این خیابان به جای زباله، قدم‌ها را تبدیل به برق می‌کند!

لندنی‌ها نخستین خیابان هوشمند دنیا را ابداع کرده‌اند که قادر به تبدیل‌کردن انرژی گام‌های انسان به جریان برق است.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، "خیابان برد" (Bird Street) در آن سوی خیابان آکسفورد در لندن واقع شده و به تازگی مجهز به نوعی فناوری پایدار برای تبدیل کردن انرژی قدم‌های افراد به جریان برق است.

به یمن استفاده از پیاده‌رویی به مساحت 10 متر مربع، خریداران می‌توانند به مولدهای تولیدکننده برق تبدیل شوند.

هر یک از پنل‌های V3 تولیدشده توسط شرکت انگلیسی "سیستم‌های پاوگان" (Pavegen Systems) دارای ابعاد 500 میلی‌متری‌ و قادر به تبدیل کردن انرژی گام‌های انسان به 5 وات انرژی برق مداوم هستند.

انرژی جنبشی برداشت‌شده در خیابان به جریان برق تبدیل می‌شود و برق لازم برای برق‌رسانی به لامپ‌های خیابان، پخش صدای پرندگان در پس‌زمینه و همچنین فرستنده‌های بلوتوثی استفاده خواهد شد.

خریداران می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمندشان میزان برق تولیدشده توسط گام‌های خود را مشاهده کنند و پاداش خود را با دریافت برنامه‌های نرم‌افزاری تخفیف‌دهنده مراکز خرید بگیرند. بلندگوهای شنیداری موجود در طول مسیر هم با پخش صدای پرندگان نیز آرامش را افزایش می‌دهند.

در انتهای خیابان بیرد، یک نیمکت ClearAir متعلق به شرکت ایرباس نصب شده که هوا را می‌مکد و ذرات و گازهای مضر آن مانند دی‌اکسید نیتروژن را حذف کرده و هوای پاک را به بیرون پمپاژ می‌کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    2 3
    چرا در كشورمان خبري از اينگونه پروژه ها نيست تا مردم به اين انرژيها علاقمند شوند؟
  • بی نام US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    4 2
    عجب ایده بی نظیری. انقلابی در تولید انرژی پاک. واقعا چقدر خوب میشه اگه تمام سطح پیاده رو ها مخصوصا در مناطق شلوغ به این فن آوری مجهز بشه.