برگزاری آزمون‌های پزشکی به صورت الکترونیکی

ایرنا نوشت: رئیس مرکز سنجش آزمون پزشکی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه دستبرد در سوالات و یا لو رفتن آزمون ها، دستگاه هوشمند طراحی سوال و جواب از یکی از کشورهای خارجی خریداری شود.

سید محمد حسین پورکاظمی روز دوشنبه درحاشیه افتتاح مرکز سنجش آموزش پزشکی این مطلب را با اشاره به لو رفتن سوالات امتحانی یکی از مقاطع تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داد.

پورکاظمی گفت: از این دستگاه می توان در برگزاری آزمون ها استفاده کرد به این شیوه که سوال و جواب، سر جلسه امتحان به شرکت کنندگان داده می شود و امکان سوء استفاده از سوالات وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه گفت:آزمون های پزشکی باید به صورت الکترونیکی برگزار شود. این امر را به واحد سنجش همه دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم؛برگزاری الکترونیکی آزمون های پزشکی بطور قطع به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی واحد آزمون های الکترونیکی در مرکز سنجش آزمون های پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری دانشگاه مجازی علوم پزشکی این امر محقق شده است.

این مقام مسئول ایجاد بانک سوال آزمون های پزشکی را در مرکز سنجش امری ضروری دانست و گفت: این بانک نیز باید الکترونیکی شود و درهمین راستا نیز برنامه های پیش بینی شده است.

پورکاظمی درعین حال یکی از دغدغه های مرکز سنجش آزمون های پزشکی را نحوه طراحی سوالات آزمون های پزشکی بیان کرد.

وی درباره اقدامات انجام شده درمرکز سنجش آزمون پزشکی گفت: این مرکز اقدامات زیادی را در حوزه های متعدد ازجمله تغییر روش های نمره سازی، ‌تغییر نرم افزاری کار،‌ تجمیع آزمون ها، هماهنگ کردن دفترچه آزمون ها،‌ارتقای تجهیزات مرکز و رفع مشکلات سنجش دستیاری پرشکی و رفع مشکلات سهمیه بومی و نیز بازسازی ساختمان مرکز به انجام رسانده است.

پورکاظمی درباره طراحان سوال آزمون ها هم چنین خاطرناشن کرد که طراحان سوال به مدت 2 هفته در این مرکز قرنطینه می شوند تا کار طراحی سوالات به اتمام برسد. حراست نیز به این امر نظارت کامل می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =