فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر در حالی آغاز خواهد شد که خیلی‌ها پرسپولیس و استقلال را مدعیان جدی قهرمانی می‌دانند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: با خداداد عزیزی در خصوص شرایط پرسپولیس و استقلال قبل از شروع لیگ‌برتر صحبت کردیم که البته مصاحبه ما به حضور علی کریمی در نفت‌تهران هم کشیده شد. خواندن حرف‌های عزیزی خالی از لطف نیست

قضاوت زود است
عزیزی ابتدا در خصوص عملکرد پرسپولیس و استقلال در فصل نقل‌وانتقالات می‌گوید: هر دو تیم خوب یارگیری کرده‌اند ولی فکر می‌کنم برای پیش‌بینی در مورد عملکرد آن‌ها هنوز زود باشد. ما باید وارد مسابقات شویم چون امکان دارد اتفاقات مختلفی برای بازیکنان دو تیم رخ دهد. پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی هستند ولی هر دو تیم کار سختی در پیش دارند. قضاوت در مورد آن‌ها هنوز زود است و باید گفت خیلی از ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس آمده‌اند و جواب نداده‌اند. به عنوان مثال منشا در پیکان خیلی خوب بود ولی شاید در پرسپولیس جواب ندهد چون تیم‌ها مقابل پرسپولیس و استقلال انگیزه بالایی دارند.

فوتبال دیگر دو قطبی نیست
خداداد در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: در اواخر دهه ۶۰ و همچنین دهه ۷۰ همه چیز به پرسپولیس و استقلال خلاصه می‌شد و بازیکنان وقتی می‌خواستند به تیم ملی بروند باید ابتدا در این دو تیم بازی می‌کردند. شرایط دیگر در دهه ۸۰ و ۹۰ عوض شد و در این سال‌ها تیم‌هایی مثل سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، پاس، سایپا و... عرض اندام کردند. الان دیگر فوتبال از حالت دو قطبی خارج شده است.

چرا کریمی مربی‌گری نکند؟
خداداد در خصوص علی کریمی در نفت‌تهران و اینکه برخی معتقدند او نباید بدون تجربه مربیگری به لیگ‌برتر می‌آمد می‌گوید: در حال حاضر در فوتبال روز دنیا امثال علی دایی، کریم باقری، علی کریمی و... در رده ملی و باشگاهی مربیگری می‌کنند. در فوتبال ما اما رابطه‌بازی حرف اول را می‌زند و می‌بینیم یک مربی توسط پدرخانمش سرمربی می‌شود یا باجناق فلان مربی در فدراسیون یا وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار است. معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که فوتبالی‌ها در رأس کار باشند. بعضی‌ها آمدن کریمی به لیگ‌برتر را یک خطر بزرگ می‌دانند چون به هر حال او ممکن است نیمکت یک تیم را اشغال کند. اگر واقعاً علی کریمی در این فوتبال مربیگری نکند پس چه کسی باید مربیگری کند؟

کدام مربیان رزومه دارند؟
خداداد در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: بیایید عملکرد تمامی مربیان ایرانی را ببینیم. واقعاً الان غیر از امیر قلعه‌نویی و علی دایی کدام مربیان رزومه دارند که بخواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم؟ همیشه چنین اظهار نظرهایی وجود دارد که چرا فلان مربی مشغول به کار شد و حالا هم می‌گویند چرا کریمی نباید مربی شود. شما به من در حال حاضر ۵ یا ۶ مربی کارنامه‌‌دار نشان دهید که بگوییم چون این مربیان هستند پس علی کریمی نباید بیاید. در فوتبال ما ۲هزار نفر به هر طریقی توسط کمیته آموزش مدرک A آسیا گرفتند. مگر ما چند تیم‌ داریم که بخواهند همه آن‌ها مشغول به کار شوند در صورتی که هرکدام‌شان ادعا دارند؟

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =