مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه 12 تیر ماه 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه از پیگیری و علت یابی اختلالات تماس گوشی‌های برند چین(هوآوی) با 110 سخن گفت. ظاهرا دارندگان گوشی های چینی وقتی با پلیس 110 تماس می‌گیرند تلفن گویای سازمان هلال احمر پاسخ می دهد

شماره 2 - محمدجواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رایزنی با دادستانی کل کشور برای فیلترزدایی از بلاگ اسپات و یوتیوب ویژه دانشگاهیان خبر داد.

شماره 3 - احمد سحرخیز رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، ضمن تکذیب حمله سایبری به سامانه‌های معاملاتی بورس و سیستم‌های با اهمیت بازار سرمایه، بیان داشت: این حملات صرفا روی درگاه‌های اطلاع‌رسانی برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها که دارای ساختار نرم افزاری مشابه و آسیب پذیری مشترک بوده اند، صورت گرفته است.

شماره 4 - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های کاملی در شورای عالی فضای مجازی انجام دادیم و قرار شد تا شبکه‌هایی که صد درصد بومی هستند اگر تعداد اعضایشان از سه تا پنج میلیون بیشتر شود اجازه انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی را خواهیم داد.

شماره 5 - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش تعرفه ۵۰ درصدی خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات نسبت به آنچه در سطح جامعه ارائه می‌شود برای دانشگاهیان خبر داد.

شماره 6 - رئیس سازمان فضایی ایران از انتقال ماهواره «مصباح» به موزه فناوری فضایی خبر داد و گفت: با توجه به گذشت زمان طولانی از ساخت این ماهواره به این نتیجه رسیدیم که ماهواره مصباح برای پرتاب و بازبینی هزینه‌های زیادی نیاز دارد. از این رو این ماهواره به موزه فناوری فضایی منتقل می‌شود.

شماره 7- مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص زمان نهایی راه‌اندازی نرم‌افزار ارسال حواله‌جات ارزی، اظهار کرد: این توافقات در چند روز آینده نهایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این نرم‌افزار راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =