را خلق کرد که خودش در آنها نقش قربانی و موجودات ترسناک را بازی می‌کرد و اینگونه توانست اجساسات خود را بازسازی کند.

منبع: nicolasbrunophotography (سایت اختصاصی عکاس)

61265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    7 0
    من ده ها تجربه فلج خواب داشتم شاهد همه چیز هستی ولی هیچ کاری نمیتونی بکنی دستها و پاها حرکت نمیکنند و با اینکه چشم هایت باز هستن و خوداگاهی کاملی داری مغز دچار توهم نیز میشود باید تمام تلاشت را بکنی تا بتوانی یکی از انگشتانت را تکان دهی چند دقیقه ای در اوج استرس و ترس هستی و کاری نمیتوانی بکنی