جنجال‌های یک نامه محرمانه؛ شایعه دوپینگ!

دوپینگ... جواب مثبت تست دوپینگ یک ورزشکار... اتهام دوپینگ به یک ستاره فوتبال... اینها در فوتبال و ورزش اصلاً چیز عجیبی نیست، به خصوص در سال‌های اخیر که استفاده از مواد نیروزا در میان ورزشکاران رواج یافته است.

روزنامه خبرورزشی نوشت: اگرچه طی چند سال گذشته با محرومیت‌های سنگینی که برای دوپینگی‌ها در نظر گرفته شده و سختگیری کمیته مبارزه با دوپینگ، خیلی‌ها از عواقب مصرف داروهای نیروزا ترسیده‌اند اما به هر حال هفته‌ای نیست که خبری در مورد دوپینگ یک ورزشکار چه ایرانی و چه خارجی به گوش نرسد.

با این وجود خبری که عصر دیروز در قالب شایعه به گوش رسید، عجیب و غیرمنتظره بود؛ شایعه دوپینگ بازیکن استقلال!

حوالی عصر دیروز شایعه شد فدراسیون پزشکی نامه محرمانه‌ای به باشگاه استقلال ارسال کرده و مدعی شده بازیکن این تیم دوپینگی است و اگر اعتراضی به این رأی وجود دارد، هرچه سریع‌تر اقدام شود. سرعت انتقال این شایعه دست کمی از سرعت نور نداشت. اگرچه برخی رسانه‌های خبری از انتشار خبر ترسیدند اما شایعه به اوکراین هم رسید. البته زودتر از آن که در تهران بر سر زبان‌ها بیفتد؛ چرا که از کیف خبر آمد سر میز ناهار بازیکنان پرسپولیس، یکی از همراهان این تیم گفته انگار یک بازیکن استقلال متهم به دوپینگ است و برانکو هم دنبال نام بازیکن دوپینگی استقلال بود.

در تهران اما این شایعه به گوش می‌رسید که برگرداندن رابسون برزیلی هم بی‌ارتباط به ماجرای دوپینگ نیست اما هیچ منبع رسمی و غیررسمی حاضر به تأیید این شایعه نبود و همه فقط بر ابهامات اضافه می‌کردند. ایفمارک به طور کامل این موضوع را رد کرد و مدعی شد اگر هم نامه دوپینگ صادر شده باشد، ‌ربطی به آنها ندارد. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد دوپینگ زیر نظر فدراسیون پزشکی- ورزشی است و آنها در این مواقع، نامه مثبت اعلام شدن جواب تست دوپینگ بازیکن را به شکل محرمانه به باشگاه ابلاغ می‌کنند و اگر نامه‌ای برای استقلال رفته باشد، از فدراسیون پزشکی رفته، نه از کمیته پزشکی فدراسیون اما رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی با تکذیب نامه‌نگاری، به خبرورزشی گفت دلیلی ندارد ما مستقیم به باشگاه استقلال نامه بزنیم. اگر چنین چیزی بود که نیست، ما به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کردیم و آنها پیگیر می‌شدند. معمولاً محرومیت‌ها و جواب آزمایش‌ها به فدراسیون‌ها اطلاع داده می‌شود.

باشگاه استقلال هم منکر وجود چنین نامه‌ای شد. آنها با قاطعیت ادعا کردند هیچ نامه‌ای نه از فدراسیون پزشکی و نه از کمیته پزشکی فدراسیون نگرفته‌اند و بازیکن دوپینگی هم ندارند اما شایعه دوپینگ بازیکن استقلال در تهران و کیف، دهان به دهان می‌چرخید. البته هیچ‌کس نام بازیکن متهم به دوپینگ را نمی‌دانست.

اگرچه در آخرین ساعات دیشب، یکی از سران فدراسیون فوتبال به خبرورزشی اطمینان داد هیچ نامه‌ای از فدراسیون پزشکی مبنی بر دوپینگ بازیکن استقلال یا دوپینگ بازیکن هر تیم دیگری به فدراسیون ارسال نشده اما منابع غیررسمی مدعی بودند نام بازیکن دوپینگی هفته آینده اعلام می‌شود و تکذیب‌ها تنها به این دلیل است که هنوز احتمال آزمایش نمونه دوم وجود دارد و شاید تشخیص اولیه اشتباه بوده باشد.

با این حساب تا هفته آینده مشخص می‌شود آنچه عصر دیروز در تهران به گوش می‌رسید، شایعه‌ای برای تخریب استقلال بوده یا حقیقتی که نباید لو می‌رفت؟ فعلاً باشگاه استقلال با قدرت می‌گوید دروغ است، می‌خواهند برای ما حاشیه درست کنند.

استقلال پیش از این یک بار در مظان اتهام دوپینگ قرار گرفته بود اما این‌بار استقلالی‌ها تصور می‌کنند شایعه‌سازان بعد از یارگیری قدرتمندانه مجموعه آبی، بهانه‌ای تازه برای ضربه زدن به آنها به دست آورده‌اند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =