بالغ بر 30 نفر از زندانیان استان مرکزی در کمیسون عفو مشمول تخفیف مجازات شده اند که در این بین مجرمین زیر حکم هم بوده است .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت : حفظ و روخوانی قر آن از جمله موارد موثر بر مشمول تخفیف قرار گرفتن این افراد بوده و این موضوع اشتیاق خوبی برای زندانیان برای تحت تعلیم قرار گرفتن روخوانی و حفظ قرآن شده است .
علی عباس فلاحتی مطلق با بیان این که در حال حاضر حدود هزار نفر از زندانیان زندان های استان در حفظ و روخوانی قرآن تحت تعلیم هستند افزود : علاوه بر این روخوانی نهج البلاغه و شرکت در جلسات آموزشی مفاهیم دینی به طور مستمر برای زندانیان فراهم است .
وی با اشاره به فعال بودن دو مدرسه برای سواد آموزی زندانیان در زندان اراک و ساوه گفت : تا کنون 26 نفر از زندانیان با ادامه دادن تحصیل موفق به اخذ دیپلم شده اند و تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دانشگاه نیز اندیشیده شده به طوری که زندانیانی که دانشجو هستند همراه با افراد عادی در جلسات امتحان شرکت می کنند .
مدیرکل زندان های استان مرکزی تشکیل کلاس های حرفه آموزی را با هدف ایجاد مهارت های کار برای زندانیان از جمله اقدامات مثبت برای کاهش جمعیت بازگشت مجدد به زندان ها دانست و گفت : کلیه زندانیان در بند نسوان و مردان همچنین کانون اصلاح و تربیت در کلاس های مختلف حرفه آموزی شرکت دارند و در حال حاضر 700 دار قالی در زندان های استان با مشارکت شرکت فرش ایران برپا شده است .
فلاحتی مطلق ساخت سطل های فلزی بزرگ زباله و آلاچیق پارک ها را اقدامی در جهت درآمدزایی برای زندانیان با مشارکت شهرداری اراک ذکر کرد و گفت : کلیه سطل ها و آلاچیق ها به سفارش شهرداری در زندان های استان تهیه و ساخته می شوند.
وی حمایت از خانواده زندانیان را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و افزود : با کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان خانواده هایی که مشکلات مالی دارند شناسایی شده و به مشکلات آنان در حد مقدور رسیدگی شده است برای تعدادی از این خانواده ها که فاقد مسکن بوده اند نیز از طریق انجمن و خیرین پیش بینی سرپناه امن شده است .
فلاحتی کمک به زندانیان جرائم غیرعمد را از طریق کمک های مردمی و جشن گلریزان از دیگر اقدامات حمایتی از زندانیان عنوان کرد و افزود : از سال گذشته 200 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار بازگشت به خانواده بودند که با حمایت های مردمی از ابتدای سال جاری 36 زندانی تا پیش از ماه مبارک رمضان و 24 نفر در جشن گلریزان با بدهی مالی نزدیک به یک میلیارد و 400میلیون تومان از بند آزاد شده اند و پرونده 20 نفر دیگر نیزبرای بررسی نهایی آزادی به تهران ارسال شده است .
وی خاطرنشان کرد : با اقدام خوبی که امسال در حمایت از زندانیان در سطح کشور شده آزادی رد مال نیز در برنامه های آزادی زندانیان گنجانده شده است که با اجرای این برنامه تا کنون آزادی 14 نفر با بدهی 245 میلیون تومان را داشتیم و حدود 50 نفر دیگر نیز در نوبت رسیدگی قرار دارند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =