ایسنا نوشت: نماینده روسیه در مذاکرات آستانه ابراز امیدواری کرده است که مسکو، تهران و آنکارا امروز (چهارشنبه) سندی را برای تقویت مناطق عاری از درگیری در سوریه امضا کنند.

 آندری لاورنتیف، نماینده مسکو در مذاکرات آستانه گفت که روسیه، ایران و ترکیه در حال مذاکره بر سر شرایط، مرزها و جزئیات این مناطق هستند.

لاورنتیف به خبرنگاران گفت، ممکن است که ظرف دو تا سه هفته پس از امضای توافق، نیروهای روسیه برای پاسداری از مرزهای این مناطق عاری از درگیری به این مناطق اعزام شوند.

یکی از اعضای هیات مذاکره‌کننده مخالفان سوری در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد: ایران، روسیه و ترکیه می‌خواهند مناطق نفوذ خود را در سوریه بسازند و متاسفانه آمریکا از این توافق غایب و اروپا به طور مشکوکی در آن ساکت است.

در همین حال، یک منبع آگاه گفت:‌ همه طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات سوریه در آستانه با ایده تشکیل کمیته آشتی ملی سوری موافقت کردند که این کمیته شامل نمایندگانی از مقامات سوری و شخصیت‌ها، ریش‌سفیدها و معتمدین محلی و بدون میانجی‌گران خارجی خواهد بود.

همچنین رئیس هیأت روسی شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای آستانه اعلام کرد که گفت‌وگوها در جهت مثبت پیش می‌رود اما مشکلاتی درباره مشخص‌کردن خطوط تماس و مناطق کاهش تنش وجود دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =